مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

ختنه ی مردان احتمال آلوده شدن به ویروس ایدز را کاهش می دهد

بنا بر تحقیات متعددی که در آفریقا صورت گرفته، مشخص شده است که ختنه ی مردان احتمال آلوده شدن به ویروس ایدز را به نصف می رساند. این تحقیقات توسط سازمان های متعددی چون سازمان ملی بهداشت آفریقا و سازمان بهداشت جهانی (WHO)  و متخصصان رشته های متعددی چون پزشکی و انسان شناسی انجام شده است. از دهه ی 80 میلادی این تحقیقات صورت گرفته است.اما از آنجاییکه دقت و حساسیت های علمی در آن کمتر به کار می رفت نتایج درست و دقیقی بدست نمی آمد.

 Robert C. Bailey  انسان شناس پزشکی که مجری دو پژوهش عمده در این رابطه بود.  این نتیجه را تحولی شگرف در تاریخ این بیماری می داند. او در سال 1985 زمانی که همکارانش در میدان تحقیق متوجه شدند که در مناطقی از آفریقا که مردان ختنه شده اند میزان ابتلا به بیماری ایدز کمتر است به انجام این پژوهش ها  علاقمند شد. زمانی که مساله با پزشکان و متخصصان علم پزشکی مطرح شد. این نظریه را مطرح کردند، که ختنه به این دلیل از نفوذ ویروس ایدز جلوگیری می کند که پوستی که در هنگام ختنه برداشته می شود انباشته از گلبول های سفید خون است که باعث اصلی بیماری ایدز می باشند و با برداشتن آن احتمال ابتلا به بیماری به نصف می رسد . آنها معتقدند که عمل ختنه در جلوگیری از انتقال عامل سایر بیماری های آمیزشی هم بسیار موثر است. البته پژوهشگران هشدار داده اند که این عمل جایگزین استفاده از وسایلی چون کاندوم نمی تواند باشد و باید از آنها هم همچنان استفاده شود. و در ضمن تذکر داده اند که این عمل باید در محیطی بهداشتی و توسط افراد متخصص انجام شود چرا که در غیر این صورت موجب بیماری و حتی مرگ فرد می تواند شود.



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۶:۳۴ توسط:123 موضوع: نظرات (0)