مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

آشپزخانه‌های کوچک


3ـ استفاده از شیشه

در دیوارها و سقف آشپزخانه از شیشه استفاده کنید (البته اول باید اطمینان حاصل کنید که چنین کاری عملی است). وجود فضاهای شفاف، حتی اگر تنها در یک بخش از آشپزخانه باشند، در مقایسه با دیوارهای خشک و بدون دید، فضای شما را بازتر و بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

4ـ فضای انبار

اگر فضاهای شما برای جا دادن وسایل، کوچک هستند،‌ از دیوارها، سقف یا حتی پنجره‌ها ( مانند طاقچه‌های شیشه‌ای که در مقابل پنجره ساخته شده و دید خوبی را هم ایجاد می‌کنند) برای ذخیره مواد استفاده کنید. واحدها را از داخل به یک یا دو طبقه تقسیم کرده و فضای انبار خود را دو برابر کنید (البته باید مطمئن شوید که وسایل پخت و پز جای کافی دارند). روی در‌های کابینت‌ها نیز طاقچه‌ها و قلاب‌های کوچکی تعبیه کنید (از این فضا می‌توانید برای نگهداری ادویه استفاده کنید).

5ـ راه‌حل‌های نامحسوس

تا حد امکان از کشوها استفاده کنید. کشوها این ویژگی را دارند که در زمان نیاز می‌توانید آنها را باز کرده و در زمان لازم آنها را جمع‌آوری کنید. کشوها انبارهای ذخیره نامحسوس بسیار مناسبی هستند.

فضاهای باریک

ممکن است فضاهای آشپزخانه که در اختیار داریم مانند یک راهرو تنگ و باریک باشد حتی در این شرایط هم می‌توانید با استفاده از روش‌های مناسب و خلق یک آشپزخانه کوچک با کارآیی بالا، فضای خود را کارآمد سازید.

کلید اصلی موفقیت این است که از وسایل اضافی و زیادی در آن استفاده نکنید. وسایل آشپزخانه خود را به حداقل رسانده و تنها به وسایل ضروری ـ یعنی یک اجاق، سینک و یخچال ـ‌ اکتفا کرده و با روش‌هایی خلاق دیگر اجناس مورد نیاز خود را در این فضا جای دهید.

در یک فضای کوچک، آشپزخانه‌های پیش ساخته سفارشی بهترین روش برای استفاده مفید از فضا هستند بنابراین به دنبال مدل‌های موجود در بازار بگردید. امروزه، بسیاری از شرکت‌ها برای پاسخ‌گویی به نیازهای افراد در آشپزخانه‌ها از مدل‌های بسیار کوچک استفاده می‌کنند که به گونه‌ای طراحی شده که بتواند تمامی نیازها را در خود جای داده و پشت در‌های بسته باشد.

مسلماً، طرح‌های هوشمندانه و کوچکی که همه چیز را در خود جای دهند، ارزان نیستند اما چیزی که نهایتاً به دست می‌آورید بسیار ارزشمند است.

پنج راه برای زیباتر ساختن فضاهای کوچک

1ـ تلاش کنید تا وسایل آشپزخانه خود را در حد امکان کوچک انتخاب کنید. امروزه به راحتی می‌توانید وسایل آشپزخانه را در سایزهای کوچک زیر استاندارد مانند وسایل چند کاره و ماشین‌های ظرف‌شویی کوچک بیابید.


2ـ تا حد امکان تلاش کنید تا وسایل خود را به دیوار نصب کنید (وسایلی مانند تخته گوشت یا مایکروویو) تا به این ترتیب فضای شما آزادتر شود.


3ـ روی طرح‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که از فضای شما برای چند منظور استفاده می‌کند: مثلاً سینک‌هایی را انتخاب کنید که بتوانید روی آن را با تخته پوشانده و فضایی را برای کار برای خودتان ایجاد کنید. از فضاهای کوچک باید برای پاسخگویی به چند نیاز استفاده کرد.


4ـ از هر فضای بی‌مورد و بلااستفاده‌ای به عنوان انبار استفاده کنید. کتاب‌های آشپزی خود را می‌توانید در بالای یخچال جای دهید؛ وسایل کیک پزی را پشت ظروف مصرفی و در زیر واحدهای مختلف جای دهید.


5ـ به جای در‌های گران از در‌های کشویی استفاده کنید زیرا فضای کمتری را اشغال می‌کنند.


تقلب در فضا


حقه‌های هوشمندانه کوچک‌ترین آشپزخانه‌ها را به بزرگ‌ترین فضای ممکن تبدیل می‌کنند. بهترین روش انتخاب دیوارهای شیشه‌ای برای یک قسمت یا حتی کل فضای آشپزخانه است. شیشه‌های دیوار به دیوار و کف تا سقف ـ مشرف به باغ یا اتاق‌های دیگر ـ دید افراد را به فضا‌های پشتی منحرف کرده و فضای شما را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند.


البته ساختن دیوارهای شیشه‌ای به خودی خود کار دشواری است (در این خصوص بهتر است از افراد متخصص کمک بگیرید) اما راه‌های آسان‌تر دیگری نیز برای تقلب در فضا وجود دارند.


چهار نکته خاص در تقلب


1ـ‌ کابینت‌های خود را طوری طراحی کنید که بالاتر از سطح زمین قرار بگیرند. هنگامی که چشم قادر باشد کف زمین را در زیر آنها ببیند، فضا نیز شلوغ و به هم ریخته به نظر نمی‌رسد.


2ـ از سطوح براق استفاده کنید. سطوحی که از رزین، رنگ‌های براق، استیل و... ساخته شده باشد، به فضای شما عمق داده و فضای محسوس را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد.


3ـ کابینت‌های خود را بزرگ‌تر از حد معقول در نظر بگیرید، این کار باعث خطای دید شده و به این ترتیب اتاق بزرگ‌تر به نظر رسیده و همچنین به شما امکان می‌دهد تا بتوانید حتی ظروف و قابلمه‌های بزرگ خود را نیز در داخل آنها جای دهید.


4ـ اگر آشپزخانه شما به اتاق دیگری وصل می‌شود، نوع کفپوش، رنگ دیوارها یا حتی سطوح روی کابینت را ادامه داده و به فضاهای مجاور ببرید. هنگامی که موانع محو می‌شوند، مغز تصور می‌کند که آشپزخانه همچنان ادامه دارد و پا را فراتر از مرزهای آن می‌گذارد.



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۹:۳۰ توسط:123 موضوع: نظرات (0)