مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

گرمک و طا لبی

طالبی و گرمک میوه‌هایی پرآب، اشتهاآور، چاق‌کننده و جلادهنده رخسار بوده و در فصل تابستان موجب رفع تشنگی می‌شوند. این دو میوه به همراه خربزه از یک خانواده بوده و اختلاف آنها تنها به علت رنگ، مزه و اندازه است که هر چه بزرگ، شیرین، پرآب و لطیف‌تر باشند، خاصیت آنها بیشتر است.
طالبی و گرمک سرشار از ویتامین‌های B و C و مواد معدنی پتاسیم، کلسیم، فسفر و همچنین پروتئین، قند و فیبر هستند. در 100 گرم طالبی 34 کالری و در یک لیوان آب طالبی بدون شکر 45 کالری انرژی نهفته است.
خواص درمانی‌

- طالبی و گرمک به علت داشتن پتاسیم و عطر مطبوع، مقوی قلب هستند و عروق را باز می‌کنند، همچنین به دلیل درصدی منیزیم از میوه‌های آرامبخش به شمار می‌روند.

- طالبی و گرمک فشار خون را پایین می‌آورند به طوری که پتاسیم موجود در آنها جدار رگ‌ها را نرم کرده و منجر به دفع سدیم اضافی می‌شود. اشخاصی که فشار خون بالا دارند می‌توانند روزانه با خوردن نصف طالبی به کنترل این بیماری کمک کنند. همچنین این میوه‌ها می‌توانند اثر داروهای پایین آورنده فشار خون را تسریع بخشند.

- سرشار از فیبر بوده و بسیار ملین و مسهل هستند، بدین سبب برای کسانی که دچار یبوست، بواسیر و افزایش چربی خون هستند، بسیار توصیه می‌شود.

- این میوه به دلیل مدر بودن برای کسانی که دچار احتباس ادرار و یا سنگ مجاری ادراری هستند بسیار موثر است و همچنین دارای خاصیت ضد انعقاد بوده و برای رقیق کردن خون مفید است. همچنین افراد مبتلا به کم خونی، نقرس و روماتیسم بهتر است حتما طالبی را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

- این میوه‌ها به دلیل دارا بودن قند، خاصیت تقویت‌کنندگی داشته و یکی از احیاء‌کنندگان سلولی و از عوامل تجدید جوانی هستند.

طالبی‌های با گوشت زرد حاوی مقدار قابل ملاحظه‌ای ترکیب شیمیایی آنتی‌اکسیدان بتاکاروتن بوده که پیش‌ساز ویتامین A به شمار می‌رود. همچنین گرمک نیز برای پیشگیری از بیماری یرقان و رفع حرارت کبد مفید بوده و زیاد‌کننده شیر زنان شیرده و خارج‌کننده رسوبات کلیه و مثانه است.

طالبی و گرمک هر دو برای دفع سموم بدن و خون و فعالیت‌های سلول‌های پوستی مفید هستند و به علت داشتن مقادیر زیاد فسفر باعث تقویت سلول‌های مغزی و فعالیت اعصاب می‌شوند.

همچنین فراوانی کلسیم آنها موجب تقویت عضلات و تکمیل استخوان‌بندی و رشد و نمو سامانه اسکلتی انسان می‌شود، اما فراموش نکنید مصرف زیاد طالبی و گرمک برای بیماران دیابتی، ورم روده و سوءهاضمه ضرر دارد و موجب نفخ روده، معده و درد معده می‌گردد. همچنین بهتر است گرمک و طالبی را قبل از هر غذای اصلی بخورید چرا که همراه با غذا باعث سوءهضم شدید می‌شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۵:۱۳ توسط:123 موضوع: نظرات (0)