مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

درد پاشنه

-تغییراتی در بافت چربی

بسیاری معتقدند تغییراتی در بافت چربی و فیبروزی که در پاشنه پا با افزایش سن ایجاد می شود، عامل اصلی درد پاشنه است

چندی پیش تحقیقی دربهداری رویال منچست به سرپرستی دکتر پل دیورینگتن به انجام رسید که رسوب چربی در تادنونها و دیگر بافتهای پاو رابطه ای که میتوانند با بیماری قلبی داشته باشند را مورد بررسی قرار میداد.

وی می گوید بسیاری از التهابات ( مانند التهاب پاشنه اشیل) مربوط به جهش ژن کنترل کننده حذف کلسترول از جریان خون است. سطوح کلسترول از زمان تولد دوبرابر می شود و در صورت عدم درمان منجر به بیماری عروق کرونر در اوایل زندگی می شود.

این کلسترول نه تنها در عروق بلکه در قسمت های خاص تاندون ها رسوب می کند

به همین دلیل ممکن است رابطه معنی داری بین این نوع درد ها و نوسانات کلسترول خون وجود داشته باشد

در شکسته بندی سنتی ماساژ های کف پا( برای تغییرتدریجی بافت) و خوردن شوید با ماس برای این نوع از درمان پاشنه پا مورد استفاده قرار میگیرد.

.: درد پاشنه پا اغلب به تدریج به وجود می آید اما امکان این که به طور ناگهانی و به شدت بروز کند نیز وجود دارد

2-کم شدن قوس طبیعی پا

درد پاشنه پا ممکن است در هر فردی روی دهد ولی با افزایش سن شایع تر است چون قوس کف پا شروع به کم شدن می کند

افرادی قوس کف پای کمی دارند بیشتر از افراد عادی درگیر این نوع از التهابات میشونداگر این مشکل به موقع حل شود مشکلی به وجود نمی اید .ولی فشاری که در اثر این مشکل به استخوان پاشنه پا وارد می شود ممکن است به تشکیل خار پاشنه منجر شود.

درد پاشنه به طور معمول با خم کردن پا به سمت بالا از بین می رود ولی در صورت ایستادن یا نشستن به مدت طولانی عود می کند. بالا رفتن از پله ها یا ایستادن روی نوک پنجه پا نیز ،می تواند باعث درد شود.

جابه جا کردن بار با وزنی بیش از حد، پوشیدن کفش هایی که به اندازه پا نیستند، داشتن ناهنجاری در پا و فعالیت هایی که فشار اضافه ای بر پا وارد می سازند مانند ورزش دو و میدانی و .... احتمال ابتلا به دردپاشنه پا را افزایش می دهد

پس از فعالیت هایی که باعث درد پاشنه می شوند می توانید 20 دقیقه روی پاشنه دردناک یخ بگذاری

3-به وجود امدن خار پاشنه

همانطور که گفته شد هنوز علت اصلی به وجود امدن خار پاشنه مشخص نشده است ولی اختمالا فشارهای نامناسب ناگهانی ویا کم شدن قوس پا صدماتی را به پاشنه وارد میکند که منجر به تشکیل خار پاشنه منجر شود

                                          

این ضایعه در عکسهای رادیولوژی کاملا مشخص میشود

سن شیوع خار پاشنه بین 40 تا 70 سالگی است و بیشترین محل درد، قسمت داخلی و تحتانی پاشنه می باشد

پوشیدن کفش طبی، استفاده ازیک پاشنه طبیو ضدالتهاب های استروئیدی و تزریق کورتون و در نهایت عمل جراحی مراحل مختلف درمان خار پاشنه در طب مدرن است

ولی شکسته بندی از روش اتل گیری کوتاه در پاشنه استفاده میکند و معتقد است وارد کردن فشار و غیر مستقیم به پاشنه میتواند نوک خار رامنحرف کرده و التهاب را بدون جراحی از میان بردارد

4- التهاب نیام کف پا

شایع ترین علت درد پاشنه پا ناشی از التهاب نیام کف پاست.در این بیماری درد از استخوان پاشنه شروع می شود و تا انگشتان پا ادامه می یابد

یک توپ کوچک مانند توپ تنیس را روی زمین میگذاریم وکف پای خودرا روی ان برای 10 دقیقه ماساژ میدهیم.

عضلات ساق پا و قوس کف پا را ماساژ دهید و به آرامی بکشید با این کار کشش و انعطاف پذیری نیام کف پا را بیشتر میکنیم.

: ورزش های روزانه برای تقویت عضلات پا به ویژه ساق پا بسیار موثر است . هنگام دویدن از کفش های نرم و دارای کف صاف استفاده کنید : .

هنگام خرید کفش برای کاهای روزانه خود دقت کنید که پاشنه کوتاه یا متوسط داشته باشد تا مناسب قوس پای شما باشد و با آن احساس راحتی کنید

5-- التهاب پوست پاشنه

در بعضی از مواقع التهابات پوستی میتواند منجر به دردهای پاشنه شود

تغیر رنگ پوست از اصلی ترین روشهای تشخیصی است که با مقایسه دو پاشنه پا با یکدیگر به وجود می اید.

-6-حساس بودن بافت و حجیم پاشنه

اگر با معاینه پاشنه و مقایسه ان با پای دیکر متوجه این افزایش حجم شدید بهترین را ماساژ روزانه با روغنهای تحلیل برند است

7-ضایعات تاندون آشیل

بعضی وقتها این نوع دردها با ماساژ پشت پا در منطقه اشیل از میان میرود . در این موارد باید دانست که ایندرد در اصل زنگ ختری بوده برای ضایعات تانون اشیل که باید در باره ان اقدام کرد.,

+ نوشته شده در  شنبه بیست و یکم دی 1387ساعت 21:47  توسط کامران محلوجی  |  GetBC(11); 6 نظر دردهای ناحیه پشت ( مهره های سری تی) این ناحیه ظاهرا از ماهیچه رباط تاندون و مهره ها وغلاف نخاع تشکیل شده است .

اما در اغلب موارد دردهای این منطقه به خود انها مربوط نیست.

۱ـ ناراحتی های دستگاه گوارش خصوصا تجمع گاز در معده

 یکی از اصلی ترین دلایل این نوع دردها تجمع گاز در معده است.

نفخ معده باعث فشار بر دیوارههای معده شده  و معده به محیط اطراف خود فشار وارد میکند..

از جلو به دنده ها و از پشت به ستون فقرات این فشارها باعث ایجاد درد و  گرفتگی ماهیچه های اطراف ستون فقرات و  احساس قلنج در فرد میشود .

 در اغلب موارد بیمار از اطرافیان میخواهد که قولنج اورا بشکنند . ولی اگر قبل از این کار فشار معده کم نشود میتواند صدمات جدب به غضروفهای فرد وارد شود. اغلب کسانی که عادت دارند کسی روی پشتشان راه برود مهرهای سری تی کمرشان اسیب میبیند.

به همین دلیل بلا فاصله باید به ایشان باد شکن قوی تجویز کرد و برای تشخیص علت و درمان نفخ اقدام نمود .

ماساژهای سنتی شکم برای از بین بردن گاز معده بسیار مجرب است .در این روش بیمار به پشت دراز میکشد و درمانگر یک طرف او قرار میگیرد  سپس دستش را روی شکم بیمار قرار داده در جهت عقربههای ساعت به دور ناف فرد و با کف دست شروع به چرخش میکند . ۵ دقیقه ماساژ به این شکل یا در جا منجر به خروج گاز (در اغب موارد به صورت باد گلو)میشود یا بعد از چند ساعت نتیجه میدهد .

تکررا روزانه این ماساژ توسط افرادخانواده در کنار درمان دستگاه گواارش بسیار موثر است.

تنها نکته ای که باید به ان توجه کرد این است که ماساژ خلاف عقربه ساعت میتواند منجر به یبوست شود و در ماساژهای سنتی از ان برای درمان اسهال استفاده میکردند

۲ـافزایش گاز در مفاصل

  شکسته بندی سنتی از هزاران سال قبل به وجود گاز در مفاصل و تجمع ان معتقد بود ولی طب مدرن تا همین چندی پیش انرا رد میکرد.

اولین بار در سال 1971 دو دانشمند آلمانی، یک نیروی کششی را به مفصل سوم بین انگشت و کف دست اعمال نمودند و شکلگیری حبابهای گاز که عمدتاً CO2 بود را ثابت کردند

اعمال کشش بین سطوح مفصلی( مانند بلند کردن اشیاء و یا حتی نشستن متمادی در یک وضعیت ) در طی فعالیت‌های روزمره، باعث افزایش حجم مفصل و کاهش فشار مایع مفصلی می‌شود که منجر به خروج گاز درون مفصلی و ایجاد حباب گاز درون مایع مفصل می‌شود.

جریان مایع به سمت ناحیه ی با فشار کمتر، باعث ترکیدن حباب گاز و ایجاد یک صدای قابل شنیدن می‌شود.

فرد با فشار به مفاصل انگشتان دست و پا و یا حرکت سریع گردن و کمر باعث ترکیدن حباب و ایجاد این صدا و کاهش فشار داخل مفصل می‌شود.

اخیراً هم دانشمندان با استفاده از عملکرد رادیوگرافی قبل و بعد از حرکت درمانی در مفصل انگشتان سوم، ایجاد گاز را که منجر به ایجاد صدای کراکینگ می‌شود به اثبات ‌رسانده‌اند.

همچنین مطالعات نشان داده است که ، ایجاد و ترکیدن حباب،  دامنه غیر فعال مفصل را به شکل قابل ملاحظه‌ای زیاد می‌کند.

این مسئله، غیر از مشکلات و عوارض فشار بر مفاصل، وابستگی‌هایی را برای فرد ایجاد می‌کند که بعدها با وجود رفع تشکیل حباب‌های گاز، همچنان فرد را مجاب به در آوردن این صداها و حل فشارهای روحی خود از راه غیرمعقول می‌کند.  هر یک از مفاصل بدن ما دارای تعدادی گیرنده عصبی از انواع مختلف هستند که وظیفه آنها ارسال پیام به مغز و گزارش وضعیت مفصل از نظر موقعیت فیزیکی، تحریکات، صدمات یا فشارهای نامعقول است.

این گیرنده‌ها در هر لحظه وضعیت مفصل را به مغز گزارش می‌کنند و مغز بر حسب این گزارش تصمیم‌گیری می‌نماید که باید چه عکس‌العملی را در مقابل حرکت، نیرو یا فشار داخل مفصل نشان دهد.

گفتیم ایجاد حباب‌ها باعث افزایش فشار داخل مفصل خواهد شد. افزایش فشار داخل مفصل به لحاظ ایجاد حباب‌های گاز، باعث تحریک گیرنده‌های داخل مفصل می‌شود. تحریک گیرنده‌های داخل مفصل، مغز را از ایجاد یک شرایط غیرطبیعی با خبر می‌کند. به دنبال این خبر، تصمیم‌گیری برای رفع این فشار غیرطبیعی اتخاذ می‌شود. لذا فرد با فشار به مفصل در دامنه انتهایی حرکت، باعث ترکیدن حباب و کاهش فشار داخل مفصل می‌شود.

 به این ترتیب، حس ناخوشایند مفصل قطع خواهد شد و فرد احساس راحتی می‌کند.این در واقع همان حس قولنج داشتن و رفع ان است 

به همین دلیل ماساژهای شکسته بندی سنتی برای متوازن کردن فشارهای مفصلی و یکنواخت کردن انها و از بین بردا اسپاسم هایی که در طی روز به وجود امده و خود باعث ایجاد فشارهای نا متوازن در مفصل میشود را از میان بر میدارد.

۳ـاسپام ماهیچهای

اسپاسم ماهیچه های پشت میتواند از حرکات کششی نابه جاـ بلند کردن وزنه های سنگین یا غیر اصولی ـ فشار معده و یا اختلال غذاییی باشد.

کمبود کلسیم یا منیزیم یکی از عوامل اصلی پیدایش انقباض های ماهیچه ای است. همچنین انجام ورزش های ماهیچه ای با تعرق زیاد، بیماری های روده و اسهال عامل گرفتگی های ماهیچه ای به شمار می رود.
اصولا افرادی که تمایل کمی به مصرف اب دارند  ضمینه اسپاسم ماهیچهای بیشتری نسبت به دیگران دارند
از آنجایی که کمبود مواد معدنی باعث اسپاسم می شود مصرف مکمل ها، برای درمان ضروری است.

برخی افراد از گرفتگی ماهیچه ها در خواب شکایت دارند. در افراد دیگر گرفتگی های عضلانی می تواند ناشی از مصرف محصولات لبنی باشد.

مصرف شیر بخصوص در زن ها می تواند باعث نفخ معده، تورم و دردهای عضلانی شود، توصیه می شود به منظور دریافت کلسیم به جای شیر مواد غذایی مانند ماست، عدس، کلم بروکلی، شلغم، ریواس و بادام مصرف شود.
انجام ماساژ با روغنهای طبع گرم برای رها کردن این نوع از اپاسمها ودرد پشت ناشی از ان بسیار موثر است.

۴ـتجمع مواد زائد و مضر در این ناحیه.

طب سنتی مبتنی براخلات معتقد است که منطقه پست یکی از نواحی اصلی تجمع مواد مضر و سموم بدن است.

 به همین دلیل اقدام بله حجامت در این ناحیه مینماید تا خونهای الوده از بدن خارج شود.

آقای حسین خیراندیش، رئیس انجمن تحقیقات حجامت ایران در مورد بالا بودن میزان مواد مضر برای بدن در این ناحیه میگویند

در طرحی پژوهشی که در بیمارستان لقمان حکیم تهران انجام شد، فاکتورهای بیوشیمی موجود در خون وریدی(خون اهدا شده) را با خون حجامت، هم زمان مقایسه کردیم که تفاوت های فاحشی مشاهده گردید. طوری که فقط میزان کلسترول خون حجامت، 5/2 برابر بیشتر از خون ورید بود، بنابراین برای کاهش میزان کلسترول خون، انجام حجامت بسیار مفید است.
هم زمان سم موجود در خون حجامت را با سم خون وریدی مقایسه کردیم که دریافتیم سم موجود در خون حجامت 23 برابر سم خون وریدی بود که با توجه به فراوانی مسمومیت های غذایی، شیمیایی، آلرژیک و تنفسی که بر اثر پراکندگی سرب و آلاینده های دیگر در محیط های صنعتی و عمومی و شهرهای بزرگ وجود دارد، حجامت برای مقابله با این تهدیدات جانی کافی است

شکسته بندی سنتی معتقد است ۳۲ منطقه در بدن وجود دارند که دوز مواد زائد در این مناطق بیشتر است.

(به دلیل ماساژ نخوردن عصو طی حرکت و انقباض و انبساط ماهیچهای ـوجود بافتهای خاص و...)

بسیاری از دردهای این ناحیه میتواند در اثر تجمع این مواد باشد .تغییر رنگ غضو وجود جوشه و دمل در منتقه  رنگ رخسار و لبهاو.... همگی  علایم تشخیص این موضوع میباشند.

پاکسازی بدن با استفاده از رژیمها غذاییو مصرف اب کرفس و اب فراوان و ماساژ با روغنهای معطر از اصلی ترین درمانهای این نوع از دردپشت محسوب میشود.



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۸:۱۵ توسط:123 موضوع: نظرات (0)