مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

نوشیدن برخی از آب میوه ها باعث کاهش جذب دارو می شود

بر اساس بررسی محققان ، آب این میوه ها می تواند تاثیر برخی از داروها را کم کند.

این محققان در بیانیه ای اعلام کردند از دیرباز آب گریپ فروت به عنوان تسهیل کننده جذب برخی از داروها به شمار می آمد با این وجود این خطر وجود دارد عصاره گریپ فروت با تغییر ساختار داروها آنها را سمی کند.

پزشکان توصیه می کنند آب گریپ فروت در 50 عارضه یا بیماری مصرف نشود.

نتایج مطالعات بالینی این پزشکان نشان می دهد آب این دسته از میوه ها را نباید به همراه برخی از داروها که برای درمان انواع سرطان، بیماریهای قلبی - عروقی و عفونت ها تجویز می شوند، مصرف کرد. پزشکان می گویند در موارد عمل جراحی پیوند عضو نیز، آب این میوه ها نباید مصرف شود.

دکتر دوید بیلی استاد داروسازی دانشگاه وسترن اونتاریو کانادا در همین باره گفت: آب گریپ فروت، آب پرتغال و آب سیب جذب داروها را در مجاری روده کاهش می دهد.

وی افزود: آب این میوه ها کاهش تاثیر داروها را در بیماری های مزمن درپی دارد.

دکتر بیلی گفت : در این تحقیق ابتدا تاثیر آب این میوه ها روی گروهی از داوطلبان سالم که از آنتی هیستامین فکسو فنادین استفاده می کردند، بررسی شده است.

پزشکان در نظر داشتند تاثیر داروهای ضد حساسیت را که با آب خالص یا آب گریپ فروت مصرف می شوند، بررسی کنند. در این تحقیق مشخص شد، نیمی از فکسو فنادینی که همراه با آب گریپ فروت مصرف می شود، جذب نمی گردد.

دکتر بیلی افزود :‌اگر بدن نیمی از دارو را جذب نکند، تاثیر آن دارو بسیار کم خواهد شد.



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۰:۳۰ توسط:123 موضوع: نظرات (0)