مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

طرح های زیبا روی کابینت

این ویژگی‌ها برای کابینت‌های آشپزخانه و حتی دیگر محیط‌هایی که بخارات آب به میزان زیادی در آن مکان‌ها وجود دارد (مثلا سرویس‌های بهداشتی)، حائز اهمیت است؛ لذا جایگزین شدن)MDF( به جای چوب و فلز به دوام سرویس‌های آشپزخانه و سرویس‌های مشابه کمک می‌کند.

با این وجود، اگر کابینت‌های قدیمی چوبی یا فلزی یا ترکیبی از چوب و فلز به کار رفته در آشپزخانه شما به مرور زمان پوسته پوسته شده و ظاهری ناخوشایند یافته است و در ضمن تعویض آنها نیز برایتان امکان‌پذیر نیست، لازم نیست نمای نازیبای آنها را از این به بعد نیز تحمل کنید؛ بلکه کافی است چند قوطی رنگ روغنی ساختمان و ابزار مورد نیاز برای رنگ‌آمیزی را تهیه کرده و دست به کار شوید.

اولین اقدام زیرسازی است. در صورتی که پوشش نمای کابینت آسیب دیده یا احتمالاً مواردی مانند شکستگی یا ترک خوردگی به خصوص در چوب، پیدا کرده است، ابتدا مراحل بتونه کردن و سمباده کشی را انجام دهید و سطحی صاف جهت رنگ آمیزی آماده کنید.

رنگ آمیزی سطوح بدنه کابینت یا درهای آن را با توجه به مشخصات سطح، می‌توانید با قلم مو یا غلتک انجام دهید. پس از آن که رنگ زمینه خشک شد می‌توانید از انواع تکنیک‌های پتینه استفاده کنید و با تماس ضربات پارچه، اسفنج، یا هر نوع مواد بافت دار دیگری مانند آنها، طرحی را ایجاد کنید.

البته برای اجرای چنین تکنیک‌هایی معمولا سطوح درها بستر مناسب‌تری هستند؛ لذا بهتر است بدنه و دیواره‌ها را به رنگ ساده‌ای پوشش دهید و سپس درها را به رنگی متناسب و روشی دلخواه طرح دار کنید.

در این جا به چند روش ساده و کاربردی برای رنگ‌آمیزی کابینت‌ها اشاره می‌کنیم:

شما می‌توانید از تکنیک‌های پتینه در محدوده‌ای خاص از دریا دیواره‌های کابینت استفاده کنید.

به این ترتیب که به وسیله چسب نواری کاغذی اطراف قسمت‌هایی را که می‌خواهید توسط یکی از این تکنیک‌ها طرح دار شود، بپوشانید یا به اصطلاح ماسکه کنید؛ سپس طرح مورد نظر را که در داخل این محدوده ایجاد شده، اجرا کنید. پس از کندن چسب‌ها خواهید دید نمای کابینت آشپزخانه تان به طرزی زیبا و متفاوت آراسته شده است.

مثلا می‌توان سطح در را با رنگ سبز پررنگ پوشش دهید، سپس با چسب نواری، دو سطح مربع شکل در میان و نواری مستطیلی در سه وجه آن تشکیل داده و طرح‌هایی را نیز با ضربات پارچه‌ای آغشته به ترکیب همان رنگ سبز با سفید و تماس با محدوده داخل چسب‌ها ایجاد کنید.

 

کاربرد تکنیک استنسیل‌

شما می‌توانید طرحی متناسب و دلخواه انتخاب و به وسیله طلق، شابلونی از آن درست کنید. حال شابلون را در مکان‌های مورد نظر روی در یا بدنه کابینت و روی رنگ زمینه قرار دهید و به وسیله قلم مو یا یک تکه ابر و رنگ، طرح را چاپ کنید.

مثلا ابتدا روی سطح قرمز در کابینت خود، شابلونی به شکل چهارگوش نامساوی قرار داده و به وسیله آن، داخل محدوده ایجاد شده را با رنگ سفید بپوشانید؛ سپس طرح مشکی را روی همین چهارگوش سفید چاپ کنید.

در واقع در این پروژه دو بار از تکنیک استنسیل استفاده شده و چهره‌ای جدید و زیبا به آشپزخانه شما می‌دهد.

البته این مثال نوعی سبک مدرن به شمار می‌رود اما شما می‌توانید با توجه به سبک آشپزخانه تان طرح و رنگی متناسب انتخاب کنید.

در صورتی که پوشش کابینت شما چه از جنس چوب و چه از جنس فلز یا حتی روکش‌های سطحMDF ساده و سالم است، می‌توانید این تکنیک را تنها با هدف تزیین روی کابینت‌ها انجام دهید و روی همان زمینه موجود طرح مورد نظر را چاپ کنید. به این ترتیب نمای کابینت شما به راحتی زینت می‌یابد.

در صورتی که شابلون مورد استفاده شما از سطحی بزرگ تشکیل شده که تمام سطح درِ کابینت را می‌پوشاند، کافی است ابتدا به وسیله پیچ‌گوشتی، درها و دسته‌های آنها را باز کنید سپس درها را روی روزنامه یا پلاستیک بزرگ قرار دهید.

اگر به رنگ زمینه نیاز است، ابتدا رنگ‌آمیزی را انجام دهید، سپس شابلون را روی کل سطح درِ کابینت قرار دهید.

رنگ دیگری انتخاب کنید و آن را به وسیله اسپری همان رنگ یا پیستوله، بر سطح شابلون و در نهایت درِ کابینت بپاشید. پس از پایان کار، شابلون را بردارید و شاهد نقش دار شدن تمام سطح در کابینت باشید.

برای طرح دار کردن پوشش کابینت‌های آشپزخانه‌ها، مانند دیگر سطوح، راه‌های بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید با به کارگیری خلاقیت و نوآوری از آنها استفاده کنید.

شما به راحتی می‌توانید با استفاده از چسب‌های کاغذی و با چسباندن آنها به موازات هم به صورت عمودی یا افقی روی درهای کابینت قدیمیتان و سپس رنگ آمیزی فضای داخل آنها، به وسیله قلم مو یا غلتک، به همین سادگی نمای سطح انتخابی را راه راه کنید.

البته لازم نیست همه درها را به این طرح درآورید بلکه تلفیق رنگ و طرح نیز نمایی زیبا و متفاوت ایجاد می‌کند. همچنین به یاد داشته باشید برای رنگ کردن درهای کابینت‌ها، نیازی به استفاده از تنها یک رنگ نیست؛ بلکه کاربرد رنگ‌های متنوع و هماهنگ در کنار هم محیطی دلپذیر و شاد را سبب می‌شود.

یادتان باشد نوع رنگی که برای هر یک از تکنیک‌های فوق انتخاب می‌کنید باید قابل شست و شو باشد.

رنگ‌های روغنی و همچنین رنگ‌های آکریلیک (برای چاپ‌ها و پتینه) از این ویژگی برخوردارند. توجه کنید شستشوی رنگ‌های روغنی براق در مقام مقایسه با نوع مات آنها راحت‌تر است.


 

 

نورپردازی نکته مهمی است که اگر اصولی انجام شود، به ارتقای کیفیت چیدمان کمک می‌کند. در غیر این صورت، باعث افت دکور و دلزدگی می‌شود. اکثر اوقات نمی‌توانید نورپردازی غیراصولی خانه‌تان را تشخیص دهید، اما علایم و پیامدهای آن را حس می‌کنید. علایمی مثل سردرد، چشم درد و احساس نارضایتی از دکوراسیون خانه بدون اینکه دلیل مشخصی داشته باشد. اگر نورپردازی خانه را به صورت اصولی و آگاهانه اجرا کنید، فضای خانه تمیز، وسیع و خوشایند به نظر می‌رسد.

یکی از نکات مهم در نورپردازی این است که حتما باید نور منعطف و قابل تغییر داشته باشد، نه یک نور ثابت. در این صورت به راحتی می‌توانید با چرخاندن کلید برق به هر میزان که مایل‌اید، نور مورد نظر را تنظیم کنید و اتاق را به یک اتاق پرنور و روشن یا اتاقی کم نور و شاعرانه تبدیل کنید.

درست است که هر اتاق و هر فضایی در خانه نورپردازی مجزا و متفاوتی می‌خواهد اما باید نظام پیوسته و واحدی در نورپردازی کل خانه به وجود آید. برای مثال: آیا می‌خواهید همه چراغ‌ها با یک کلید روشن شود و یا هرکدام را جداگانه و با کلید مجزا روشن و خاموش کنید؟ به صورت معمول باید تعدادی مدار در هر اتاقی بگذارید و 2 تا 3 کلید برای خاموش و روشن کردن لامپ‌ها تعبیه کنید. توصیه می‌کنم برای این کار بیش از 3 کلید در یک اتاق نصب نکنید.

معمولا هر اتاقی به ترکیب سه نوع نورپردازی احتیاج دارد، نور عمومی یا پس زمینه، نور موضعی یا نور مخصوص کار، نور تاکیدی و یا دکوراتیو. با استفاده از این سه ترکیب می‌توانید قابلیت روشن کردن تمام فضاهای اتاق (با شدت‌های متفاوت) را داشته باشید.

وجود آینه و شیشه‌های رنگی در خانه به زیبایی و بهتر شدن نورپردازی کمک می‌کند زیرا نورهای موجود را منعکس و دوچندان می‌کند و باعث تلطیف فضای خانه می‌شود. امروزه با وجود متنوع بودن رنگ شیشه‌های دکوراتیو، می‌توانید بنا بر رنگ دکوراسیون خانه، از شیشه‌های مختلف استفاده کنید. شیشه‌هایی که امروزه در بازار دکوراسیون وجود دارد، علاوه بر زیبایی خواصی مانند ضدمیکروبی و آنتی‌باکتریال بودن را دارند (از طریق پخش یون‌های نانوسیلور روی لایه خارجی شیشه، باکتری‌ها کاملا از بین رفته و عملکرد آنها مختل می‌شود. آنتی‌باکتریال بودن این شیشه‌ها، در گرما و رطوبت نیز از انتشار باکتری و کپک زدن جلوگیری می‌کند). همچنین در صورت شکستن این نوع شیشه‌ها، به خاطر داشتن یک لایه نگه دارنده، تکه‌های شیشه به این لایه می‌چسبد و مانع از بریده شدن دست افراد و آسیب‌های دیگر می‌شود.



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۹:۲۸ توسط:123 موضوع: نظرات (0)