مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

پیشنهاد هشت کارشناس برای پیشگیری از سرطان

1. چای سبز بنوشید Woon Puay Koh

  «سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در میان زنان سنگاپور است. من می‌کوشم با نوشیدن چای سبز بیش‌تر و فراورده‌های سویا خطر دچارشدن به این سرطان را کاهش بدهم. هم‌چنین، پنیر سویا را با ماهی بخارپز می‌کنم زیرا اسید چرب‌های اومگا-3 در کاهش خطر دچار شدن به سرطان پستان نقش دارند. سرانجام، می‌کوشم کمبود خوابم را جیران کنم. اگر یافته‌های جدید ما درست باشد، خوابیدن نیز ممکن است خطر دچار شدن به سرطان پستان را کاهش دهد.»

  وون پای که، از دانشگاه ملی سنگاپور

 

  2. آسپرین بخورید Robert Weinberg

  «من هر روز صبح آسپرین کودک می‌خورم. زیاد سبزی و میوه می‌خورم. خیلی به خودم سخت می‌گیرم، اما هنوز نتوانسته‌ام وزنم را آن‌چنان که باید پایین نگه دارم. کارشناسان می‌گویند چاقی پس از سیگار دومین عامل خطرساز مهم برای سرطان‌های مرگبار است. من فریفته‌ی این جمله‌ی قدیمی شده‌ام که می‌گوید ما هر آنچه هستیم که می‌خوریم. هنوز یک نوبت دیگر برای پرتاب تاس داریم، دست کم می‌توانیم زمین بازی را به سود خودمان کج کنیم.»

  رابرت وینبرگ، بنیاد پژوهش‌های زیست‌پزشکی ماساچوست

 

  3. آزمایش بدهید Ray Dubois

  «من اندکی آسپرین می‌خورم. این دارو خطر سرطان روده‌ی بزرگ را 40 تا 50 درصد کاهش می‌دهد. هم‌چنین، همه‌ی آزمون‌های غربال‌گری را انجام می‌دهم. بدبختانه، شمار کمی از مردم می‌توانند از این آزمایش‌های آگاهی دهنده بهره‌مند شوند. بنابراین، باید در پی راه‌هایی باشیم که هزینه‌ی برخی از این آزمایش‌ها را کاهش دهیم.»

  ری دوبیوس، از مرکز سرطان اندرسن در تگزاس

 

  4. سبزی و میوه بخورید Funmi Olopade

  «من در نیجریه بزرگ شده‌ام و رفتارهایی در من پرورش یافته است که هنوز هم احساس تندرستی خوبی به من می‌دهد. ما بسیار میوه و سبزی می‌خوریم و گوشت قرمز کم‌تر می‌خوریم. ما همواره پر جنب و جوش هستیم. اکنون که در کشور پیشرفته‌تری هستم، ورزش می‌کنم، اما هر از گاهی. با وجود آن‌چه از آفریقا به ارث برده‌ام از آفتاب گرفتن بیش از اندازه پرهیز می‌کنم.»

  فومی الوپید، مدیر درمانگاه سرطان دانشگاه شیکاگو

 

  5. وزن خود را پایین نگه دارید Tim Key

  «من هرگز سیگار نکشیده‌ام. وزن زیادی ندارم. از آفتاب‌سوز کردن پوستم پرهیز می‌کنم و زیاد الکل نمی‌نوشم. هر روز پیاده‌روی دارم. بیش از 30 سال است که گیاه‌خوارم زیرا کشتن جانوران را دوست ندارم. اما این که این‌ها در کاهش خطر دچار شدن به سرطان سودمند است یا نه باید در آینده دید.»

  تیم کی، از پژوهشگاه سرطان دانشگاه آکسفورد

 

  6. برنامه‌ی غذایی متعادل داشته باشید Kay-Tee Khaw

  «مواد غذایی گوناگونی هست که گمان می‌رود از ما در برابر سرطان پشتیبانی می‌کنند. ویتامین دی، سلنیوم، کاروتن و دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها و برخی اسیدهای چرب. با این همه، من از هیچ مکمل غذایی نمی‌خورم زیرا به مدرک محکمی برای سودمند بودن این مواد دست نیافته‌ام. آن‌چه یافته‌ام از برنامه‌ی غذایی گوناگون و متعادل می‌گوید که این مواد در آن‌ها یافت می‌شود.»

  کای تی خاو، از دانشگاه کمبریج

 

  7. پدر و مادر خود را به‌دقت برگزینید Iain McNeish

  «من سیگار نمی‌کشم و این بهترین کاری است که هر کسی برای جلوگیری از سرطان می‌تواند انجام دهد. من یک مرد اسکاتلندی با پوست سفید روشن هستم. از این رو هرچه بتوانم از آفتاب پرهیز می‌کنم و کرم ضدآفتاب به پوستم می‌مالم تا از سرطان پوست جلوگیری شود. نکته‌ی دیگر این که پدر و مادرتان را به دقت برگزینید تا از به ارث بردن برخی سرطان‌ها جلوگیری شود. اما این کار اندکی دشوار است!»

  یان مکنیش، از آموزشگاه پزشکی لندن 

 

  8. نیک‌ اندیش باشیدDavid Lane

  «سفارش می‌کنم سیگار نکشید، سبزی و میوه بخورید، با پزشکان دوست شوید و پیوسته آزمایش بدهید. هم‌چنین، به کوهنوردی بپردازید، شاد و شنگول باشید و همواره به چیزهای خوب بیندیشید.»



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۷:۵۹ توسط:123 موضوع: نظرات (0)