مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

پر مویی در خا نم ها

یک متخصص پوست و مو گفت: پر مویی در صورت، گردن و سینه زنان بیماری محسوب می‌شود و جزو درمان‌های زیبایی نیست.
دکتر فرانک احسانی » با بیان این مطلب اظهار کرد: این علامت‌ها می‌تواند نشانه اختلالات غددی مانند هیپوفیز، تیروئید، تخمدان‌ها و غدد فوق کلیوی و برخی از بیماریهای داخلی باشد و یا بدون وجود عدم تعادل هورمونی نشانه افزایش حساسیت بافت‌ها به هورمون مردانه تستوسترون یا بیش سازهای آن در بدن باشد و در نتیجه این بافت‌ها این هورمون مردانه را به متابولیت فعال آن تبدیل نموده و ایجاد علائم مردانگی می‌کند

وی ادامه داد: در اینگونه موارد معمولا عادت ماهانه به طور طبیعی رخ می‌دهد و بیمار علایم غیر طبیعی دیگر ندارد ولی در هنگامی که اختلالات غددی وجود دارد معمولا علایمی مثل اختلال قاعدگی، کاهش موهای سر، جوش‌های صورت، افزایش حجم عضلانی، چاقی می‌تواند همراه پرمویی باشد.
این متخصص پوست و مو با تاکید بر این که با مشاهده نخستین علایم پرمویی به متخصص پوست مراجعه کنید، گفت: معمولا بعد از یک شرح حال و معاینه اولیه بالینی معمولا علت پرمویی مشخص می‌شود و همچنین آزمایش هورمونی و سونوگرافی تخمدان به تکمیل و تعیین روند درمانی بیمار کمک خواهد کرد.وی ادامه داد: مصرف برخی داروها نیز می‌تواند علت دیگری برای رشد موهای زاید باشد.
وی با بیان این که برای درمان پرمویی روش‌های مختلفی وجود دارد، گفت‌: قبل از استفاده از لیزرها در درمان پرمویی، مصرف قرص‌های هورمونی،‌ درمان بیماریهای زمینه‌ای و الکترولیز (سوزاندن موها به وسیله یک سیم نازک که به پوست داخل می‌کنند و با ایجاد حرارت و زخم مو را از بین می‌برد) در گذشته راههای درمانی اصلی بود.
دکتر احسانی ادامه داد: در مواقعی که نقص هورمونی زمینه‌ای وجود داشته باشد درمان دارویی سبب پیشگیری پیشرفت علایم می‌شود.
وی لیزر درمانی را از بهترین روش‌های جدید درمانی برای پرمویی عنوان و تصریح کرد: دستگاه‌های لیزر و IPL وسایلی هستند که با تولید نورهایی با طول موج خاص، رنگ دانه‌های موجود در پیاز مو را هدف قرار می‌دهند سبب انهدام پیاز مو می‌شوند، در نتیجه به مروز زمان موها به طور دایم از بین می‌روند.
وی ادامه داد: در صورتی که این درمان‌ها به وسیله افراد متخصص انجام گیرد، با انتخاب دستگاه و طول موج مناسب برای هر بیمار در اکثریت قریب به اتفاق موارد درمان موی زاید بدون هیچ عارضه‌ای انجام می‌گیرد.
وی با بیان این که لیزر درمانی روشی مناسب برای موهای زاید در بدن است، اظهار کرد: این روش بسیار سریع و راحت است و بیمار سوزش خفیف و قابل تحمل در حین عمل متحمل می‌شود، قرمزی خفیف تا 2 تا 3 ساعت پس از درمان دیده می‌شود.
وی ادامه داد: معمولا دو هفته پس از انجام لیزر موها ریزش پیدا می‌کند و در فواصل 5/1 تا 2 ماه موها دوباره رشد می‌کند، ‌هنگامی که حدود 40 تا 50 درصد موهای بار قبل رشد کرد زمان مناسب برای انجام مجدد لیزر است این فاصله می‌تواند بین 5/1 تا 3 ماه باشد معمولا با انجام 4 تا 7 بار عمل لیزر بیمار به نتایج مطلوب می‌رسد.
وی گفت: موهای ضخیم و مشکی بهترین هدف برای هر لیزر هستند و به راحتی معدوم می‌شوند ولی موهای سفید تا کنون جواب مطلوبی به لیزر نداده‌اند.
احسانی توصیه کرد: یک ماه قبل از عمل لیزر و در طول درمان موها را از ریشه نکنید زیرا که نور لیزر در پیاز مو در حال رشد و فعال جذب می‌شود و قطع کردن ساقه‌های مو از سطح پوست و تراشیدن، می‌توانید موها را در این وضعیت فعال و پاسخگو به نور لیزر نگاه دارید.
دکتر احسانی گران بودن هزینه نگهداری و شارژ دستگاه‌های لیزر را از مهمترین معضلات درمان لیزر موهای زاید عنوان کرد وگفت: برای حل این معضل باید در قانع کردن بیمه‌های درمانی برای پرداخت هزینه‌های این درمان تلاش کرد زیرا که پرمویی صورت، گردن و سینه در زنان صرفا بیماری محسوب میشود و جزو درمان‌های زیبایی نیست.



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۵:۴۲ توسط:123 موضوع: نظرات (0)