تصفيه روغن سوخته راهي براي پس انداز پول
تصفيه روغن سوخته راهي براي پس انداز پول
(روغنهاي پلي آلفاولفين) فاقد پايه نفتي هستند و در اثر فرآيندهاي شيميايي ايجاد مي شوند كه مولكولهاي كربن را بهم پيوند مي دهد. روغن هاي ديگري با برچسب "مواد مصنوعي" از ذخاير پايه روغن خام ايجاد مي شوند كه تحت درمان هاي گسترده تري نسبت به روغن هاي معمولي هستند. بعضي از روغن هاي مصنوعي اين دو نوع را با هم تركيب كرده و به يك محصول واحد تبديل مي كنند.
تغييرات روغن براي كاربران مصنوعي
را مي توان از 7،500 مايل (12،070 كيلومتر) تا 25،000 مايل (40،234 كيلومتر) افزايش داد. اين بدان معناست كه روغن بسيار كمتري به جريان زباله وارد مي شود و اثرات زيست محيطي كمتري در اثر سوختن روغن بازيافتي يا هزينه هاي انرژي مرتبط با تصفيه مجدد دارد. قيمت روغن مصنوعي مي تواند پنج برابر بيشتر از روغن استاندارد باشد ، اما تغييرات كمتري كه دارد ممكن است اين دو را از نظر اقتصادي قابل مقايسه كند. همچنين ، مصنوعات براي عملكرد و ماندگاري موتور نيز مزايايي دارند.
ترز لانگر ، مدير شوراي حمل و نقل اقتصادي با صرفه اقتصادي ، گفت: "به طور معمول ، مردم در مورد پتانسيل صرفه جويي در يك يا دو درصد كل مصرف سوخت براي اتومبيل هايي كه از بهترين روان كننده ها مانند مواد مصنوعي استفاده مي كنند ، صحبت مي كنند.
اما مصنوعي همچنين آنقدر دوام مي آوردكه در اصل ، اين پتانسيل را دارد كه به اندازه كافي در روغن صرفه جويي كند (با طول عمر) تا شايد با اثر اصلي آن برابر باشد."
تلاش براي به دست آوردن بهره وري روغن موتور همچنين شركت هايي مانند Shell * را كه در سراسر جهان بيش از هر نوع روان كننده ديگري مي فروشد ، مجبور كرده است كه پاكت را با روان كننده هاي معمولي كمتر فشار دهد.
با همكاري طراح اتومبيل فرمول يك ، گوردون موري ، شل يك روان كننده مفهومي فوق العاده كم ويسكوزيته ايجاد كرده است كه در تست هاي رانندگي وضعيت شهر در اتومبيل مفهومي شهري Murray’s T.25 ، ميزان مصرف سوخت را 6.5 درصد افزايش داده است.
بزرگترين تأثيرات زيست محيطي روغن موتورممكن است معلوم شود كه بزرگترين تأثيرات زيست محيطي روغن موتور در چنين تلاشهايي براي بهره وري بهتر سوخت ، به ويژه با توجه به سهم نسبتاً كم روان كننده ها از ، ايجاد مي شود. اطلاعات اداره اطلاعات انرژي DOE ايالات متحده نشان مي دهد در حالي كه ايالات متحده در سال 2010 حدود 19.2 ميليون بشكه در روز نفت مصرف مي كرده است ، روان كننده ها فقط 130،000 بشكه - كمتر از يك درصد ساخته اند.
اما تصفيه مجدد پس انداز با گذشت زمان اضافه مي شود و كل توليد سالانه روغن موتور استفاده شده در جهان چيزي غير قابل توجه است. به همين دليل است كه براي بسياري از افراد ، يك سيستم "حلقه بسته" كه همان روغن را بارها و بارها به كار مي اندازد ، از چنين جذابيتي برخوردار است.
API’s Ferrick گفت: "اگر نگران محيط زيست هستيد ، مطمئناً از روغنهاي تصفيه شده مجدد استفاده كنيد." "اين روغن ها فقط براي خودروها مناسب هستند ، به شرطي كه گواهينامه داشته باشند و استفاده مكرر از چيزي هميشه به جاي هدر دادن يك منبع با ارزش ، كار خوبي است."
برچسب: ،
ادامه مطلب