مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

سرماخوردگی و درمان آن …

هوا به سردی گراییده است و به زودی سرماخوردگی در میان افراد شیوع می یابد. در این میان عده ای بلافاصله با کوچکترین مشکلی به پزشک مراجعه می کنند و تقاضای دارو و آمپول می کنند، در حالی که بسیاری از این علایم با استفاده از داروهای ساده و استراحت کافی درمان پذیرند. بد نیست برای افزایش اطلاعات خود درباره دارودرمانی سرماخوردگی این مطلب را بخوانید.

عامل ایجاد کننده سرما خوردگی

سرماخوردگی ناشی از عفونت با ویروس های متعددی است.آنچه به عنوان درمان سرماخوردگی تجویز می شود، به طور معمول در از بین بردن ویروس های مولد بیماری نقشی ندارد بلکه تلاش ها فقط در جهت رفع علایم و کمک به بیمار از جهت حفظ خواب و تغذیه مناسب است. به این ترتیب اغلب داروهای توصیه شده برای سرماخوردگی ،داروهایی هستند که به کاهش علایم کمک می کنند.

درمان علامتی سرماخوردگی

داروهای توصیه شده برای رفع علایم سرماخوردگی به طور معمول ترکیبی از داروهای آنتی هیستامینیک و داروهای منقبض کننده عروق بینی و گاهی ترکیبات خلط آور یا ضد سرفه است. این داروها به طور موقت موجب کاهش آب ریزش بینی، رفع انسداد بینی یا کاهش سرفه ها می شوند. در فراد دارای آسم یا حساسیت خفیف دستگاه تنفسی احتمال تشدید سرفه ها با مصرف این داروهای سرماخوردگی وجود دارد. برخی پزشکان معتقدند برای مصرف شربت سرماخوردگی یا دیفن هیدرامین بهتر است مصرف آنها به شب هنگام و موقع خواب محدود گردد تا خواب آلودگی ناشی از آن مشکلی ایجاد نکند.

داروهای تب بر

در سرماخوردگی ها به طور معمول تب خفیفی بروز می کند و در بیشتر موارد نیازی به مصرف استامینوفن هم نیست. برخی مطالعات حتی مصرف طولانی مدت داروهای ضد التهاب و ضد تب را باعث افزایش طول مدت علایم سرماخوردگی برشمرده اند. فقط در صورت بدن درد و تب شدید یا بی قراری در کودکان از داروهای مسکن و تب بر استفاده شود. در صورت نیاز استفاده از استامینوفن برای یک یا دو روز اول بیماری بهترین دارو است. از آسپرین و آسپرین بچه هرگز نباید در سرماخوردگی کودکان استفاده کرد زیرا ممکن است عامل بیماری ویروس آنفولانزا باشد که در این صورت خطر عوارض کبدی خطرناک وجود دارد.

رفع انسداد بینی

برای رفع انسداد بینی در صورت شدید بودن می توان از سرم های نمکی برای شستشوی بینی استفاده کرد که به رقیق شدن و تخلیه ترشحات بینی کمک کرده همچنین باعث تحریک عطسه می شود.

مصرف ویتامین ث

در سرماخوردگی مصرف مقادیر مورد نیاز روزانه ویتامین ث بدن (در حدود ۱۰۰ میلی گرم) لازم است که صورت بگیرد. سعی کنید ویتامین ث لازم بدن را از طریق میوه های تازه تامین کنید.

بخور

نباید هوای اتاق فرد سرماخورده خیلی گرم و خشک باشد ، بنابراین می توان با استفاده از بخور و بخار آب رطوبت ملایمی در اتاق ایجاد کرد و از خشک شدن ترشحات بینی و حلق اجتناب کرد.

مایعات فراوان

مهمترین نکته در مورد سرماخوردگی این است که مایعات فراوان باید مصرف شود. مصرف شیر، آب میوه ها ،چای کم رنگ و آب از خشکی ترشحات جلوگیری می کند.

در ضمن غذاهای پر پروتئین، به ویژه سوپ های مقوی مانند سوپ جوجه بسیار مفید هستند.

برای رفع احساس گلودرد ممکن است مخلوطی از چای، عسل و آب لیمو مفید باشد.



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۰:۲۱ توسط:123 موضوع: نظرات (0)