مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

ایجاد علاقه درفراگیر ان در جلسا ت آموزشی

۱- از پدیده های بدیع ، ناهماهنگ ومتضادومتناقض استفاده کنید.ایجادتغییر ناگهانی دروضع موجودتوجه یادگیرنده را برمی انگیزد.

۲- درموضوعات صرفا نظری یا عملی به منظورافزودن عناصرعاطفی واحساسی از نقل قولها وسرگذشتهای کوتاه استفاده نمایید.

۳- علاوه برموضوعات آشنا که دانش آموزان از آن اطلاع دارند ازموضوعات ناآشناوغیرمنتظره نیزاستفاده شود.

۴- از تمثیل هایی به منظور تبیین مسائل ناآشنا ونمایش جنبه های عجیب مسائل آشنا استفاده نمایید.  ]مثا ل ها ازآن دسته انتخاب شود که برای یادگیرندگان قابل لمس وکاربردی باشد وبه زندگی وفعالیت های آنان مربوط باشد.[

۵- برای افزایش کنجکاوی روند طرح سوال وتحقیق رادنبال کنید.معلم می تواندهرجا که احساس می کند علاقه ی دانش آموزان نسبت به محتوا کمتر ازحد لازم است ، بااستفاده ازروش تدریس حل مساله و پرسش وپاسخ  این کمبود را جبران نماید.

۶- وجودنقص یاابهام در مطالب . این شیوه معمولا درسریال های تلویزیونی ویادرداستان های سلسله وار قصه گویان ماهر دیده می شود.روان شناسان نیز برای پی بردن به افکار وپنهانیهای ذهن وروان افراد جملات وتصاویر نیمه تمام ومبهم را دراختیار مراجع قرارداده تا آن راتکمیل وتفسیر نمایند وبدین وسیله به مسائل نهانی روان وذهن آنان پی ببرند. اصولا انسان ها بدلیل دارابودن غریزه ی کنجکاوی و جستجوگری برای رفع ابهامات و موارد نامعین ،مشتاقانه درصدد یافتن پاسخ پرسش ها ورفع ابهامات برآمده وچون خودبه جستجو وفعالیت اقدام می کنند، ازاین عمل نیزاحساس لذت می کنند.

۷- موفقیت ها وشکست ها به میزان تلاش یادگیرنده نسبت داده شودنه به کل شخصیت وهویت یادگیرنده. وقتی درقبال نمره ی کم ، به دانش آموز عنوان بی عرضگی داده می شود ،به تمام شخصیت وی حمله کرده ایم ونه میزان تلاش او. درعین حال حمله واعتراض به میزان تلاش ویابخشی ازعملکرد وی  نیز بایدبسیاربااحتیاط وعلمی باشد تاکمترین آسیب روحی وروانی را باخودبه همراه نداشته باشد.

۸- سعی شود به جای استفاده از یکی از حواس مثل شنوایی ازتعداد بیشتری ازحواس ها استفاده شود. درکنارروش گفتاری وتوضیحات شفاهی ،از روش های کارگاهی وعملی ، ترسیم طرح وتصویر ، تصویرخوانی ، بحث وتحقیق فردی وگروهی وسایرروش ها ی یادگیری ورسانه های آموزشی نیزاستفاده شود.

۹- دربسیاری ازموارد فراگیران می توانند کمک های  موثری درتهیه مطالب وارائه ی آن به کلاس وگردش کار آن به معلم بنمایند . این گونه فعالیت ها دارای منافع گوناگونی برای تمام اعضای کلاس وآموزشگاه است ،ازجمله ی این منافع ایجادانگیزه درخود افرادوسایر یادگیرندگان است.

۱۰- یکی ازموارداساسی درایجادانگیزه دریادگیرندگان داشتن دیدگاه تلفیقی است . چنانچه معلم زیست شناسی، اشعار فارسی رابداندوبه موقع به کارببرد، ازجامعه شناسی سردربیاورد وازروانشناسی آگاه باشد وهمه ی این هارا به طرز مناسب تلفیق نموده وبه موقع درکلاس مورداستفاده قراردهد،دانش آموزان باانگیزه ی بیشتری درکلاس حضورخواهندیافت. شاهداین گفتارسخنرانی های آقای دکترالهی قمشه ای وسایراندیشمندانی چون ایشان است که دارای جاذبه ی خاصی است وآن هم به دلیل تسلط وبه کارگیری بسیاری ازرشته ها درهنگام سخنرانی است.    

۱۱- دانایی وتسلط علمی آموزش دهنده درکنارتعادل اخلاقی ، روانی ورفتاری وی می تواند کمک بسیاری درایجادوتقویت انگیزه دریادگیرندگان باشد.صرف نظرازمشکلات وموانع ، معلم ومدرس بایدازتمام جنبه هابرای یادگیرنده الگو باشدویکی ازاین جنبه ها که بسیارمهم است، دارابودن انگیزه ونگرش مثبت نسبت به علم ، یادگیرنده (دانش آموز) وحرفه ی تدریس است . این انگیزه می تواند مستقیم ویا غیرمستقیم به یادگیرنده منتقل شود وفعالیت هاونگرش های امروزوفردایش را تحت تاثیر قراردهد.

۱۲ -برخورد انسانی با یادگیرنده ورعایت شان انسانی وی می تواندعلاوه برایجادوتقویت انگیزه ، نگرش های مثبتی رادروی ایجادوگسترش دهد که برای زندگی امروز وفردای وی ازضروریات است وموجب می شود پیشرفت های خاصی نصیب او شده وموانع بسیاری راازمیان بردارد .علاقمندی وارج نهادن به تمام معلمین به خاطرعلاقه به معلم دردوران مدرسه ای نمونه ای ازاین موارداست .

۱۳- تکالیف، متنوع وغیرتکراری ، جالب ، کاربردی  ومبتنی برنیاز واقعی بوده  و همچنین یادگیرنده رابه چالش وفعالیت ذهنی وعملی وادارد. گروه معلمان هم پایه یاهم رشته می توانند چنین تکالیفی رادرگروههای آموزشی مختلف طرح نمایند. رعایت تفاوت های فردی درتعیین تکالیف بسیارمهم است.

۱۴- درصورت امکان فرصتی رابرای بحث های آزاد وخودمانی درنظربگیریم . با طرح پیشنهادها ، گلایه ها وانتقادات به شکل کتبی وبدون نام هم می توان بسیاری ازخواسته ها ونیازها رادریافت نمود.

۱۵- ایجاد یک جوّ نسبتا آزاد که درآن بتوان نیازها وخواسته های اساسی رادریافت کرد. یکی ازاین موارد طرح پرسش برای یادگیری بهتر ورفع ابهام است که درصورت وجود یک جوّ امن وآرام قابل اجرا خواهد بود.

۱۶- برای تلاش فرد به عنوان یک فعالیت مطلوب ارزش قائل شویم وفقط به نتیجه ، پایان کار ونمره  توجه نداشته باشیم . بهتراست بیشتر فرایندمحورباشیم ودرکنار آن، نتیجه هم مدنظرقرارگیرد.



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۶:۴۰ توسط:123 موضوع: نظرات (0)