مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

کانتر آشپزخانه

http://novincabinco.com/

آنچه باید درباره کانتر آشپزخانه بدانید را در این مطلب بخوانید.....

کانتر در لغت به معنای پیشخوان ، باجه، گیشه یا دیواره و میزی است که قسمتی را از قسمت دیگر جدا می کند

در آشپزخانه هم کانتر یا پیشخوان وجود دارد که در اصطلاح آمیانه به آن اوپن آشپزخانه گفته می شود

همانطور که میدانید آشپزخانه دارای تنوع بالایی در چیذملن است . برخی از جزیره در آشپزخانه استفاده می کنند ، برخی دیگر به علت محدودیت فضا هیچ کدام از این دو مورد را در آشپزخانه استفاده نمی کنند و از میز اوپن و یا در مواردی کانتر ، به عنوان میز غذاخوری استفاده می کنند

کانتر می تواند هم کاربردی و هم دکوری باشد

شاید می توان گفت که کانتر قلب آشپزخانه شماست ، موقع آشپزی شما می توانید از کانتر برای آماده سازی مواد غذائی استفاده کنید و اگر کانتر بزرگ باشد ، می توانید از آن به عنوان میز غذاخوری بهره بگیرید

اجزای کانتر آشپزخانه یا جزیره در آشپزخانه
کارکرد اصلی کانتر آشپزخانه
کانتر آشپزخانه در درجه اول یک محیط برای آماده کردن غذا است. یک کانترآشپزخانه مناسب، شما را در انجام این امر کمک می کند. البته، برای رسیدن به این منظور جزئیات بسیاری وجود دارد که باید به گونه ای در نظر گرفته شوند که به شما کمک کنند.
کارکردهای مورد نظر شما برای کانتر آشپزخانه
تعریف شما از کارکرد کانتر آشپزخانه بقیه تصمیمات را آسان تر می کند. آیا هدف شما طراحی منطقه ای جدا از بقیه خانه است؟ یا یک محل برای جمع شدن دوستانتان در حالیکه شما در حال آشپزی هستید؟ یا یک محل برای بچه ها که تکالیف مدرسه را انجام دهند در حالیکه شما برای آنها آشپزی می کنید؟ یا محلی برای نگهداری لوازمآشپزخانه مانند تخته و کنسرو و بستنی ساز؟ یا هدف اصلی شما طراحی کانتری برای استقرار وسایل، پخت و پز، و یا نگهداری مواد است؟ یا می تواند ترکیبی از این اهداف باشد، اما در نظر گرفتن یک اولویت بهترین تصمیم است.
امکانات مورد نیاز
بسته به نیازهای شما، امکانات کانتر آشپزخانه می تواند بسیار متفاوت باشد: مثلا فضایی برای قرار دادن صندلی، فضایی برای نگهداری مواد، فضایی برای استفاده از سینک، استفاده از پیشخوان آن، وجود یک یخچال کوچک، استفاده از قفسه های باز و یا کابینت، مخفی کردن سطل زباله، محل قرارگیری وسایل مربوط به گرم کردن سریع غذا. یک لیست از نیازهای تان تهیه کنید. این موارد ذکر شده تمامی امکانات یک کانتر آشپزخانه نبودند، مثلا چگونگی در دسترس بودن حوله و میله نگهدارنده آن، جنس کابینت و کانتر، بنابراین تمامی موارد را در نظر بگیرید و یک لیست کامل تهیه کنید.
ارتفاع کانتر آشپزخانه
ارتفاع کانتر یکی از مهم ترین تصمیمات برای کاربردی بودن آن است. اگر در حال ساخت یک کانتر آشپزخانه هستید می توانید متناسب با قد و بدن خود،‌ ارتفاع متناسب آن را برای آشپزی و یا سینک ظرفشویی تعیین و انتخاب کنید. در غیر این صورت، ارتفاع استاندارد برای کانتر جهت آماده سازی غذا ۹۰ سانتی متر است. ارتفاع استاندارد بهترین کانترها ۹۰ سانتی متر است. محدوده استاندارد پیشخوان روی کانتر حدود نیم متر عرض و ۲ متر طول دارد. متاسفانه، اغلب صندلی‌های کانتر آشپزخانه با ارتفاع حدود یک متر برای کانتر شما نامتناسب هستند. نگران نباشید می‌توانید هنگام ساخت و طراحی کانتر این موارد را در نظر بگیرید و یا برای ارتفاع مناسب خود در بازار جستجوی بیشتری انجام دهید.
صندلی و محل نشستن
شما می توانید صندلی هایی داشته باشید که همیشه در آشپزخانه کنار شما باشند یا می توانید آنها را در مکان دیگر قرار دهید و هر زمانی که نیاز داشتید آنها را به مکان مورد نظر خود ببرید. صندلی کانتر مجالی برای خلاقیت شماست، انواع مختلفی از صندلی وجود دارد مثل صندلی بدون دسته و تکیه گاه، صندلی چرخدار، صندلی های مدرن و … .

شکل کانتر آشپزخانه:

اکثر کانترهای ایده آل آشپزخانه های مستطیل شکل هستند، و حدود یک متر عرض و ۲ متر طول دارند، اما شما نباید خود را به این اندازه ها و ابعاد محدود کنید. شما سینک ظرفشویی را در جایی قرار دهید که احساس راحتی می کنید نه در مکانی که استاندارد به نظر می رسد. پیرامون یک کانتر بیضی شکل تعداد بیشتری صندلی قرار می گیرد. حتی می توانید از اشکال دایره شکل که برای انجام کارهای سریع از هر گوشه ای از آشپزخانه مناسب هستند نیز استفاده کنید. اشکال مربع شکل نیز یکی از گزینه هاست.  یک کانتر مستطیل شکل باریک نیز ایده خوبی است، می توانید آن را به دیوار تکیه داده و هر وقت نیاز داشتید آن را جابه جا کنید. همچنین می توانید از اشکال L و T شکل استفاده کنید، باید توجه کنید این اشکال با چیدمان و روند کار شما در آشپزخانه متناسب باشند.   فضا   قبل از خرید و قرار دادن کانتر در آشپزخانه حتما فضای موردنیاز برای حرکت و جابه‌جایی در آشپزخانه را بررسی کنید.  توجه کنید در اصول طراحی کانتر ارتباط و دسترسی بین سینک، یخچال و اجاق گاز باید به راحتی برقرار شود. نباید ارتباط بین این سه مکان حیاتی قطع شود. همچنین باید حداقل مقداری فضا در کنار کانتر برای رفت آمد خالی بماند. اگر صندلی ها را در بیرون از آشپزخانه قرار می دهید به اتاق دیگری نیز احتایج دارید. فراموش کنید اگر قصد طراحی صندلی برای کانتر آشپزخانه دارید باید حتما پایین کانتر فضای خالی برای قرار گرفتن صندلی ها وجود داشته باشد، اگر اینگونه نباشد باید خم شده و از راه دور غذا بخورید. معمولا انواع مختلفی برای کانتر آشپزخانه وجود دارد که مهمترین آن :  
  • کانتر چند منظوره

این کانترها می توانند جزیره آشپزخانه هم باشند و معمولا علاوه بر میز ناهارخوری، اجاق گاز و یا حتی سینک را روی خود دارند. 

  •  کانتر آشپزخانه برای غذا خوردن
  • کانتر اوپن آشپزخانه 
  • کانتر کورین آشپزخانه 

کورین به دلیل اجرای تمیز و در نهایت بدون درز شدن اتصالات (بوسیله ساب خوردن درزها در اتصالات حذف می شود)، یک ساختار یکپارچه، بی نقص و زیبا به شما خواهد داد.
امروزه بهترین و محبوب ترین متریال مورد استفاده بر روی صفحات کابینت (رویه کابینت) و ساخت جزیره در آشپزخانه های جزیره ای، کورین است. صفحات کورین که از آنها با عنوان سنگ مصنوعی نیز یاد می شود، به دلیل تنوع در طرح و رنگ، قابلیت انتخاب زیادی را در اختیار شما قرار خواهد داد. به عنوان مثال شما می توانید برای رویه ی کابینت و یا جزیره تان، از طرح کورین ای استفاده کنید که شبیه سنگ طبیعی است، یا می توانید از یک طرح سفید و یا سیاه یکدست استفاد کنید و یا اینکه می توانید از یک طرح متخلخل استفاده کنید ک هر کدام زیبایی خاص خودشان را دارند.

کورین به دلیل اجرای تمیز و در نهایت بدون درز شدن اتصالات (بوسیله ساب خوردن درزها در اتصالات حذف می شود)، یک ساختار یکپارچه، بی نقص و زیبا به شما خواهد داد. 



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۲:۲۱ توسط:123 موضوع: نظرات (0)