مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

چط.ر روغن سوخته بازیافت میشود؟

 

سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده سعی کرده است با کمپین "شما آن را می ریزید ، می نوشید" خطر آلودگی غیرقانونی روغن موتور استفاده شده را برجسته می کند. آژانس تخمین می زند که روغن استفاده شده از تنها یک تغییر معمول روغن می تواند یک میلیون گالن آب شیرین را خراب کند - تأمین سالانه 50 نفر.

EPA همچنین پیشنهاد می کند که اگر هر قطره روغن قدیمی آنها در ایستگاه های خدمات و لوله های سریع ، محل های دفن زباله ، مراکز بازیافت یا فروشگاه های قطعات خودرو جمع شود ، تعویض روغن های آمریکایی به تنهایی می توانند روغن کافی برای 50 میلیون اتومبیل را بازیافت کنند.


(موسسه نفت آمریکا (API) وب سایتی را برای کمک به مصرف کنندگان در یافتن مراکز جمع آوری و بازیافت روغن موتور نگهداری می کند.)

ایستگاه های خدمات و مراکز سریع روانکاری در حال حاضر روغن استفاده شده ای را که از مشتریان پرداخت می کنند بازیافت می کنند ، اما "بازیافت" معانی مختلفی دارد. یک مطالعه وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) در سال 2005 تخمین زد که حدود 80 درصد از کل روغن جمع آوری شده برای بازیافت به عنوان سوخت صنعتی آسیاب ها ، دیگهای بخار ، کوره ها ، نیروگاه ها ، بخاری های فضایی و صنعت آسفالت سوزانده شد. بر اساس مطالعات منتشر شده در مجله بررسی شده توسط انجمن شیمی شیمی آمریکا ، این فرآیند به زندگی موتور روغن فرسوده یک عمر دوم می بخشد ، اما همچنین انتشار قابل توجهی از فلزات سنگین مانند سرب و روی ایجاد می کند.

جان وسلی ، مدیرعامل Wichita ، Universal Lubricants مستقر در کانزاس ، تولید کننده روغنهای تصفیه شده مجدد ECO ULTRA ، می گوید: این زباله و آلودگی غیر ضروری است ، وقتی روغن موتور استفاده شده بتواند دوباره روغن کاری موتور کند.

وی گفت: "هیچ دلیلی وجود ندارد که 200 میلیون گالن در زمین ریخته شود." "این رفتار بد مصرف کننده است و تجارت بدی است."

وسلی در مورد سوزاندن روغن بازیافت شده برای سوخت ، "بیشتر محصول آن مسیر را طی می کند اما پس از سوزاندن برای همیشه از بین می رود.

وسلی گفت: "بالاترین مقدار مجموعه روغن استفاده شده برای فرآیند تصفیه مجدد است." "به همین دلیل ما در تجارت هستیم. ما می خواهیم از نظر اکولوژیکی کار درستی انجام دهیم و انجام این کار نیز منفعت اقتصادی دارد. "

این منافع اقتصادی به شرکتهایی مانند Universal Lubricants اجازه می دهد روغنهای تصفیه شده مجددی تولید کنند که دارای گواهینامه های کیفیت موسسه نفت آمریکا و انجمن تولیدکنندگان اتومبیل آمریکا برای عملکرد در مناطقی مانند توانایی راه اندازی سرد ، کنترل زنگ زدگی ، سایش موتور و ویسکوزیته دمای بالا هستند.

این روغن ها نه تنها با همان استانداردهای روغن موتور "بکر" تایید شده اند ، بلکه قیمت خرده فروشی آنها نیز قابل مقایسه است.

روغن موتور قدیمی را به عنوان جدید خوب کنید


موتورهای احتراق داخلی از قطعات فلزی در حرکت مداوم ساخته شده اند. روغن موتور یک فیلم روان کننده و نازک لازم را ایجاد می کند تا مطمئن شوید با یکدیگر تماس ندارند. این از سایش قطعات موتور جلوگیری می کند و اصطکاک را کاهش می دهد تا آسیب گرمایی به حداقل برسد. روغن همچنین به تمیز نگه داشتن سطح موتور کمک می کند ، راه اندازی را آسان تر می کند و زنگ زدگی و خوردگی را محدود می کند.

روغن محصولات فرعی احتراق شامل کربن ، دوده و فلزات سنگین حاصل از سایش موتور را می گیرد. وقتی اینها با گذشت زمان در روغن جمع می شوند ، اثربخشی آن را کاهش می دهند. روغن همچنین حاوی مواد افزودنی شیمیایی تقویت کننده عملکرد است که تا 15 درصد از حجم کل آن را تشکیل می دهد. این مواد افزودنی با فرسایش تخلیه می شوند ، بنابراین فرآیندهایی که مانع آن می شوند ، مانند خوردگی یا مخلوط شدن لجن و تشکیل روغن و آب ، در صورت استفاده طولانی مدت از روغن مشکل ساز می شوند.

اما خصوصیات فیزیکی روغن موتور تخریب نمی شود. تصفیه مجدد از روش تقطیر در خلا برای از بین بردن آلودگی هایی مانند سوخت ، آب یا آلودگی از ما استفاده می کند



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۱:۱۱ توسط:123 موضوع: نظرات (0)