مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

خانم های باردار چه اقدامی علیه آنفولانزای خوکی انجام دهند؟

ابتلا به آنفولانزای خوکی یا  H1N1 در طول بارداری می تواند بالقوه خطرناک باشد.
اگر خانم بارداری در تماس نزدیک با بیمار شناخته شده یا مشکوک به آنفولانزای خوکی بوده یا فکر می کند که احتمالا به آنفولانزای خوکی مبتلا شده است باید فورا با پزشک تماس بگیرد.
ممکن است پزشک استفاده از درمان ضد ویروسی که در مقابل ویروس موثر باشد مانند oseltamivir (Tamiflu)   و یا zanamivir (Relenza) را توصیه کند. بهتر است درمان طی 48 ساعت اولیه ی آغاز علائم شروع شود. در صورتی که فرد باردار تحت نظر پزشک باشد می توان بروز عوارض جدی را تا حدودی کنترل کرد.

تاثیرات اختصاصی این نوع آنفولانزا بر بارداری هنوز ناشناخته است اما به نظر می رسد هر کسی که در معرض عوارض آنفولانزای فصلی بوده در خطر عوارض آنفولانزای خوکی نیز هست که این مسئله شامل زنان باردار نیز می شود.

بارداری به خودی خود به قلب و ریه ها فشار وارد می کند. همچنین بارداری می تواند سیستم ایمنی را تحت تاثیر قرار دهد. این عوامل خطر ابتلا به آنفولانزا و نیز خطر ایجاد عوارض جدی آن مانند پنومونی و مشکلات تنفسی را افزایش می دهد.اگر فرد دچار عوارض جدی آنفولانزا شود ممکن است منجر به سقط ،زایمان زودرس یا سایر مشکلات بارداری شود.

علائم آنفولانزای خوکی شبیه به آنفولانزای فصلی است.تب ،سرفه،گلودرد و بدن درد ممکن است وجود داشته باشند. 

تحقیقات هنوز ایمن بودن مصرف داروهای ضد ویروسی گفته شده در موارد بارداری  را اثبات نکرده  است. بنابراین بهتر است درمان ضد ویروسی در افرادی انجام شود که بیماری جدی و خطرناک و یا عوارض مهمی داشته باشند که خطر آنها بیشتر از خطر مصرف داروهای ضد ویروسی در بارداری باشد.

این نکته اهمیت زیادی دارد که تا جایی که می توانید استراحت کنید و مایعات فراوان بنوشید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۱:۲۵ توسط:123 موضوع: نظرات (0)