شرح انتظارات از مراکز بهداشتی درمانی در آموزش سلامت
شرح انتظارات از مراکز بهداشتی درمانی در آموزش سلامت :
1 - تعیین و مشخص نمودن وضعیت موجود در زمینه مسائل و مشکلات بهداشتی منطقه و اولویت بندی آنها و مشخص کردن سهم آموزش در هر مشکل
2 - نیازسنجی آموزشی از نیروهای تحت پوشش مرکز و نیازسنجی از مردم منطقه
3 - بررسی باورها ، ارزش ها و عادات مردم در خصوص مسائل بهداشتی و برنامه ریزی برای رفع عادات غلط
4 - برنامه ریزی آموزشی بر اساس تعیین اولویت بندی مشکلات بهداشتی منطقه
5 - تهیه جدول زمان بندی آموزشی ( جدول گانت )
6 - اجرای برنامه های آموزشی با روش نوین و متناسب با مخاطب در منطقه تحت پوشش
7 - نظارت و ارزشیابی در اجرای برنامه های آموزشی
8 - نظارت بر شیوه های آموزشی که توسط خانه های بهداشت ارایه می شود با توجه به گروه مخاطب
9 - تقویت مشارکت مردمی در برنامه ریزی ، اجرا و ارزشیابی مسایل سلامت
10 - توانمند کردن شوراهای بهداشتی و اسلامی در راستای جلب مشارکت مردم در امر سلامت
11 - افزایش آگاهی و نگرش و توانمندسازی مردم به منظور تصمیم گیری صحیح و مسئولیت در قبال سلامتی خودشان
12 - همکاری با بهورز در زمینه آموزش هایی که از حیطه بهورز خارج است
13 - برقراری سیستم مستند سازی فعا لیت ها
14 - برقراری سیستم گزارش دهی منظم فعا لیت ها
15 - تشکیل با نک اطلا عا تی رسا نه های آموزشی و منا بع علمی سلا مت
16 - برقراری سیستم تشویق در نوآوری ها و فعا لیت های خاص
17 – برگزاری آزمون های علمی و مهارتی از بهورزان و سایر پرسنل در زمینه آموزش سلا مت
18 - بررسی رسا نه های مورد اقبال مردم منطقه از نظر نوع و اقدام جهت تهیه و توزیع این نوع رسا
شرح انتظارات ازخانه های بهداشت در آموزش سلامت :
1 - مشخص نمودن مسایل و مشکلات بهداشتی روستای اصلی و قمر
2 - تعیین اولویت های بهداشتی
3 - برنامه ریزی آموزشی در راستای اولویت های بهداشتی
4 - تهیه جدول زمان بندی شده آموزشی
5 - بکارگیری شیوه های مختلف آموزش و اجرای برنامه های آموزشی با توجه به گروه مخاطب
6 - استفاده فعال از رابطین بهداشت جهت آموزش ها
7 - جلب مشارکتهای مردمی برای فعالیت های بهداشتی
8 - تشکیل شوراهای بهداشتی با افراد کلیدی روستا
9 - پیگیری موارد مصوب در صورت جلسات شوراهای بهداشتی محل
10- توزیع صحیح نشریات آموزشی ( پمفلت و تراکت ) به مردم منطقه با توجه به گروه مخاطب و استفاده صحیح از رسانه های کمک آموزشی در اجرای آموزش
11 – نگهداری و لیست بندی رسا نه های آموزشی و منا بع علمی سلا مت
12 - نصب رسا نه ها ی آموزشی ( پوستر و ....) در محل مناسب و در معرض دید مراجعه کنندگان در مدت منا سب ( یک ما ه) وبا توجه به اولویت های بهداشتی و فصلی
13 - گزارش دهی منظم و مستند از فعا لیت های آموزشی
14 - مطالعه منابع علمی آموزش سلا مت ( جزوه دستورالعمل آموزش بهداشت برای بهورزان ) و بکار گیری آن در آموزش ها
برچسب: ،