مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

فنا وری نا نو

 

فناوری نانو چیست ؟

 

 

 

 



فناوری نانو چیست؟ فناوری نانو واژه ای است کلی که به تمام فناوری های پیشرفته در عرصه کار با مقیاس می باشد. ( 1 نانومتر یک
nm تا 100 nm نانو اطلاق م یشود. معمولاً منظور از مقیاس نانوابعادی در حدود 1میلیاردیم متر است).اولین جرقه فناوری نانو (البته در آن زمان هنوز به این نام شناخته نشده بود) در سال 1959 زده شد. در این ایده فناوری « فضای زیادی در سطوح پایین وجود دارد » سال ریچارد فاینمن طی یک سخنرانی با عنوان نانو را مطرح ساخت . وی این نظریه را ارائه داد که در آینده ای نزدیک می توانیم مولکول ها و اتم ها را به صورت مسقیم دستکاری کنیم.
واژه فناوری نانو اولین بار توسط نوریوتاینگوچی استاد دانشگاه علوم توکیو در سال 1974 بر زبانها جاری شد. او این واژه را برای توصیف ساخت مواد (وسایل) دقیقی که تلورانس ابعادی آنها در حد نانومترموتور » : می باشد، به کار برد. در سال 1986 این واژه توسط کی اریک درکسلر در کتابی تحت عنوان بازآفرینی و تعریف مجدد شد . وی این واژه را به شکل عمیق تری در « آفرینش: آغاز دوران فناوری نانونانوسیستم ها ماشین های » رساله دکترای خود مورد بررسی قرار داده و بعدها آنرا در کتابی تحت عنوان توسعه داد. « مولکولی چگونگی ساخت و محاسبات آنها
کاربرد های فناوری نانو:
در حقیقت کاربرد فناوری نانو از کاربرد عناصر پایه نشأت م یگیرد. هر کدام از این عناصر پایه، ویژگی های خاصی دارند که استفاده از آنها در زمینه های مختلف، موجب ایجاد خواص جالبی می گردد. مثلاً از جمله
کاربردهای نانوذرات می توان به دارورسانی هدفمند و ساده، بانداژهای بی نیاز از تجدید، شناسایی زودهنگام و بی ضرر سلول های سرطانی، و تجزیه آلاینده های محیط زیست اشاره کرد . همچنین نانولوله های کربنی دارای کاربردهای متنوعی می باشند که موارد زیر را می توان ذکر کرد:
• تصویر برداری زیستی دقیق
• حسگرهای شیمیایی و زیستی قابل اطمینان و دارای عمر طولانی
DNA • شناسایی و جداسازی کاملاً اختصاصی
• ژن درمانی که از طریق انتقال ژن به درون سلول توسط نانولوله ها صورت می پذیرد.
• از بین بردن باکتری ها
اینها تنها مواردی از کاربردهای بسیار زیادی هستند که برای عناصر پایه قابل تصور می باشند. کاربرد این آورده شده است که با مراجعه به « درخت صنعت » عناصر پایه در صنایع مختلف، در درخت دیگری به نام گروه مطالعاتی آینده اندیشی، بخش درخت صنعت، می توانید آن را مشاهده کنید.
معرفی می گردد که فناوری نانو را به شکل یک زنجیره از رویکرد ساخت « درخت فناوری نانو » در نهایت عناصر پایه تا کاربرد آنها، در یک درخت چهار سطحی نمایش می دهد . با مراجعه به گروه مطالعاتی آینده اندیشی، بخش درخت فناوری، می توانید آن را مشاهده کنید.

 

 

 

 



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۵:۱۱ توسط:123 موضوع: نظرات (0)