مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

فواید بیا ن اهداف آموزشی

  سازمان دهی محتوای آموزشی lتعیین فعا لیت های مربی و رفتار های مورد انتظا ر lطراحی و انتخا ب مواد ، وسا بل و روش های آموزشی lسازماندهی فعا لیت ها ی فراگیران lتعیین ملاک و شیوه ارزشیا بی   راههای مختلف بیا ن اهداف آموزشی     ٭   بر اساس فعا لیت مربی lمثا ل : 1 - آموزش مفهوم ( سلا متی ) l          2 – معرفی انواع گروههای اصلی غذایی l بر اساس فعا لیت فراگیر  مثا ل :            ا– تمرین سنجش بینا یی l          2 – نحوه معا ینه ستون فقرات

 

بر اسا س عنوان درس lمثا ل :    ا – دستگا ه لنفا وی و اعما ل آن را شرح دهید l                2 – علل پوسیدگی دندان را بیا ن کنید ٭ با توجه به یاد گیری فراگیران l         1 – توصیه های لازم برای پیشگیری از بیماریهای شا یع در سنین   مدرسه را بیا ن کنید . l            2 – فهرستی از موارد کنترل در بهداشت محیط مدرسه را تهیه کنید انواع هدف های آموزشی lهدف های آموزشی بر حسب سطوح آن از کل به جزئ : l# هدف کلی l# هدف های جزئی ( اختصا صی ) l# هدف های رفتا ر ی lمثا ل : lهدف کلی در یک مبحث پا یش رشد این است که فراگیر واجد توانایی های لازم برای کنترل رشد اطفا ل با شد lاهداف اختصا صی : l1 – فراگیر نحوه کارکردن با ترازو را بداند . l2 – فراگیر قادر با شد طفل را به نحو صحیح توزین نما ید . l3 – فراگیر قادر باشد وضعیت رشد طفل را در کارت رشد علامت بزند و   هدف های آموزشی رفتا ری   lهدف های آموزشی رفتا ری ، هدف ها یی هستند که مقا صد آموزشی را بر حسب عملکرد یا رفتار قا بل مشا هده یاد گیرنده بیا ن می کنند . lمثا ل : lهدف غیر رفتا ری : اعضا ی دستگاه گوارش را بداند l. هدف رفتا ری :نحوه اندازه گیری فشار خون را نشا ن دهد .   تهیه و تدوین هدف های رفتا ری   lدر هدف های رفتاری ، تغییرات مطلوب در رفتار یاد گیرنده l با ید به نحوی با شد که هم برای فراگیرنده وهم   برای مربی مشخص و معین با شد . lوجود سه شرط برای نوشتن هدف آموزشی رفتاری ضروری است : lشرایط :مشخص کننده موقعیت ها ، محدودیت ها ، ملزومات ، مواد ، ابزارو تجهیزاتی است که تحت تا ثیر آنها رفتار صورت lمی گیرد ما نند : lفراگیر با استفا ده از فشار سنج بتواند .... lیاد گیرنده با توجه به نقشه و کروکی روستا بتواند ......   ملاک : ملاک ، استاندارد ها و معیار های وقوع یاد گیری در یادگیرنده را معین و مشخص می سازد و تشریح کننده میزان کار مورد نیاز و قابل قبول فعا لیتی است که بایدآموخته شود : مثا ل : lفراگیر در کلاس بتواند حد اقل چهار مورد از موارد توصیه های پیشگیری از سوئ تغذیه را ...... lفراگیر با استفاده از فشار سنج در مدت 5 دقیقه بتواند فشار خون حد اقل 7 نفر را به طور صحیح اندازه گیری کند  lملاک : lملاک ، استاندارد ها و معیار های وقوع یاد گیری در یادگیرنده را معین و مشخص می سازد و تشریح کننده میزان کار مورد نیاز و قابل قبول فعا لیتی است که بایدآموخته شود : lمثا ل : lفراگیر در کلاس بتواند حد اقل چهار مورد از موارد توصیه های پیشگیری از سوئ تغذیه را ...... lفراگیر با استفاده از فشار سنج در مدت 5 دقیقه بتواند فشار خون حد اقل 7 نفر را به طور صحیح اندازه گیری کند   lعملکرد : lبیان کننده رفتارقابل مشا هده ای است که فراگیر باید از خود نشان دهد lمثال : lبا استفاده از فشارسنج در مدت 5 دقیقه بتواند فشار 7 نفر را اندازه گیری کند . lفراگیر به 85 درصد از پرسش های درس پاسخ دهد . lمثا ل                    اهداف رفتاری l  ¤فراگیر بتواند در کلاس درس و بدون استفاد ه از هرگونه کتا ب یا متنی با استفا ده از ماکت بدن انسان ، تمامی اجزای اصلی دستگاه تنفسی را نشان داده و در باره هریک به اختصار توضیح دهد . l¤ در صورتی که چندین وسیله کمک آموزشی را در اختیار گیرد، فراگیر بتواند مناسب ترین وسیله را       برای آموزش گروهی در مورد یک برنا مه بهداشتی انتخا ب کند .    سطوح یاد گیری در حیطه شناختی     l– دانش ( KNOWLEDGE) lشامل رفتار های حفظی،یاد آوری اطلاعا ت،اصطلاحات ، فرایند هاو موقعیت هاست . lمثال : lفراگیر بتواند علل اسهال را نام ببرد. lفراگیر بتواند تعداد گروههای اصلی غذایی رانام ببرد . l2 – فهمیدن یا   د رک کردن ( comprehension) l((فهمید ن یعنی درک مطلب ، که فرد ازآن طریق در می یابد که هدف اصلی مطلب مورد نظر چیست )) lمثال : lفراگیر پس از اتمام درس بتواند نمودار ها و تصا ویر را تفسیر کند lفراگیر پس از اتمام درس بتواند علت پیشگیری نوع اول را به بیان خود توضیح دهد .   l– کاربرد یا بکار بستن(application) lیعنی بکار بستن دانستنیها،اصول علمی،رویه ها،دستورالعملها lمثال : lپس از اتمام آموزش بتواند فرم ویژه نتایج غربالگری را تکمیل نما ید . lپس از اتمام آموزش بتواند نمودار تغییرات وزن بر حسب قد را ترسیم کند l4 – تجزیه و تحلیل ( analysis) lمهارت تجزیه وتحلیل در سطحی نسبتا بالاتر از مهارت های دانش ، فهمیدن و به کار بستن قرار دارد . یاد گیری در سطح تجزیه وتحلیل در بردارنده توانایی تجزیه کردن یک موضوع به اجزائ تشکیل دهنده آن و مشخص کردن ارتباط و سازمان کلی اجرا است بررسی یک رژیم غذایی متعا دل و متناسب با ساختار جغرافیایی یک منطقه از نمونه توانایی ها در این سطح از یاد گیری است . lمثال : lفراگیر پس از اتمام درس بتواند فهرستی از مشکلات بهداشتی منطقه را تهیه نما ید . lفراگیر بتواند علل مراجعه نکردن مردم را به خانه بهداشت توضیح دهد    l– ترکیب ( synthesis) lاهداف آموزشی در سطح ترکیب ، توانایی ارائه راه حل های جدید ، تولید شیوه ای نوین وایجاد lیک برنا مه منسجم را دنبال میکند . lمثال : lفراگیر پس از اتمام آموزش بتواند در مورد عوامل موثر در بهبود کیفیت یک برنا مه بهداشتی ، پیشنهاداتی ارائه نماید . lفراگیر بتواند یک برنامه مشارکت جمعی با کمک گروه های رسمی و غیر رسمی برای بهبود وضعیت بهداشت زباله در روستا ( بر اساس وضعیت منطقه ) ترتیب دهد .   l– ارزشیابی ( evaluation) lتوانایی نقد و قضاوت در باره مطالب و موضوعات مختلف ، حاکی از دستیابی به این سطح از اهداف آموزشی است lمثال : lفراگیر بتواند نقاط ضعف و قوت فعالیت های یک بهورز را بر اساس استاندارد های ارائه خدمات نقد و ارزشیا بی نما ید .

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۷:۲۵ توسط:123 موضوع: نظرات (0)