مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

علل وعوامل موثردراعتیاد

شما با دانستنعواملی که فرد را در معرض خطر اعتیاد قرار می دهد ، می توانید افراد در معرض خطر را شناسایی کنید و برای پیش گیری از ابتلای آنان به اعتیاد ، اقدامات لازم را به عمل آورید . این عوامل می توانند موجب اعتیاد فرد شوند و یا افرادی را که قبلاً معتاد بوده اند و درحال حاضر ترک کرده اند مجدداً به سمت اعتیاد سوق دهند .

 1- عوامل که مربوط به خود فرد است

·  کمبود اعتماد به نفس: مانند فردی که در مقابل درخواست دوستانش برای کشیدن حشیش حرأت مخالفت ندارد .

·  تمایل به اعمال زشت و خلاف: کسی که مرتب دزدی می کند یا دوست دارد به دیگران آسیب برساند یا دعوا راه بیاندارد ممکن است به اعمال خلاف دیگری مثل مصرف مواد نیز تن بدهد .

·   ناراحتی روانی : مثل کسی که ناراحتی اعصاب دارد و برای کاهش افسردگی خود به جای مراجعه به پزشک مصرف مواد را شروع می کند .

·  درد یا بیماری جسمی مزمن : مانند فرد مسنی که دچار پادرد است یا کودکی که گوش درد دارد و به جای درمان توسط پزشک ، خود فرد یا خانواده او به اشتباه از تریاک استفاده می کنند .

·   نظر مثبت نسبت به مواد : مثلاً نوجوانی که فکر می کند مصرف مواد نشانه برگی و احترام است .

·   داشتن زمینه ارثی :فردی که یکی از اعضای خانواده یا بستگانش معتاد باشد ، احتمال اعتیادش بیشتر است .

·   مورد خشونت قرار گرفتن : مانند پسر نوجوانی که مرتب از پدرش کتک می خورد و به همین دلیل بیشتر اوقات غصه دار و ناراحت است .

·   وضعیت بد تحصیلی :دانش آموزی که نمی تواند به خوبی همکلاسان خود درس بخواند و یا مدرسه را رها می کند احتمال دارد به مصرف مواد آلوده شود.

اعتیاد-تباهی خانواده

2- عواملی که به خانواده ‌فرد مربوط است :

·  مصرف مواد توسط اعضای دیگرخانواده: مانند فردی که پدر یا برادرش در حضور او تریاک می کشند .

·   رها کردن فرزند به حال خود : مانند کسی که فاقد پدر یا مادر است ویا پدر و مادر به نیازهای او توجهی ندارند و مراقب اعمال و رفتارش نیستند ، یا فردی که والدینش اورا به دلیل اعمال و رفتار نا پسند ترد کرده اند .

·  تشنج و درگیری در خانواده :مثل فردی که به علت در گیری های مکررمیان والدینش همیشه تحت فشار است . 

·  عوامل فردی ، خانوادگی و محیطی خاصی می توانند فرد را در معرض خطر اعتیاد قراردهند.هرچه تعداد این عوامل در هر فرد بیشتر باشد، احتمال ابتلاء بیش  می شود.

 عوامل فردی ، خانوادگی و محیطی خاصی می توانند فرد را در معرض خطر اعتیاد قراردهند.هرچه تعداد این عوامل در هر فرد بیشتر باشد، احتمال ابتلاء بیش  می شود.

 

اعتیاد-خانواده

3- عواملی که به اطرافیان و محیط فرد مربوط است :

·   دوستان معتاد : دوستان یا اطرافیان معتاد با تشویق فرد به مصرف مواد اورا در معرض خطر مصرف قرار می دهند .

·    طرد شدن از طرف معلّمان، دوستان ، بستگان : کسی که دوستان زیادی ندارد و یا اطرافیان حاضر به پذیرش او نیستند احساس تنهایی می کند ودر مواقع نیاز از راهنمایی و حمایت دیگران برخوردار نمی شود .

·   مهاجرت : تغییر محل زندگی از روستایی به روستای دیگر یا از روستا به شهر یا از شهری به شهر دیگر باعث می شود که فرد با محیط ، مشکلات و شرایط جدیدی روبرو شود که با آن بیگانه است ، در حالی که حمایتهای قبلی خانواده و آشنایان خود را نیز از دست داده است . چنین فردی اگر توانایی حل مشکلات جدید را نداشته باشد ممکن است دچار ناراحتی اعصاب شود و یا از افراد معتاد برای حل مشکلاتش کمک بگیرد

·   دسترسی اسان به مواد : در روستا ها یا محله هایی که مواد ارزان ، آسان و فراوان یافت می شود احتمال مصرف مواد توسط نوجوانان و جوانان بیشتر است .

·   فشار های ناشی از محیط :خشک سالی ، زلزله ، و به طور کلی هر مشکلی که باعث اشکال در تأمیت مایحتاج زندگی فرد شود اورا در معرض خطر قرار می دهد .



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۷:۴۱ توسط:123 موضوع: نظرات (0)