مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

سازگاری با شغل

هفت رهنمود برای سازگاری باشغل

 

بسیاری از ما حداقل یک شغل نامناسب داشته ایم و می دانیم که چقدر تحمل آن سخت و دشوار است، شاید برخی از افراد نیز کماکان از وضعیت شغلی خویش ناراحت باشند.

با توجه به شرایط فعلی اشتغال در جامعه و مسایل و مشکلات مالی باید بیاموزیم که چگونه با شرایط فعلی سازگاری بیشتری پیدا کنیم تا روزگار را راحت تر سپری کنیم.

 

1-     اهدافی را برای خود در نظر بگیریم.

گاهی رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده میتواند از بار مسایل و مشکلات بکاهد و نیز باعث امیدواری در زندگی شود لازم نیست اهدافتان را فهرست کرده و هر روز آنها را بررسی کنید، کافی ست هر روز کارهایی را مشخص کنید تا فقط یک گام به هدفتان نزدیکتر شوید، سعی کنید در شروع کار اهداف کوچکتر را مدنظر قرار دهید تا زودتر به آنچه که می خواهید دسترسی پیدا کنید.

 

2-     ساعتی خود را به خود اختصاص دهید.

تحمل کردن شغلی که دوستش نداریم بسیار سخت و دشوار است اما تا پیدا شدن شغل و شرایط جدید مقاومت درونی خویش را افزایش دهید به آن لبخند زده و با آن مدارا کنید.

سعی کنید صبح خود ار به خوبی آغاز کنید زیرا باعث میشود به طرز حیرت آوری بقیه روز را با شادی و آرامش سپری کنید. می توانید بعد از اتمام ساعت کاری به استخر بروید، و یا هر کاری که دوست دارید انجام دهید شوق رسیدن برای انجام چنین برنامه هایی در سپری شدن ساعت کاری شما نقش بسزایی دارد.

 

3-     خودتان را در چارچوب محدود نکنید.

چنانچه مشکلات کاری شما ناشی از عدم هماهنگی میان توانایی و کارهایتان است خودتان را آزار ندهید بلکه روابط خود را گسترش دهید تا بر پایه آن بتوانید درباره شغل تحقیق مناسب تری نماید. نوشتن حداقل 5 رزومه و ارسال آن به شرکتها و ادارات مختلف، پیوستن به انجمن ها و یا پذیرش یک پروژه به صورت پاره وقت می تواند شرایط و بستر جدیدی را در زندگی شما مهیا کند.

 

4-     به نکات مثبت شغلتان نیز بیندیشید.

هرشغلی به طور یقین دارای نکات مثبت بسیاری است. تمامی شغلها برای شما یک نتیجه خیلی مهم به ارمغان خواهند داشت آن هم تجربه است هیچگاه تصور نکنید که شغلتان هیچ فایده ای برای شما ندارد، بلکه زیرک باشید و از آن به عنوان سنگ بنا استفاده کنید. مثلاً پاسخگویی به تلفن در تمام ساعت روز کار بی فایده ای نیست بلکه به قوی شدن ارتباطات و شناخت شما از آن مرکز می انجامد. داشتن تجربیات بیشتر رزومه شما را پربارتر می کند. بسیار مهم است که کار خود را به بهترین شکل انجام دهید و از دستاوردهای آن احساس مطلوبی داشته باشید.

 

5-     از فرصت های موجود در محل کارتان بهره مند شوید.

گاهی اوقات پیش می آید که برخی اداره ها و شرکتها برای ارتقای سطح آگاهی کارکنان و پیشبرد اهدافشان اقدام به برپایی کلاس های آموزش ضمن خدمت می کنند. حتماً این فرصتها را مغتنم شمرده و از آن ها بهره مند شوید. شما برای اینکه فردی کارآمدتر باشید باید هر روز مطالب جدیدی بیاموزید و آن را در جهت ارتقای سطح کیفی و کمی شغلتان مورد استفاده قرار دهید.

 

6-     در کارهایتان تنوع ایجاد کنید.

یکنواختی در کار باعث کاهش بهروری و راندمان کاری می شود و شما را در راه رسیدن هرچه بیشتر به هدفتان باز میدارد. تنوع در انجام کارها حتی به صورت جزیی مانند تغییر جهت میز کار، تغییر نمایشگر صفحه رایانه، جابجایی لوازم میز کارتان می تواند باعث تغییر روحیه شده و شما احساس نو بودن خواهید کرد.

 

7-     سازگار باشید.

شما هرگز نمی توانید تصور کنید که فردا چه اتفاقی خواهد افتاد. اگر به دلیل ناراحتی از شغلتان با همکار یا رییس تان سازگاری ندارید به یاد داشته باشید نباید باعث دلخوری و رنجش آنها شوید. سعی کنید ارتباطات خود را حفظ کنید و از انتقادات سازنده آن ها استفاده کنید شاید همکاران امروزتان دوستان بسیار خوب فردای شما باشند. یادتان باشد شما قادرید سرنوشت خود را تغییر دهید پس سر را بالا گرفته و جستجو را برای موفقیت بهتر آغاز کنید، موفق و موید باشید.

                                                                  



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۴:۵۵ توسط:123 موضوع: نظرات (0)