مركز خريد روغن سوخته و تصفيه روغن سوخته در سراسر كشور ايران مركز خريد روغن سوخته و تصفيه روغن سوخته در سراسر كشور ايران .

مركز خريد روغن سوخته و تصفيه روغن سوخته در سراسر كشور ايران

تصفيه روغن سوخته راهي براي پس انداز پول

تصفيه روغن سوخته راهي براي پس انداز پول

(روغنهاي پلي آلفاولفين) فاقد پايه نفتي هستند و در اثر فرآيندهاي شيميايي ايجاد مي شوند كه مولكولهاي كربن را بهم پيوند مي دهد. روغن هاي ديگري با برچسب "مواد مصنوعي" از ذخاير پايه روغن خام ايجاد مي شوند كه تحت درمان هاي گسترده تري نسبت به روغن هاي معمولي هستند. بعضي از روغن هاي مصنوعي اين دو نوع را با هم تركيب كرده و به يك محصول واحد تبديل مي كنند.


تغييرات روغن براي كاربران مصنوعي

را مي توان از 7،500 مايل (12،070 كيلومتر) تا 25،000 مايل (40،234 كيلومتر) افزايش داد. اين بدان معناست كه روغن بسيار كمتري به جريان زباله وارد مي شود و اثرات زيست محيطي كمتري در اثر سوختن روغن بازيافتي يا هزينه هاي انرژي مرتبط با تصفيه مجدد دارد. قيمت روغن مصنوعي مي تواند پنج برابر بيشتر از روغن استاندارد باشد ، اما تغييرات كمتري كه دارد ممكن است اين دو را از نظر اقتصادي قابل مقايسه كند. همچنين ، مصنوعات براي عملكرد و ماندگاري موتور نيز مزايايي دارند.

ترز لانگر ، مدير شوراي حمل و نقل اقتصادي با صرفه اقتصادي ، گفت: "به طور معمول ، مردم در مورد پتانسيل صرفه جويي در يك يا دو درصد كل مصرف سوخت براي اتومبيل هايي كه از بهترين روان كننده ها مانند مواد مصنوعي استفاده مي كنند ، صحبت مي كنند.

اما مصنوعي همچنين آنقدر دوام مي آورد

كه در اصل ، اين پتانسيل را دارد كه به اندازه كافي در روغن صرفه جويي كند (با طول عمر) تا شايد با اثر اصلي آن برابر باشد."

تلاش براي به دست آوردن بهره وري روغن موتور همچنين شركت هايي مانند Shell * را كه در سراسر جهان بيش از هر نوع روان كننده ديگري مي فروشد ، مجبور كرده است كه پاكت را با روان كننده هاي معمولي كمتر فشار دهد.

با همكاري طراح اتومبيل فرمول يك ، گوردون موري ، شل يك روان كننده مفهومي فوق العاده كم ويسكوزيته ايجاد كرده است كه در تست هاي رانندگي وضعيت شهر در اتومبيل مفهومي شهري Murray’s T.25 ، ميزان مصرف سوخت را 6.5 درصد افزايش داده است.

بزرگترين تأثيرات زيست محيطي روغن موتور

ممكن است معلوم شود كه بزرگترين تأثيرات زيست محيطي روغن موتور در چنين تلاشهايي براي بهره وري بهتر سوخت ، به ويژه با توجه به سهم نسبتاً كم روان كننده ها از  ، ايجاد مي شود. اطلاعات اداره اطلاعات انرژي DOE ايالات متحده نشان مي دهد در حالي كه ايالات متحده در سال 2010 حدود 19.2 ميليون بشكه در روز نفت مصرف مي كرده است ، روان كننده ها فقط 130،000 بشكه - كمتر از يك درصد ساخته اند.

اما تصفيه مجدد پس انداز با گذشت زمان اضافه مي شود و كل توليد سالانه روغن موتور استفاده شده در جهان چيزي غير قابل توجه است. به همين دليل است كه براي بسياري از افراد ، يك سيستم "حلقه بسته" كه همان روغن را بارها و بارها به كار مي اندازد ، از چنين جذابيتي برخوردار است.

 

API’s Ferrick گفت: "اگر نگران محيط زيست هستيد ، مطمئناً از روغنهاي تصفيه شده مجدد استفاده كنيد." "اين روغن ها فقط براي خودروها مناسب هستند ، به شرطي كه گواهينامه داشته باشند و استفاده مكرر از چيزي هميشه به جاي هدر دادن يك منبع با ارزش ، كار خوبي است."



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۱:۱۳ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

بزرگترين تصفيه كننده روغن سوخته در ايالات متحده

تصفيه مجدد روغن موتور حتي از طريق همكاري با Safety-Kleen ، بزرگترين تصفيه كننده روغن موتور در ايالات متحده ، در مدار NASCAR حضور دارد. ايمني-كلين نه تنها به تيم هاي مسابقه خدمات مي دهد ، بلكه روغن موتور را براي تصفيه مجدد در پيست هاي اتومبيلراني NASCAR و فروشگاه هاي تيمي جمع مي كند - فقط در سال 2010 حدود 185000 گالن (700300 ليتر).

غول هاي صنعت روغن موتور توجه كرده و شروع به استفاده از بازار تصفيه شده مجدد كرده اند. در بهار سال 2011 ، والوولين 50 درصد روغن NextGen خود را دوباره تصفيه كرد. طبق گفته هاي شركت ، محتواي تصفيه شده مجدد Valvoline به 50 درصد محدود مي شود ، زيرا موجودي پايه بازيافتي با كيفيت بالا براي افزايش اين تعداد و توليد حجم روغن كافي نيست.

مدل اروپايي تصفيه مجدد را تقويت مي كند

اما سياست دولت مي تواند به طور چشمگيري در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن روغن موتور استفاده شده براي سهام پايه تأثير بگذارد. اگر صنايع تشنه برق مايل به پرداخت هزينه بيشتر براي سوخت كثيف باشند ، روغن موتور كمتري براي تصفيه مجدد در دسترس خواهد بود. در ايالات متحده ، بازار ميزان روغن استفاده شده موتور را براي تصفيه مجدد محدود مي كند. اما در اروپا ، مقررات دولت باعث پالايش مجدد شده است.


پدك گفت: "آنچه در اتحاديه اروپا رايج است اين است كه دولت ها بازار اين روغن دست دوم را ايجاد كرده اند." "اين مقررات به طور قابل توجهي از نظر كشور متفاوت است. اما يك روش معمول اين است كه از فروش مواد روان كننده ماليات بگيريم كه يك آژانس جمع آوري منابع مالي را تأمين مي كند. به اين ترتيب دولت ها اطمينان حاصل مي كنند كه روغن ها جمع مي شوند."

داده هاي Kline & Company نشان مي دهد كه در اروپاي غربي ، نيمي از كل روغن استفاده شده دوباره تصفيه مي شود و فقط 40 درصد آن به عنوان سوخت صنعتي سوزانده مي شود. آمريكاي جنوبي همچنين به دليل تلاش در بزرگترين بازار قاره ، برزيل ، درصد بيشتري از سوخت را نسبت به آمريكاي شمالي تصفيه مي كند.

فدك توضيح داد: "برزيل بسيار فعال است." "به طور رسمي تمام روغن موتور استفاده شده بايد در برزيل دوباره تصفيه شود."

بر اساس مطالعات Phadke ، در كل مناطق ديگر ، تصفيه مجدد بسيار كمتري انجام مي دهند.

وي گفت: "در آسيا مقرراتي روي كاغذ وجود دارد اما اغلب آنها اجرا نمي شوند و اغلب هيچ زيرساختي براي اطمينان از جمع آوري واقعي نفت وجود ندارد." "در بيشتر اين بازارها واقعاً نمي دانيد كه چه اتفاقي براي روغن استفاده شده مي افتد."

بر اساس برآوردهاي كلاين ، وسايل نقليه در سراسر جهان در سال 2009 حدود 3.7 ميليارد گالن (14 ميليارد ليتر) روغن موتور دست دوم توليد كردند و گنجاندن روغن هاي صنعتي كثيف مي تواند تقريباً اين ميزان را دو برابر كند. طبق مطالعه Kline ، حدود سه چهارم روغن مصرفي جهان در سال 2009 جمع آوري شده است ، اما در پايان فقط 16 درصد از روغن "بازيافت شده" دوباره تصفيه مي شود تا در آينده استفاده شود.

روغن هاي جايگزين باعث صرفه جويي در مصرف گاز در پمپ مي شوند

اما مي تواند در فناوري هاي جديد روغن موتور صرفه جويي در انرژي بيشتري داشته باشد.

روغن هاي موتور مصنوعي از نظر ميزان توليد گازهاي گلخانه اي و انرژي قابل مقايسه با محصولات معمولي هستند ، اما با افزايش كارايي سوخت و صرفاً انجام كار خود براي مدت زمان طولاني تر ، "سبزتر" مي شوند.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۱:۱۲ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

تركيب روغن پايه با روغن سوخته

 روغن پايه با كوكتل تازه اي از مواد افزودني مانند مواد پخش كننده ، شوينده ها و مواد شيميايي ضد كف تشكيل مي شود تا روغن به اثر اوليه خود برگردد.

براي توليد 2.5 كوارت (2.4 ليتر) روغن موتور تصفيه شده مجدد ، تقريباً به يك گالن (3.8 ليتر) روغن استفاده مي شود و از پايه مي توان براي توليد روان كننده هاي ديگر مانند مايع انتقال اتوماتيك يا مايع هيدروليك نيز استفاده كرد. اين بسيار كارآمدتر از توليد روغن موتور "بكر" است. آمار EPA نشان مي دهد كه توليد يك بشكه كامل (42 گالن / 159 ليتر) لازم است.

وسلي گفت ، براي بازيابي سهام پايه تصفيه شده مجدد فقط حدود يك سوم انرژي لازم است ، زيرا توليد همان مقدار سهام پايه از نفت خام انجام مي شود. استفاده از انرژي كمتر به معناي توليد انتشار كربن كمتر است. و همين روغن مي تواند بارها و بارها دوباره تصفيه شود.

روغن موتور دوباره تصفيه شده جريان اصلي

كوين فريك از API مي گويد كه روغن تصفيه شده دوباره در بازار مورد توجه قرار گرفته است.


وي گفت: "ما فروش روغن تصفيه شده جديد را رديابي نمي كنيم اما مي گويم كه قطعاً مارك هاي بيشتري در اينترنت وارد مي شوند كه ادعا مي كنند مقداري [درصد] روغن تصفيه شده مجدد دارند." "جالب است كه برخي از اين موارد اكنون چند سالي است كه وجود دارند و برخي از بازاريابان ترجيح مي دهند اين ادعا را در مورد محتواي تصفيه شده جديد انجام ندهند."

از آنجا كه مقررات ايالات متحده نيازي به بازاريابان نداشت كه محصولات معادل بكر را به عنوان تصفيه مجدد برچسب گذاري كنند ، بازاريابان از ترس تمايلي مصرف كننده به استفاده از روغن "قديمي" پخش نكردند كه آنها محصولات بازيافتي را مي فروشند. اما اكنون ، شركت ها يك مزيت بازاريابي را تشخيص داده اند.

فريك گفت: "من مي گويم كه به دليل افزايش آگاهي محيطي ، به نظر مي رسد در نگرش نسبت به آن تغييراتي ايجاد شده است."

ناوگان هاي تجاري و دولت ايالات متحده اغلب تلاش مي كنند از روغن موتور تصفيه شده مجدد استفاده كنند. به گفته وزارت بازيافت و بازيافت منابع (CalRecycle) ، كاليفرنيا يك برنامه گسترده روغن تصفيه شده گسترده دارد و آژانس هاي ايالتي هر ساله حدود 189،890 گالن (718،811 ليتر) روغن تصفيه شده مجدد استفاده مي كنند.

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۱:۱۱ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

چط.ر روغن سوخته بازيافت ميشود؟

 

سازمان حفاظت محيط زيست ايالات متحده سعي كرده است با كمپين "شما آن را مي ريزيد ، مي نوشيد" خطر آلودگي غيرقانوني روغن موتور استفاده شده را برجسته مي كند. آژانس تخمين مي زند كه روغن استفاده شده از تنها يك تغيير معمول روغن مي تواند يك ميليون گالن آب شيرين را خراب كند - تأمين سالانه 50 نفر.

EPA همچنين پيشنهاد مي كند كه اگر هر قطره روغن قديمي آنها در ايستگاه هاي خدمات و لوله هاي سريع ، محل هاي دفن زباله ، مراكز بازيافت يا فروشگاه هاي قطعات خودرو جمع شود ، تعويض روغن هاي آمريكايي به تنهايي مي توانند روغن كافي براي 50 ميليون اتومبيل را بازيافت كنند.


(موسسه نفت آمريكا (API) وب سايتي را براي كمك به مصرف كنندگان در يافتن مراكز جمع آوري و بازيافت روغن موتور نگهداري مي كند.)

ايستگاه هاي خدمات و مراكز سريع روانكاري در حال حاضر روغن استفاده شده اي را كه از مشتريان پرداخت مي كنند بازيافت مي كنند ، اما "بازيافت" معاني مختلفي دارد. يك مطالعه وزارت انرژي ايالات متحده (DOE) در سال 2005 تخمين زد كه حدود 80 درصد از كل روغن جمع آوري شده براي بازيافت به عنوان سوخت صنعتي آسياب ها ، ديگهاي بخار ، كوره ها ، نيروگاه ها ، بخاري هاي فضايي و صنعت آسفالت سوزانده شد. بر اساس مطالعات منتشر شده در مجله بررسي شده توسط انجمن شيمي شيمي آمريكا ، اين فرآيند به زندگي موتور روغن فرسوده يك عمر دوم مي بخشد ، اما همچنين انتشار قابل توجهي از فلزات سنگين مانند سرب و روي ايجاد مي كند.

جان وسلي ، مديرعامل Wichita ، Universal Lubricants مستقر در كانزاس ، توليد كننده روغنهاي تصفيه شده مجدد ECO ULTRA ، مي گويد: اين زباله و آلودگي غير ضروري است ، وقتي روغن موتور استفاده شده بتواند دوباره روغن كاري موتور كند.

وي گفت: "هيچ دليلي وجود ندارد كه 200 ميليون گالن در زمين ريخته شود." "اين رفتار بد مصرف كننده است و تجارت بدي است."

وسلي در مورد سوزاندن روغن بازيافت شده براي سوخت ، "بيشتر محصول آن مسير را طي مي كند اما پس از سوزاندن براي هميشه از بين مي رود.

وسلي گفت: "بالاترين مقدار مجموعه روغن استفاده شده براي فرآيند تصفيه مجدد است." "به همين دليل ما در تجارت هستيم. ما مي خواهيم از نظر اكولوژيكي كار درستي انجام دهيم و انجام اين كار نيز منفعت اقتصادي دارد. "

اين منافع اقتصادي به شركتهايي مانند Universal Lubricants اجازه مي دهد روغنهاي تصفيه شده مجددي توليد كنند كه داراي گواهينامه هاي كيفيت موسسه نفت آمريكا و انجمن توليدكنندگان اتومبيل آمريكا براي عملكرد در مناطقي مانند توانايي راه اندازي سرد ، كنترل زنگ زدگي ، سايش موتور و ويسكوزيته دماي بالا هستند.

اين روغن ها نه تنها با همان استانداردهاي روغن موتور "بكر" تاييد شده اند ، بلكه قيمت خرده فروشي آنها نيز قابل مقايسه است.

روغن موتور قديمي را به عنوان جديد خوب كنيد


موتورهاي احتراق داخلي از قطعات فلزي در حركت مداوم ساخته شده اند. روغن موتور يك فيلم روان كننده و نازك لازم را ايجاد مي كند تا مطمئن شويد با يكديگر تماس ندارند. اين از سايش قطعات موتور جلوگيري مي كند و اصطكاك را كاهش مي دهد تا آسيب گرمايي به حداقل برسد. روغن همچنين به تميز نگه داشتن سطح موتور كمك مي كند ، راه اندازي را آسان تر مي كند و زنگ زدگي و خوردگي را محدود مي كند.

روغن محصولات فرعي احتراق شامل كربن ، دوده و فلزات سنگين حاصل از سايش موتور را مي گيرد. وقتي اينها با گذشت زمان در روغن جمع مي شوند ، اثربخشي آن را كاهش مي دهند. روغن همچنين حاوي مواد افزودني شيميايي تقويت كننده عملكرد است كه تا 15 درصد از حجم كل آن را تشكيل مي دهد. اين مواد افزودني با فرسايش تخليه مي شوند ، بنابراين فرآيندهايي كه مانع آن مي شوند ، مانند خوردگي يا مخلوط شدن لجن و تشكيل روغن و آب ، در صورت استفاده طولاني مدت از روغن مشكل ساز مي شوند.

اما خصوصيات فيزيكي روغن موتور تخريب نمي شود. تصفيه مجدد از روش تقطير در خلا براي از بين بردن آلودگي هايي مانند سوخت ، آب يا آلودگي از ما استفاده مي كند



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۱:۱۱ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

فرمول مناسب در مورد بهره وري روغن سوخته

بيشتر از آنچه در مورد روغن موتور كه بايد هر چند ماه تعويض شود ، در مورد بنزين يا بنزيني كه در پمپ مي پردازند فكر مي كنند.

اما شركت هاي انرژي و محيط بانان روي روش هاي كاهش زباله هاي توليد شده در اين فراورده نفتي متمركز شده اند. آنها حتي در حال تحقيق هستند كه چگونه فرمول هاي مناسب به طور قابل توجهي بهره وري سوخت را افزايش مي دهند.

ده ها ميليون بشكه چربي روان كننده از طريق موتورهاي وسايل نقليه در سراسر جهان سالانه - ايالات متحده آمريكا. تنها رانندگان سالانه حدود 1.3 ميليارد گالن روغن موتور كثيف توليد مي كنند. مقدار زيادي از آن - آژانس حفاظت از محيط زيست ايالات متحده (EPA) تخمين مي زند 200 ميليون گالن (757،082 ليتر) - هر ساله به طور غيرقانوني تخليه مي شود. برخي از آنها "بازيافت" مي شوند ، اما داراي مزاياي مشكوك زيست محيطي هستند. به طور معمول به عنوان يك منبع سوخت صنعتي نسبتاً كثيف سوخته مي شود.

اما گزينه ديگري نيز وجود دارد: روغن موتور به عنوان يك منبع تجديد پذير. مي توان روغن موتور استفاده شده را دوباره تصفيه كرد و آن را به كيفيت "خوب و جديد" بازگرداند. سپس مي توان آن را بارها و بارها و تقريباً به همان قيمت هر چهارم روغن موتور معمولي فروخت.

به گفته تحليلگران Kline & Company ، يك شركت تحقيقاتي در بازار مستقر در پارسي پاني ، نيوجرسي ، در اروپا ، حدود 50 درصد روغن موتور دوباره تصفيه مي شود ، به لطف مقررات مربوط به سال 1975 كه در سال 2008 اصلاح شد. در آمريكاي شمالي ، فقط حدود 10 تا 15 درصد روغن موتور دوباره تصفيه مي شود. اما اين داستان به آرامي در حال تغيير است زيرا شركت هاي آمريكايي شروع به ديدن بازار جديد روغن روان كننده "سبز" كرده اند.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۱:۱۱ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

برخي از اشكال بازيافت روغن

برخي از اشكال بازيافت روغن

آژانس حفاظت از محيط زيست ايالات متحده (EPA) روغن استفاده شده را چنين تعريف مي كند: "هر روغني كه از روغن خام تصفيه شده باشد يا هر روغن مصنوعي استفاده شده باشد و در نتيجه چنين استفاده اي توسط ناخالصي هاي فيزيكي يا شيميايي آلوده شود."

روغنهايي كه به عنوان روان كننده ، مايعات هيدروليكي ، مايعات انتقال حرارت ، شناورها و براي اهداف مشابه ديگر استفاده مي شوند روغن استفاده شده محسوب مي شوند. برخي از اين مثالها شامل روغن موتور ، روغن گيربكس ، روغن روانكاري ، روغن هيدروليك ، روغن دنده ، مايع ترانسفورماتور ، روغن برش ، روغنهاي خنك كننده يا خنك كننده ، روغنها و روغن ترمز است.

بازيافت چه در سيستم هيدروليك


بنابراين ، تفاوت در بازيافت روغن و احياي روغن چيست. در حالي كه هر دو به هم شبيه هستند ، يك تفاوت اساسي وجود دارد: بازيافت عبارت است از بيرون بردن ناخالصي ها و استفاده مجدد از روغن به روشي ديگر.

بازيافت عبارت است از بازگرداندن چيزي يا بخشي از چيزي كه به سرويس مفيد استفاده شده است ، كه ممكن است متفاوت از برنامه اصلي باشد. چه در موتور باشد ، چه در سيستم هيدروليك و چه در توربين ، سرانجام تمام روغن روان كننده به پايان عمر مفيد خود مي رسد و بايد از دستگاه ، مخزن يا مخزن تخليه شود.

بازيافت شامل كاهش سطح آلاينده ها قبل از استفاده مجدد 

آلاينده ها مي توانند منجر به خرابي اوليه سيستم شوند و شامل رطوبت ، اسيد و ذرات معلق هستند. يك مثال خوب ، روغني است كه ديگر قادر به انجام وظايف خود نيست و مي توان آن را در صنايع ديگري كه به ويژگي هاي عملكرد پايين تر روغن نياز دارند ، استفاده كرد. بازيافت روغن تصفيه مرحله اي روغن ترانسفورماتور است: حذف آلودگي هاي مكانيكي و آب ، تبخير ، تصفيه جاذب.

برخي از اشكال بازيافت روغن را مي توان در محل انجام داد. اگر گياه شما مقدار زيادي روغن دست دوم توليد كند كه قابل بازيافت نيست ، اين روغن دست دوم مي تواند به روغن روان كننده يا سوخت براي سوختن در ديگهاي بخار ، كوره هاي صنعتي و غيره تبديل شود.

از طرف ديگر ، اگر روغنهاي استفاده شده شما بايد از خارج از سايت ارسال شوند از آنجا كه آنها بيش از حد به گرانروي / روغن پايه و مواد شيميايي مختلف آلوده شده اند ، يا گياه شما حجمي براي توجيه بازيافت در محل ندارد ، اطمينان حاصل كنيد كه روان كننده هاي استفاده شده به روش قابل قبول زيست محيطي با استفاده از مواد زائد / بازيافت حذف مي شوند شركت.

تعدادي از سازمان هاي بازيافت از جمله بخش ReNEW ما در دسترس هستند ، اما شما بايد اطمينان حاصل كنيد كه با يك شركت معتبر كار مي كنيد كه روغن را مطابق با قوانين محلي و مقررات آژانس حفاظت از محيط زيست ايالات متحده (EPA) به درستي پردازش مي كند.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۱:۱۰ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

بازيافت روغن هاي فرسوده و ايجاد محصولات جديد

 بازيافت روغن هاي فرسوده و ايجاد محصولات جديد

 

بازيافت روغن خودرو شامل بازيافت روغن هاي فرسوده و ايجاد محصولات جديد از روغن هاي بازيافتي است و شامل بازيافت روغن موتور و روغن هيدروليك است. بازيافت روغن همچنين به نفع محيط زيست است: [1] افزايش فرصت براي بازيافت بهترين خريدار روغن سوخته  روغن براي مصرف كنندگان ، احتمال ريخته شدن روغن استفاده شده در زمين ها و آبراه ها را كاهش مي دهد. به عنوان مثال ، يك گالن روغن موتور كه به آبراهه ها ريخته مي شود ، مي تواند يك ميليون گالن آب را آلوده كند. 

  • فهرست
  • 1 روغن موتور
  • 1.1 تصفيه مجدد روغن موتور استفاده شده
  • 1.2 REOB
  • 2 همچنين مراجعه كنيد
  • 3 منبع
  • 4 لينك خارجي
  • روغن موتور

 

روغن از اتومبيل تخليه مي شود


روغن موتور بازيافت شده را مي توان به عنوان سوخت ، معمولاً در ديگهاي بخار گياهان ، بخاري هاي فضايي يا برنامه هاي گرمايش صنعتي مانند كوره هاي بلند و كوره هاي سيمان ، سوزاند.

هنگامي كه  استفاده مي شود به عنوان روغن موتور بازيافت شده سوخت مي سوزد ، بايد در دماي بالا بسوزد تا از آلودگي هاي گازي جلوگيري شود. متناوباً ، روغن موتور ضايعاتي را مي توان در فرآيندي مشابه  ، به سوخت ديزل يا سوخت دريايي تقطير كرد ، اما بدون فرآيند تصفيه نهايي آب. [نياز به منبع] خواص روانكاري روغن موتور ، حتي در روغن استفاده شده نيز وجود دارد و آن مي تواند به طور نامحدود بازيافت شود. 

تصفيه مجدد روغن موتور استفاده شده


تصفيه مجدد روغن دست دوم به روغن جديد با حذف ناخالصي هاي شيميايي ، فلزات سنگين و آلودگي است. [2] روغن صنعتي و اتومبيل دست دوم در پالايشگاه هاي مجدد بازيافت مي شود. روغن مورد استفاده ابتدا براي تعيين مناسب بودن براي تصفيه مجدد آزمايش مي شود و پس از آن آبگيري مي شود و قبل از انتشار در محيط ، مقطر آب تصفيه مي شود.

 

كمبود آب همچنين سوخت سبك باقيمانده را كه مي تواند براي تأمين انرژي پالايشگاه استفاده شود ، از بين مي برد و علاوه بر اين اتيلن گليكول را براي استفاده مجدد در ضد يخ بازيافت شده ضبط مي كند.

در مرحله بعد ، سوخت صنعتي از روغن استفاده شده جدا شده و سپس تقطير با خلا ، برش روغن (يعني كسري كه براي استفاده مجدد به عنوان روغن روان كننده مناسب است) را از بين مي برد و يك  حاوي مواد افزودني روغن استفاده شده و ساير محصولات جانبي مانند مواد افزودني آسفالت را از بين مي برد. .

برش لوب بعدي براي از بين بردن پليمرهاي باقيمانده 

ساير تركيبات شيميايي ، هيدروژناسيون كاتاليستي يا هيدروژناسيون كاتاليزوري انجام مي شود و براي پايداري بيشتر زنجيره هاي كربن اشباع شده با هيدروژن را اشباع مي كند.

 ، يا تقسيم ، روغن را به سه درجه روغن مختلف تقسيم مي كند: روان كننده هاي ويسكوزيته سبك مناسب براي كاربردهاي روان كننده عمومي ، روان كننده هاي با ويسكوزيته كم براي كاربردهاي خودرو و صنعتي و روان كننده هاي ويسكوزيته بالا براي كاربردهاي سنگين. از روغن توليد شده در اين مرحله به عنوان روغن پايه تصفيه شده مجدد (RRBL) ياد مي شود.

مرحله آخر تركيب مواد افزودني در اين سه درجه فرآورده هاي روغني براي توليد محصولات نهايي با مواد شوينده و ضد اصطكاك مناسب است. سپس هر محصول مجدداً از نظر كيفيت و خلوص قبل از عرضه براي فروش در معرض آزمايش قرار مي گيرد. [6] [7] [8]

اما نمي توانيد به سادگي اين نسبت ها را مقايسه كنيد و نتيجه بگيريد كه تصفيه از نفت خام بسيار ناكارآمد است. پالايش نفت خام مقدار زيادي سوخت توليد مي كند. در زير مقايسه تصفيه از روغن موتور استفاده شده و پالايش از نفت خام است.

تصفيه مجدد  استفاده شده:

  • 71٪ روغن روان
  • 5٪ سوخت
  • 14٪ آسفالت
  • 10٪ آب
  • تصفيه يك واحد نفت خام:
  • 84٪ سوخت (46٪ بنزين ، 38٪ سوخت ديگر)
  • 9٪ گازها
  • كك 4٪
  • روغن آسفالت و جاده 3٪
  • 3٪ سهام خوراك پتروشيمي
  • روغن روانكاري 1٪ [9]
  • REOB

لجن ("باقيمانده") مربوط به بازيافت روغن موتور ، كه در پايين برجهاي تقطير خلاuum تصفيه مجدد جمع مي شود ، با نام هاي مختلفي شناخته مي شود ، از جمله "ته روغن روغن موتور تصفيه شده" (به اختصار "REOB" يا "REOBs") ). 

روغن موجود در موتور اتومبيل

 حاوي مواد افزودني مختلفي براي افزايش عملكرد خودرو است. اينها شامل پليمرها ، اصلاح كننده هاي ويسكوزيته ، تثبيت كننده هاي گرما ، روان كننده هاي اضافي و مواد افزودني سايشي هستند. REOB حاوي تمام مواد افزودني موجود در روغن زائد و همچنين سايش فلزات موتور (به طور عمده آهن و مس) است.

اين مواد افزودني شامل دي الكلديتيوفسفات روي است كه حاوي روي ، گوگرد و فسفر است. فنات كلسيم ، كه حاوي كلسيم است. و دي سولفيد موليبدن كه حاوي موليبدن و گوگرد است. 

 

براي روسازي - آشكارا يا مخفيانه - REOB ها را در آسفالت خود گنجانده اند ، برخي از بحث ها و نگراني ها را در جامعه مهندسي ترافيك ايجاد كرده اند ، به گفته برخي از كارشناسان ، اين باعث كاهش دوام سنگفرش حاصل مي شود. [10]



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۱:۰۸ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

روغن سوخته و يك ايده پولساز

روغن سوخته و يك ايده پولساز

روغن سوخته برخلاف اسمش كه به نظر چيز بي ارزشي مياد با توجه به فناوري هاي روز بازيافت انواع مواد ديگه بي ارزش نيست ، امروزه با استفاده از كارخانه خط تصفيه روغن سوخته كه بهش ميني ريفاينري گفته ميشه ميتوان روغن سوخته را به روغن پايه با همان كيفيت روز اول تبديل نمود .

به همين دليل خريد روغن سوخته طي ساليان اخير در بازار ايران رونق و رشد بسيار زيادي داشته است گه براي بررسي اين موضوع و اينكه چطور اين اتفاق شايان و قابل توجه در بازار ايران در حال وقوع است 

روغن هزاران سال دوام مي آورد

پس از اينكه در وسايل نقليه ما تصفيه و استفاده شد ، فقط 3000 مايل بعد از آن دور ريخته مي شود ، هنوز به شكلي باقي مي ماند كه براي سالها حفظ خواهد شد. روغن موتور كه عمدتا در موتورهاي اتومبيل ، سيستم انتقال قدرت ، جعبه دنده ، دستگاه هاي انتقال توربين و غيره استفاده مي شود. مهم نيست كه در چه سايز اتومبيل يا كشتي ، دوره و استاندارد تعويض صريحاً تعيين شده است (هر ماه يك بار). محاسبه بر اساس يك شهر در مقياس متوسط ​​يا كوچك ، انواع اتومبيل ها ، وسايل نقليه مزرعه اي ، اتومبيل هاي مكانيكي تقريباً 1000T روغن مصرفي توليد مي كنند. به مواد باقيمانده از تصفيه خانه ها ، گياهان شيميايي ، گياهان كود ، گياهان كك سازي و غيره اضافه كنيد. مقدار كل فوق العاده عظيم است. دفع از طريق سوزاندن يا ريختن نه تنها باعث آلودگي شديد محيط زيست مي شود ، بلكه باعث اتلاف انرژي بسيار زياد مي شود. صرف نظر از استفاده مجدد از منابع انرژي يا حفاظت از محيط زيست ، كه مزاياي اقتصادي زيادي را براي توليدكنندگان به ارمغان مي آورد ، بازسازي روغن زباله چشم انداز خوبي دارد.

 امكان ترك خوردگي روغن موتور دست دوم

براي مديريت روغن مايع مصرف شده دو روش وجود دارد ، روش اول بازيافت آن در روغن پايه روغن و روش ديگر شكستن آن در سوخت است. با اين وجود همان فناوري كه روغن موتور را از روغن خام تقطير مي كند اساساً همان فناوري است كه روغن استفاده شده را به سوخت ديزل تقطير مي كند. فرآيند تصفيه مجدد روغن موتور استفاده شده آسانتر از تصفيه روغن خام است.
در حين فرآوري ، بنزين و گازوئيل را مي توان از طيف وسيعي از دماي تقطير بدست آورد. 50-160 range محدوده كسري بنزين و 160-410 ℃ محدوده كسري ديزل است. پس از ترك خوردن و خنك شدن ، حدود 5-2٪ از مايعات بنزين است. تقريباً مايع 85-90٪ مشابه گازوئيل است و مي تواند مشخصات 15-# ديزل را برآورده كند.
خريدار روغن سوخته  مي توانند به عنوان سوخت صنعتي و غيرنظامي ، حتي سوخت با قدرت استفاده شوند. روغن موتور از يك بخش پس از گازوئيل در صنعت تصفيه روغن است ، آنها از همان خانواده نفتي هستند كه داراي وزن مولكولي مختلف هستند ، توليد ديزل بسيار امكان پذير است.


 

 چگونه موتور دست دوم را با سوخت ديزل ترك كنيم


روغن مي تواند در بسياري از محصولات مختلف مورد استفاده قرار گيرد ، و اين به دليل تركيب آن از هيدروكربن هاي مختلف در اندازه هاي مختلف است كه به دليل خواص متفاوت آنها به روش هاي مختلف به تنهايي مفيد هستند. هدف يك پالايشگاه جداسازي و تصفيه اين اجزاي مختلف است. بيشتر محصولات پالايشگاه را مي توان در سه گروه تقسيم كرد: تقطيرهاي سبك (گاز مايع ، نفتا و بنزين) ، تقطيرهاي مياني (نفت سفيد و گازوئيل) و تقطيرهاي سنگين (مازوت ، روغن روان كننده ، موم و قير). در حالي كه همه اين محصولات براي مصرف كنندگان آشنا هستند ، ممكن است برخي از آنها با فرم هاي تصفيه شده خود به شهرت رسيده باشند.

 


ترك خوردگي فرآيندي براي تصفيه نفت است كه در آن هيدروكربن هاي با وزن مولكولي سنگين با استفاده از گرما و فشار ، با يا بدون استفاده از كاتاليزور ، به مولكول هاي هيدروكربن سبك تبديل مي شوند تا انواع سوخت هاي مختلف را بدست آورند. ترك خوردن يكي از اصلي ترين روش هايي است كه در آن روغن استفاده شده به سوختهاي مفيدي مانند بنزين موتور ، سوخت ديزل و روغن گرمايش منزل تبديل مي شود.

 


ترك خوردگي پيوندهاي كربن و كربن را شكسته و هيدروكربن هاي سنگين تر را به پيوندهاي سبك تر تبديل مي كند. اين مي تواند از طريق حرارتي (همانطور كه در طي فرآيند تشكيل نفت در زير زمين اتفاق مي افتد) يا از طريق عملكرد يك كاتاليزور رخ دهد.

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۱:۰۷ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

خريد سايت قوي رنك دار جهت سئو و لينك سازي PBN

يكي از مهمترين و تاثيرگذارترين فاكتورها در رتبه‌بندي نتايج گوگل تعداد و كيفيت لينك‌هاي ورودي به سايت است.

لينك سازي شبكه اي يا PBN مخفف عبارت Private Blog Network است كه بعدها با عنوان Private Backlink Network نيز شناخته شد. اگر به مفهوم همين عبارت نگاه كنيم در يك تعريف ساده مي‌توان گفت؛ PBN مجموعه‌اي از وبلاگ‌ها و سايت‌هايي است كه با هدف تقويت سايت اصلي و لينك سازي ايجاد شده‌اند.

تعدادي سايت با اين مشخصات و سوابق زير آماده فروش براي وبمستران و سئو كاران و يا ديجيتال ماركتينگ هايي كه به دنبال ايجاد شبكه لينك سازي قوي و يا به دنبال خريد سايت رنك دار قوي با سابقه قبلي هستند مناسب مي باشد .

 

سوابق:

حداقل سن هر سايت 7 سال

حداقل تعداد بك لينك 10000

حداقل پيج اتوريتي 27 الي 34

داري پيج 1 الي 5 رنك قبلي گوگل

مناسب لينك سازي شبكه اي PBN , PSN

 

آدرس سايت :

2pix.ir

pix98.ir

kanoon-hamedan.ir

tmfy.ir

patrisrayan.ir

nanodesign.ir

systemati.ir

yakamuz.ir

s55.ir

parsiscom.ir

novinup.ir

hellozaban.ir

owj92.ir

etdesign.ir

20tarh.ir

w32.ir

 

قيمت تكي هر سايت 850 تومان

قيمت همه سايت ها شامل تخفيف ويژه

هماهنگي : از طريق آي دي تلگرام

bazdid1

https://t.me/bazdid1

همانطور كه مشاهده كرديد لينك اين سايت ها در بيش از 5 هزار وبلاگ بصورت فالو در قالب رپورتاژ آگهي منتشر و آگهي شد اين فرايند علاوه بر آگهي فروش تعداد بك لينك هاي اين سايتها را تقويت نمود .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۸:۰۷ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

رتبه گوگلي و رنكينگ سايت خود را بتركانيد

چه وب سايت شركتي داشته باشيد و چه يك وبلاگ شخصي، براي اينكه سهميه اي در بازار آنلاين داشته باشيد، نياز داريد كه كاربران از سايت شما بازديد كنند و با آن تعامل موثر برقرار كنند.
سوال اينجاست كه در حجم انبوهي از اطلاعات كه در فضاي وب وجود دارد چطور مي‌توان كاربران را به سمت سايت خود جذب كرد و در اين فضاي رقابتي پيروز ميدان بود؟

در اين پست ما تصميم داريم تكنيك‌ها و اصول افزايش ترافيك سايت را به شما معرفي كنيم.

بي شك بخش زيادي از ترافيك وب سايت‌ها از نتايج ارگانيك موتورهاي جستجو مثل گوگل حاصل مي‌شود پس بايد سئو را جدي بگيريد و روي آن سرمايه گذاري كنيد.

 
شمارشگر سايت خود را منفجر كنيد .
 
با پكيج هاي افزايش رتبه سايت خود را بصورت قانوني و طبيعي ارتقا دهيد .
همين امروز با شيك رنك شروع كنيد و وارد 10 رديف اول گوگل شويد .
 
 
 
 
 
شيك رنك داراي نماد اعتماد الكترونيك و لوگوي ديجيتال

-------

آغاز ثبت نام و دريافت سامانه پيام كوتاه
ارسال پيامك از خطوط رند كشوري 1000 و 2000 و..
امكان ارسال پيامك هاي تبريك ، اخطاريه،يادآوري اقساط و...

با تحويل آنلاين پنل

قابليت ها و اطلاعات بيشتر در لينك زير

https://chicrank.com/cart.php?gid=14

 

منبع: chicrank.com

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۷:۱۹ توسط:123 موضوع: نظرات (0)