مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

حقایقی که باید در مورد آنفلوانزای خوکی بدانید

همانطور که می دانید از تاریخ ۲۵ آپریل ۲۰۰۹ اخبار مربوط به شیوع آنفلوانزای خوکی در سدر اخبار رسانه های جهان قرار گرفت. اخباری در مورد شیوع گونه جدیدی از آنفلوانزا که واکسنی ندارد و در آمریکا و مکزیک به سرعت در حال گسترش است و احتمال یک همه گیری جهانی وجود دارد.

اکنون پس از شنیدن این همه اخبار ترسناک در مورد این بیماری، بهتر است یک قدم به عقب برگردیم و نفس عمیقی بکشیم  و یک نگاه کلی به این بیماری بیاندازیم. آنفلوانزای خوکی تا چه اندازه خطرناک است؟ آیا راهی برای مقابله با آن وجود دارد؟ آیا این بیماری مهار خواهد شد؟ آیا یک همه گیری جهانی منجر به مرگ عده زیادی از انسان ها می شود؟

چنانچه از آنفلوانزای خوکی می ترسید بهتر است ۶ نکته زیر را در مورد این بیماری بخوانید:

۱- تا کنون شدت ابتلا به این بیماری در بسیاری از افراد، در حد خفیف و متوسط بوده است. موارد شدید ابتلا به بیماری به دلایل نا معلومی عمدتا در مکزیک اتفاق افتاده است و در سایر نواحی جهان به ندرت دیده شده است. بسیاری از افراد مبتلا شده به این بیماری بدون بستری شدن در بیمارستان و با دریافت داروهای ضد ویروس (Relenza و  Tamiflu) بهبودی کامل یافته اند.

۲- شما در مقابل آنفلوانزای خوکی بدون دفاع نیستید. کارهای ساده ای مانند شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون، دست نزدن به دهان و بینی خود و دوری کردن از افراد بیمار تا حد بسیار زیادی از احتمال ابتلا شما به این بیماری می کاهد.

۳- در یک همه گیری در آمریکا که آنفلوانزای فصلی شیوع یافته بود، حدود دویست هزار نفر از مردم آمریکا در بیمارستان ها بستری شدند. در حالی که آمار انتشار آنفلوانزای خوکی تا رسیدن به این رقم فاصله زیادی دارد.

۴- آینده آنفلوانزای خوکی نا مشخص است و کسی نمی داند که آنفلوانزای خوکی به چه سمتی سیر می کند. مشخص نیست که آیا آنفلوانزای خوکی در مدت کمتر از یک ماه مهار می شود و یا اینکه به یکی از بیماری های جدی تبدیل خواهد شد؟ دانشمندان هنوز در حال تحقیق بر روی این موضوع هستند. در هر صورت چه یک بیماری ساده باشد چه یک بیماری خطرناک،  راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری بسیار ساده  و عملی هستند.

۵- جهان برای مقابله با بیماری ها نسبت به گدشته بسیار آماده تر است. آنفلوانزای مرغی را به یاد بیاورید. چند سال قبل دانشمندان هیچ چیز در مورد عامل به وجود آورنده این بیماری نمی دانستند و هر روز هشدار های سازمان بهداست جهانی را در این مورد می شنیدیم. و دیدیم که چگونه آنفلوانزای مرغی مهار شد و تحت کنترل در آمد. قطعا دانشمندان تجارب خود را در زمینه مهار آنفلوانزای پرندگان، برای مهار کردن آنفلوانزای خوکی نیز به کار خواهند بست.

۶- امروزه این تفکر که همه گیری های جهانی منجر به مرگ عده زیادی می شوند درست نیست. همه گیری جهانی(Pandemic) در واقع به معنای انتشار جهانی بیماری است و  معمولا ربطی به میزان شدت بیماری ندارد.



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۰:۲۰ توسط:123 موضوع: نظرات (0)