مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

سوالات آزمون آموزش سلامت

پرسشنامه کارشناسان نظام سلامت

  

مدیریت و رهبری آموزشی

 

1- بر اساس نظریه مکتب روابط انسانی معیار موفقیت مدیر در ایجاد روابط انسانی خوب در محیط کار چه می باشد ؟

الف : داشتن برنامه مدون                                                     ب : ارزشیابی از برنامه

ج : روحیه                                                                     د : الف و ج

 

2- یک رهبر آموزشی برای اینکه در افراد ایجاد رضایت کند چه اقداماتی را باید انجام دهد ؟

الف :ایجاد شرایط مطلوب و مناسب کار                     ب :  احساس علاقه و دلبستگی

ج : ایجاد ساختار قدرت                                          د : الف و ب

 

3- چه چیزی باعث شده تا تلاشهای سیستمی را جایگزین تلاشهای فردی نموده و مدیریت را به جای مدیر بشناسیم ؟

الف : شناخت قوانین سیستم های آموزشی و اجتماعی

ب : اصلاح و ایجاد نظام های اداری

ج : وجود برنامه و مدیریت خویش

د : الف و ب

 

4- یک مدیر برنامه آموزشی برای اطلاع از سطح دانش و مهارت فراگیران بایستی چه خصوصیاتی داشته باشد ؟

الف : بایستی از توانایی مشاهده مستقیم در ارزیابی فراگیران به درستی استفاده کند

ب : دارای اطلاعات کافی برای ارزیابی از طریق مشاهده مستقیم باشد

ج : دارای مدرک مرتبط با ارزیابی باشد

د : الف و ب

 

5- عوامل زیر جزء عناصر رهبری هستند به استثنای :

الف : مدیریت توجه                                                 ب : مدیریت جمعی

ج : مدیریت اعتماد                                                  د : مدیریت خود

 

6- مهارت رهبری از نظر ماهیت شامل چه عواملی است ؟

الف : انگیزش                                                   ب: الهام

ج :  توجه                                                                د : الف و ب

 

7- وظایف مدیریت عبارتند از :

الف : کاهش وابستگی ها                                            ب : شفاف سازی ارتباطات سازمانی

ج: داشتن صداقت و یکپارچگی                                        د : الف و ب

 

 8- اصل اساسی در برخورد با تعارض چیست ؟

الف : شناسایی منشا ء تعارض                                       ب : اجتناب از برخوردهای عاطفی و احساسی

ج :برخورد با منشاء  تعارض                                                       د : الف و ب

9-در ارتباط با  مهارتهای فنی مورد نیاز یک مدیر کدامیک درست نمی باشد ؟

الف : توجه به نیازهای شغلی و حرفه ای افراد

ب : ارزشیابی کارکنان مبتنی بر روشهای مناسب

ج : توانایی نظارت و کنترل بر کارکنان

د : توانایی سازماندهی و شناخت فنون و روشهای آن

 

10- اینکه چه کسی چه کاری را چگونه و در چه زمانی انجام دهد مربوط به کدام یک از وظایف مدیریت می باشد ؟

الف : ارزشیابی                                                                      ب : سازماندهی

ج : برنامه ریزی                                                                      د : هدایت و رهبری

 

11- این مدل سازمانی نشان دهنده سازمانی است که بر محور معقولیت استوار است .

الف : مدل انسانی                                                                   ب : مدل کلاسیک

ج : مدل مشروط                                                    د : الف و ب

 

12- مبنای تقسیم کار در سازمانها چه چیزی باید باشد ؟

الف : تولید                                                        ب : خدمت

ج : اثربخشی و کارآئی                                                 د : الف و ب

 

13-  کدام یک از موارد زیر به عنوان  ستون فقرات سازمان قلمداد می شوند ؟

الف : صف وستاد                                               ب : مسئولیت

ج : قدرت و اختیار                                                                         د : سیستم وابسته

 

14- کدامیک  از ویژگیهای ارتباطات مؤثر نمی باشد ؟

الف : صحت ، فراهم بودن                                                    ب : توازن ، پایداری

ج : جهان شمول بودن                                               د : قابلیت فرهنگی ، متکی بر شواهد

 

 

15- کدام یک از موارد زیر از موانع ارتباطی به شمار می روند ؟

الف : عوامل فنی ، عوامل اداری                          ب : مراجع تصمیم گیری

ج : عوامل انسانی                                           د : هر سه مورد

 

 

16- کدام یک از موارد زیر جزء مراحل تصمیم گیری به شمار می روند ؟

الف : تعریف و تشخیص مسئله                                  ب : تعیین معیار

ج : نیاز سنجی                                           د : الف و ب

 

17- اجزای ارتباط عبارتند از :

الف : فرستنده                              ب : گیرنده پیام

ج : محتوی پیام                             د : هرسه مورد

 

18- این شیوه مطالعه مدیریت نیازمند داشتن ابزار و وسایل اندازه گیری می باشد .

الف : شیوه موردی                         ب : شیوه کمی

ج : شیوه تصمیم گیری                                    د : هر سه مورد

 

19- کدام یک از مدلهای سازمانی بر روابط انسانی ، ارتباطات افقی ، لیاقت و شایستگی کارکنان تاثیر دارد ؟

الف : مدل کلاسیک                        ب : مدل مشروط

ج : مدل انسانی                                     د : همه موارد

20- کدام یک از مهارتهای ادراکی زیر مورد نیاز مدیر نیست ؟

الف : شناخت تئوری های مختلف سازمان

ب : شناخت تئوریها ، الگوها و مدل های تصمیم گیری

ج : شناخت اهداف جامعه و به ویژه اهداف توسعه

د : توجه به نیازهای شغلی و حرفه ای افراد

 

 

 

 

برنامه ریزی آموزشی

 

 

1- کدام یک از موارد زیر از مراحل برنامه ریزی نمی باشد ؟

الف : شناخت وضع موجود                                      ب : تعیین مخاطب

ج : تعیین هدف                                                 د : پیش بینی روشها ، وسایل و اجرای آزمایشی

 

2- کدام یک از موارد زیر یک نقشه کلی و راهنما برای هدایت فعالیتهای آموزشی است؟

الف : محتوای آموزشی                             ب : الگوی تدریس

ج : طرح درس                               د : روش تدریس

 

3- کدامیک از موارد زیر مربوط به فرآیند تعیین نیازهای آموزشی نیست ؟

الف : شناسایی نیازها                   ب : تجزیه و تحلیل نیازها

ج : ارزیابی مهارت فراگیران              د : شناخت وضع موجود

 

4- فاصله بین رفتار مطلوب و رفتار واقعی چه می باشد ؟

الف : رفتار ایده آل                                                ب:  رفتار مورد انتظار

ج : نیاز آموزشی                                                          د : هر سه مورد

 

5- زیر بنای هر نظام آموزشی عبارت است از :

الف : نیاز به یادگیری                                             ب : ارزیابی نیازهای یادگیری

ج : تعیین نیازها                                                 د : الف و ب

 

6- مردم به چه دلیل آنگونه که از آنها انتظار می رود رفتار نمی کنند ؟

الف : نمی دانند  چگونه و چه موقع رفتار کنند                                 ب : انگیزه ندارند

ج : از بروز رفتار در آنها جلوگیری می شود                            د : هر سه مورد

 

7 - تفاوت مشکل و نیاز چیست؟

الف : نیاز بیشتر فرد مدار ولی مشکل مبتنی بر جامعه است     

ب : نیاز بیشتر مبتنی بر جامعه و مشکل، فرد مدار است

ج : هر دو مربوط به افراد و گروهها می باشند

د : الف و ب

 

 

 

 

8-" نیاز به آموزش در مورد مراقبتهای دوران بارداری یا نیاز به اطلاعات در مورد زایمان" ، چه نوع نیازی است ؟

الف : هنجاری                                                         ب : مقایسه ای

ج : محسوس                                                   د :  بیان شده

 

9- اگر در مدرسه ای برنامه آموزشی در ارتباط با تالاسمی باشد ولی دانش آموزان مدرسه دیگری به این آموزش  دسترسی نداشته  و آن را درخواست کنند ،  چه نیازی در مدرسه دوم وجود دارد ؟            

الف : محسوس                                                                      ب: هنجاری

ج : مقایسه ای                                                  د : بیان شده

 

10- برای سنجش نیازهای آموزش سلامت چه اطلاعاتی مورد نیاز است ؟

الف : نوع نیاز                                                    ب :  فرد تعیین کننده  نیاز

ج : اطلاع رسانی نیاز                                                               د : الف و ب

 

11- مهمترین موردی که باید در یک رفتار بهداشتی درک شود ،  چیست ؟

الف : نوع رفتار                                           ب : محل رفتار

ج : علت  انتخاب رفتار                                  د : توالی رفتار

 

12- مزایای تدوین  اهداف رفتاری عبارتند از :

الف : نوشتن آنها آسان است                          

ب : طبقه بندی آسان با توجه به حیطه های یادگیری

ج : ارزشیابی آنها سیستماتیک   است                      

د : الف و ب

 

13- اهداف رفتاری بر اساس چه معیارهایی ارزیابی می شوند ؟

الف : " فراگیر محور "بودن                                            ب: توصیف نتایج و برون دادهای یادگیری

ج :  " قابل مشاهده "  بودن                                              د : هر سه مورد

 

14- برای تعیین اهداف آموزشی چه منابعی وجود دارد ؟

الف : نیاز فراگیران                                                ب : نیاز جامعه

ج : دیدگاه متخصصان                                             د : هر سه مورد

 

15- محتوای آموزشی (better to know ) به چه مفهومی است ؟

الف ) محتوایی که فراگیر باید بداند                                      ب ) محتوایی که فراگیر بهتر است بداند

ج ) محتوایی که فراگیر خوب است بداند                         د) محتوایی که فراگیر نیاز است بداند

 

 

 16- محتوای آموزشی عبارت است از :

الف : مجموعه ای که از سوی برنامه ریزان انتخاب و سازماندهی می شود

ب : اصول و مفاهیمی که به فراگیران ارائه می شود

ج : فرآیندی که فراگیران را به هدف نهایی  نزدیک می کند

د : الف و ب

 

17- نیاز تعیین شده توسط کارشناسان یا متخصصین بر طبق استانداردها ،چه نوع نیازی است؟

الف : هنجاری                                         ب : محسوس

ج : بیان شده                                           د : مقایسه ای

 

برچسب: ،

امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۴:۴۵ توسط:123 موضوع: نظرات (0)