مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

‬1/7درصد جمعیت ایران، ناقل بیماری هپاتیت “‪ “B‬هستند

وی بابیان اینکه بیش‌از دو میلیارد نفر درسطح دنیا سابقه تماس با ویروس این بیماری را دارند، شمار ناقلین بیماری هپاتیت “‪ “B‬را بین ‪ ۳۵۰‬تا ‪۴۰۰‬ میلیون نفر اعلام کرد وگفت: سالانه ‪ ۵۰۰‬تا ‪ ۷۰۰‬هزار نفر بر اثر این بیماری درسطح جهان جان خود را از دست می‌دهند.

استقامتی، با بیان اینکه کشورها بر اساس میزان ناقلین بیماری دسته‌بندی می‌شوند، افزود: ناقلین این بیماری در برخی‌از کشورها مانند آفریقا، آسیای میانه و چین بطور متوسط هشت درصد است که‌در برخی‌از مناطق آنها از ‪ ۲۵‬درصد نیز فراتر می‌رود.

به‌گزارش خبرنگار ایرنا، وی با یادآوری اینکه رقم ناقلین این بیماری در ایران با اجرای برنامه‌های پیشگیری و واکسیناسیون کاهش یافته است، یادآور شد: در زمان حاضر ایران جزو کشورهایی است که کمترین ناقل بیماری هپاتیت “‪ “B‬را دارند.

معاون بیماریهای واگیر مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشگی بابیان اینکه نحوه‌انتقال این بیماری در سنین و افراد مختلف متفاوت است، گفت: در کشورهایی‌که میزان ناقلی بالاست احتمال انتقال‌از مادر به کودک بیشتر می‌باشد.

استقامتی بابیان اینکه به‌رغم گسترش جهانی هپاتیت، واکسن این بیماری با قیمت مناسب در دنیا موجود است، گفت: واکسیناسیون، کنترل فرآورده‌های خونی و ارایه‌ی آموزش‌های لازم درخصوص مسایل جنسی از جمله راه‌های اصلی جلوگیری از انتقال این بیماری است.

به‌گفته‌ی وی، واکسن هپاتیت “‪ “B‬از پارسال در مرکز انستیتو پاستور ایران باحمایت دولت تولید می‌شود.

استقامتی، میزان اعتبار اختصاصی امسال برای نظام مراقبت این بیماری را چهار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: باتوجه به هزینه‌ی بالای کنترل بیماری بعنوان بحث اصلی، این‌میزان اعتبار جوابگوی نیازها نمی‌شود.

 معاون بیماریهای واگیر مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علایم نوع حاد این بیماری را بی‌اشتهایی، تغییر رنگ و زردشدن ادرار، تغییر رنگ مدفوع، تهوع، استفراغ و زردی رنگ پوست اعلام کرد وگفت: نوع مزمن این بیماری علامت واضحی ندارد و معمولا با بی‌اشتهایی، کاهش وزن و خمودگی خود را نشان می‌دهد.

به‌گفته‌ی استقامتی، برخی علایم این بیماری نیز بصورت برق‌آسا و ناگهانی، با رفتن بیمار به‌حالت کما و اختلال در سطح هوشیاری همراه است.

وی، از تحت پوشش قراردادن بیش‌از یک‌میلیون و ‪ ۳۰۰‬هزار نفر متولد سال ‪۶۸‬ ایران در مراحل اول و دوم اجرای طرح واکسیناسیون بیماری هپاتیت “‪ “B‬خبر داد و گفت: بی‌توجهی به‌این بیماری و عدم درمان کامل آن، موجب نارسایی کبد شده و فعالیت این عضو بدن را مختل می‌سازد.



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۸:۲۴ توسط:123 موضوع: نظرات (0)