مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

نحوه تهیه برنا مه مدا خله ای 2

« فرآیند های خدمت و پشتیبان »

فرآیند مجموعه فعالیت های مرتبط بهم و پیوسته ایست که یک نقطه آغاز و یک نقطه پایان مشخص دارد و حداقل یک درونداد به یک برونداد (نتیجه یا محصول نهائی) تبدیل می گردد . ضمناً هر فرآیند یک عنوان دارد .

مثال : اگر مجموعه فعالیت هایی که در حین مراقبت از مادر در ماه پنجم بارداری صورت می گیرد در نظر بگیرید :

درونداد : مادری است که متقاضی دریافت خدمت است

برونداد : همان مادر پس از دریافت مراقبت می باشد

« فرآیند خدمت »

فرآیندی که با گیرنده خدمت بطور مستقیم سروکار دارد فرآیند خدمت نامیده می شود .

« فرایند پشتیبان »

فرآیندهایی که ارتباط مستقیم با گیرنده خدمت ندارند ولی منابع و شرایط را برای اجرای فرآیندهای خدمت تأمین می کنند ، فرآیندهای پشتیبان می گویند . مانند فرآیندهای ستادی ، تدارکاتی ، نظارتی و مدیریتی

« اجزاء فرآیند »

هر فرآیند 9 جزء دارد :

s نقطه آغاز                                                   s روش

s نقطه پایان                                                                 s نیروی انسانی شاغل در فرآیند

s درونداد                                                       s مواد

s برونداد                                                        s ابزار

s فضای فیزیکی (محیط کاری که فرآیند در آن اجرا می گردد مانند اطاق معاینه ، کلاس آموزش و...

 

 

  • هر فرآیند تحت تأثیر عوامل محیطی خارج سازمانی است . این تأثیر می تواند تقویت کننده و یا تضعیف کننده روند اجرای فرآیند باشد
  • در فرآیند تعامل اجزاء یاد شده (در قالب فعالیت ها) بدنبال تبدیل درونداد به برونداد است

 

 

 

« طراحی برنامه بهداشتی »

مراحل طراحی برنامه بهداشتی بصورت خلاصه بشرح ذیل است :

·         شناسایی مشکلات بهداشتی

·         اولویت بندی و انتخاب یک اولویت

·         تعیین استراتژی مداخله

·         طراحی و استاندارد کردن فعالیت های مقابله

·         سازماندهی فعالیت ها

·         تعیین نظام پایش و ارزشیابی فعالیت ها

·         اجرای آزمایشی

·         اصلاح برنامه در صورت نیاز و در حین اجرای آزمایشی

·         تعمیم برنامه درکل منطقه

الف) شناسایی مشکلات بهداشتی

مشکلات بهداشتی در حقیقت بیماریها و حوادثی هستند که در سیر خود سلامت را تهدید می کنند . بیماریها و حوادث در سیر خود ناتوانی یا مرگ می آفرینند .

جهت شناسایی مشکلات بهداشتی باید :

1-     وضعیت موجود دقیقاً مورد بررسی قرار گیرد

2-    شاخص های عمومی (جمعیت ، موارد و...) و شاخص های برنامه بطور جداگانه تهیه شود .

3-    در بیان عوامل مؤثر در بروز مشکلات کلی گویی نشود

4-    شاخص های هر برنامه جداگانه مدنظر باشد

5-    در انتخاب و گزینش اولویت ها جهت مداخله ، میانگین کشوری و استانی مدنظر باشد .

6-    از کلیه منابع موجود (آمار ، نتایج بازدیدها و نظارت و احتمالاً تحقیقات انجام شده) در تعیین اولویت ها استفاده شود .



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۵:۰۲ توسط:123 موضوع: نظرات (0)