مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

کلیات قانون تعزیرات حکومتی اموربهداشتی و درمانی

این قانون مشتمل بر 4 فصل و 44 ماده در سال 1367 به تصویب مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام رسید .

  فصل سوم این قانون تحت عنوان :

  « تعزیرات تولید، توزیع و فروش مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی وبهداشتی ‌» ‌جمعاً مشتمل بر 10 ماده ( از ماده 31 تا 40 ) و فصل چهارم آن تحت عنوان :

  « سایر مقررات »

  جمعاً مشتمل بر 4 ماده ( از ماده 41 تا ماده 44 )

  و این دو فصل مجموعاً مشتمل بر 14 ماده نحوه برخوردهای تعزیراتی با متخلفین از مقررات بهداشتی در تمام مراحل تولید، نگهداری، توزیع و فروش مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی وبهداشتی را بیان می کند که در زیر به برخی موارد آن اشاره می شود .

 

  ماده 34 : کلیه تولید کنندگان موظفند برچسب اطلاعاتی بر روی کلیه محصولات و فرآورده های تولیدی خود الصاق نمایند و شماره پروانه ساخت و مهلت اعتبار مصرف ( تاریخ مصرف ) را نیز روی محصولات، حسب مورد ، درج نماینــد . تخلف از این امر جــرم می باشد . و متخلف بار اول به 200 هزار ریال، باردوم به 500 هزار ریال و بار سوم به یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم خواهد شد .

 

  ماده 36 : شرکت های پخش، فروشگاه ها، سوپرمارکت ها، تعاونی ها و سایر اماکن که حق فروش یا توزیع کالای خوردنی، آشامیدنی، آرایشی وبهداشتی را دارند مجاز به عرضه و فروش آن دسته از کالاهای مشمول قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی هستند که پروانه ی ساخت معتبر و یا مجوز ورود از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی داشته باشند . تخلف از این امر جرم بوده و متخلف اگر شرکت باشد بار اول به اخطار و ضبط کالا، بار دوم علاوه بر محکومیت بار اول، جریمه نقدی تا یک میلیون ریال و بار سوم علاوه بر محکومیت بار دوم، مدیر عامل شرکت نیز به زندان از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد . و اگر فروشگاه و سوپرمارکت و سایر اماکن باشد بار اول به اخطار و ضبط کالا به نفع دولت، بار دوم علاوه بر محکومیت بار اول، جریمه نقدی تا یک صد هزار ریال و بار سوم علاوه بر مجازات مرتبه اول، جریمه نقدی تا پانصد هزار ریال و در صورت تکرار به تعطیل محل از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد .

 

  ماده 37 : فروشگاه ها، سوپرمارکت ها، تعاونی ها و سایر اماکن باید از عرضه و تحویل کالای غیر بهداشتی خودداری نمایند، عرضه و تحویل کالابا علم به غیر بهداشتی بودن آن تخلف محسوب شده و متخلف به مجازات های زیر محکوم می شود .

  بار اول اخطار کتبی و ضبط کالا به نفع دولت، بار دوم علاوه بر مجازات های مرتبه اول، جریمه نقدی تا مبلغ یک میلیون ریال و بار سوم علاوه بر مجازات های مرتبه دوم تعطیل واحد از یک تا شش ماه .

 

  ماده 39 : متصدیان و مسئولین کارخانجات و کارگاه ها و مراکز تهیه و توزیع مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، اماکن عمومی، مراکز بهداشتی درمانی، مراکز آموزشی و پرورشی، محل های نگهداری و پرورش دام و طیور و کشتارگاه ها ملزم به رعایت ضوابط و مقررات بهداشت محیطی در محل فعالیت خود می باشند . متخلفین از مفاد این ماده به ازای هر مورد نقص بهداشتی به مجازات های زیر محکوم می شوند .

 

  مرتبه اول - جریمه نقدی از مبلغ یک هزار ریال تا پنجاه هزار ریال

  مرتبه دوم جریمه نقدی از مبلغ دو هزار ریال تا یک صد هزار ریال

  مرتبه سوم جریمه نقدی از چهارهزار ریال تا دویست هزار ریال

  مرتبه چهارم علاوه بر مجازات های مرتبه سوم، زندان از یک تاشش ماه

  تبصره در صورت عدم رفع نقایص بهداشتی در پایان مهلت مقرر، با لغو پروانه کسب متصدی ویا مسئولین، محل تعطیل خواهد شد و ادامه کار منوط به اخذ پروانه جدید و رفع نقص می باشد .

 

  ماده 40 : در کلیه مراحل مربوط به مواد این قانون در صورتی که تخلف در بخش غیر خصوصی صورت گرفته باشد حسب مورد مقام مجاز دستور دهنده و یا مباشر و یا هردو متخلف محسوب و به مجازات های زیر محکوم می گردند .

  مرتبه اول اخطار کتبی و جریمه نقدی تا مبلغ یک میلیون ریال

  مرتبه دوم جریمه نقدی تا مبلغ پنج میلیون ریال

  مرتبه سوم تعلیق از خدمت به مدت سه تا شش ماه

  مرتبه چهارم – زندان از یک تا شش ماه

 

  قانون مجازات اسلامی

 

  قانون مجازات اسلامی مشتمل بر 729 ماده در سال 1375 و بالاخره اصلاح تبصره 1 ماده 688 آن در سال 1376 از تصویب مجلس محترم شورای اسلامی گذشت . در این قانون نیز مواد و مطالب بسیار مهم و مؤثری در ارتباط با رعایت اصول و موازین و مقررات بهداشت عمومی، بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی و هم چنین موارد تخلفات مرتبط با اموربازرسی و شکستن مهر و پلمپ و بالاخره اهانت به مقامات مسئول و مامورین دولتی وجود دارد که به دلیل اهمیت و ارتباط موضوع ماده 688 و تبصره های آن ( مربوط به اقداماتی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته می شود مانند تولیــد و توزیــع و فروش مواد غذایی غیر بهداشتی )، مــاده 543 ( مربوط به شکسته یا محو کردن مهر و پلمپ ) ، ماده 608 ( مربوط به توهین به افراد ) و بالاخره ماده 609 ( مربوط به اهانت به مقامات و مامورین دولت حین انجام وظیفه ) در زیر عیناً درج می شود .

  ماده 688 هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود از قبیل آلوده کردن آب آشامیدنی یا توزیع آب آشامیدنی آلوده، دفع غیر بهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم کننده در روخانه ها، زباله در خیابان ها و کشتارغیر مجاز دام، استفاده غیر مجاز فاضلاب خام یا پساب تصفیه خانه های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع می باشد و مرتکبین چنان چه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد .

  قانون اصلاح تبصره ( 1) ماده 688 قانون مجازات اسلامی :

  ماده واحده : تبصره ( 1) ماده 688 قانون مجازات اسلامی به شرح زیر اصلاح می گردد .

  تبصره 1- تشخیص این که اقدام مزبور تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی محیط زیست شناخته می شود و نیز غیر مجاز بودن کشتار دام و دفع فضولات دامی و هم چنین اعلام جرم مذکور حسب مورد به عهده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان دامپزشکی خواهد بود .

  ماده 543 هرگاه محلی یا چیزی برحسب امر مقامات صالح رسمی مهر یا پلمپ شده باشد و کسی عالماٌ و عامداً آنها را بشکند یا محو نماید یا عملی مرتکب شود که در حکم محو یا شکستن پلمپ تلقی شود، مرتکب به حبس از3 ماه تا دو سال محکوم خواهد شد در صورتی که مستحفظ آن مرتکب شده باشد به حبس از یک سال تا دوسال محکوم می شود و اگر ارتکاب به واسطه اهمال مستحفظ واقع گرددمجازات مستحفظ یک تا شش ماه حبس یا حداکثر 74 ضربه شلاق خواهد بود .

  ماده 608 توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنان چه موجب حد قذف نباشد به مجازات شلاق تا 74 ضربه و یا 50000 تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد شد .

  ماده 609- هر کس با توجه به سمت یکی از رؤسای سه قوه یا معاونین رئیس جمهور یا وزراء یا یکی از نمایندگان مجلس خبرگان یا اعضای شورای نگهبان یا قضات یا اعضای دیوان محاسبات یا کارکنان وزارتخانه ها و مؤسسات و شرکت های دولتی و شهرداری ها در حال انجام وظیفه یا به سبب آن توهین نماید به سه تا شش ماه حبس و یا تا 74 ضربه شلاق و یا 50000 تا یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم می شود .

 



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۶:۱۵ توسط:123 موضوع: نظرات (0)