مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

رعایت رژیم غذایی خاص تا ۵۸ درصد از بروز سنگ کلیه جلوگیری می کند

رعایت رژیم غذایی خاص تا ۵۸ درصد از بروز سنگ کلیه جلوگیری می کند.

آخرین تحقیقات انجام شده نشان می دهد ،استفاده از رژیم غذایی خاص و مصرف مایعات فراوان تا 58 درصد موارد از تشکیل سنگ کلیه جدیدجلوگیری می کند.

دکتر "آریا جنابی" متخصص داخلی و فوق تخصص بیماری های کلیه گفت : سنگ کلیه یا ( نفرو لیتیازیس ) یک بیماری مطرح و شایع جامعه است که 12 درصد مردان و 5 درصد زنان تا سن 70 سالگی یک نوبت مبتلا به سنگ کلیوی علامت دار خواهند شد .

وی افزود : احتمال تشکیل سنگ با افزایش سن افزوده می شود و در مردان نسبت به زنان شیوع بیشتری نشان می دهد و از نظر نژادی هم در نژاد سفید سنگ کلیه شایع تر است .

وی در مورد جنس این سنگ ها تاکید کرد : 80 درصد سنگ های کلیوی از کلسیم تشکیل شده اند و اغلب ترکیب آن اگزالات کلسیم است و به میزان کم فسفات کلسیم ترکیب سنگ ها را تشکیل می دهد .

این متخصص کلیه تصریح کرد : سنگ کلیه بیماری عود کننده ای است و در یک مطالعه نشان داده شده است بیماری که یک نوبت برای نخستین بار مبتلا به سنگ کلیه می شود در طی یکسال بعد 15 درصد و در طی 5 سال بعد 35 تا 40 درصد و نهایتا در طی 10 سال تا 50 درصد دوباره به سنگ کلیه بعدی مبتلا می شود .

جنابی خاطر نشان ساخت : وجود سابقه خانوادگی مثبت سنگ کلیه ، احتمال تشکیل سنگ را در فرد افزایش می دهد و سنگ کلیه در حضور غلظت بالای مواد مانند کلسیم ، اسید اوریک و اگزالات در ادرار تشکیل می شود و این مواد در صورت فوق اشباع ، کریستال هایی را تشکیل می دهد که به شکلی در مجاری به تله افتاده و شروع به رشد می کند و نهایتا سنگ کلیه را بوجود می آورد .

وی در خاتمه افزود :رژیم غذایی و میزان مصرف مایعات ، پروتئین ، نمک و نهایتا مصرف کلسیم می تواند در تشکیل سنگ کلیه موثر واقع شود از این رو رعایت رژیم غذایی الزامی است .



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۹:۳۵ توسط:123 موضوع: نظرات (0)