مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

بدن برای تنظیم فشار خون به آن نیاز دارد!!

پتاسیم بعنوان ماده ایست معدنی که در مایعات اطراف تمام سلولهای بدن، که دور آنها را احاطه کرده است وجود دارد  و در تمام مراحل حیاتی بدن  مانند تنظیم فشار خون،کار قلب و کلیه،انقباض ماهیچه و حتی گوارش شرکت  دارد و ما انسانها مقدار زیادی از آن را در بدن خود  داریم، چون مقدار آن در مواد تازه و غذاهای کامل-از سیب زمینی و نخود گرفته تا شیر و ماهی-بسیار زیاد است.

پس چرا بررسیهای انجام شده نشان داده است که بیشتر مردم کمتر از نصف میزان توصیه شده، پتاسیم دریافت می‌کنند؟ طبق گفته متخصصان،مشکل این است که اخیرا ما غذاهای کامل نمی‌خوریم. هنگامی‌که یک غذا عمل آوری می‌شود" پخته شود یا در قوطی گذاشته شود، پتاسیم خود را از دست می‌دهد" موضوع بدتر اینکه کارخانه هادر هنگام عمل آوری به غذا نمک می‌افزایند، کاری که همیشه انجام می‌دهند: ما با خوردن این غذاها، ذخیره پتاسیم که برای فعالیت سدیم اضافه لازم است را خالی می‌کنیم. بسیاری از محققان بر این باورند که عدم تعادل سدیم- پتاسیم دلیل ایجاد فشار خون درآمریکایی‌ها و بالا ماندن آن و وجود خطر بیماریهای مربوط به فشار خون مثل سکته مغزی است.   اگر به اندازه کافی پتاسیم دریافت کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ طبق نظر کارشناسان تغذیه :اگر مردم دریافت پتاسیم را طبق دستور در خود افزایش دهند"می‌توانیم به راحتی احتمال فشار خون در آنها را کاهش دهیم". "پتاسیم بیشتر برای سلامت استخوانها و کلیه ها مفیدند"این گفته یک کارشناس تغذیه می‌باشد که معتقد است پروتئین بدن ما و غذای غلاتی غرب، اسیدهای بیشتری برای گوارش تولید می‌کنند. اسید مازاد موجود در خون باعث می‌شود که کلسیم و دیگر مواد معدنی از استخوان خارج شده در نتیجه شکننده شوند.  از طرف دیگر،غذاهای غنی از پتاسیم، قلیایی هستند بنابراین خوردن بیشترآنها به تعادل این نیاز کمک می‌کند، همچنین مانع از ایجاد سنگ کلیه شده و از استخوانها محافظت می‌کند.   چه مقدار پتاسیم نیازداریم و چگونه آن را دریافت کنیم؟ به علت مزیتهای سلامتی پتاسیم، مقدار دریافتی پتاسیم برای نوجوانان و بزرگسالان 4700 میلی گرم در روز است.(به جز افرادی که بیماری کلیه یااحتقان شدید قلبی دارند که با دریافت مواد معدنی مشکل دارند و باید با احتیاط مصرف کنند.)در حالیکه دریافت پتاسیم کافی از غذاها به راحتی امکان پذیر است. موریس با دریافت مقدار زیاد آن از میوه و سبزیجات تازه برای مقاومت کردن، موافق است. افرادی که مشکل دارند می‌توانند در مورد سیترات پتاسیم و مکمل نمک اسید مالیک با یک پزشک مشورت کنند.

بهترین منابع پتاسیم، غذاهایی هستند که کیفیت اصلی خود راحذف کرده اند، بنابراین آنهایی را انتخاب کنید که عمل آوری نشده‌اند، به خصوص میوه و سبزیجات، محصولات لبنی کم چرب، حبوبات، ماهی و گوشتهای کم چرب. این راهنمای تغذیه، غذای یک سال ما را مشخص می‌کند. پتاسیم را به دلایل اجباری و اهمیت تاثیرآن به غذای خود اضافه کنید.

                                     منابع غذایی پتاسیم(MG)    سیب زمینی شیرین پخته شده 694 چغندرپخته 2/1فنجان=655 سیب زمینی پخته  1 عدد متوسط=610 ماست ساده و کم چرب یک فنجان=579 ماهی هالیبوت پخته 3 اونس=490 لوبیای لیما پخته 2/1 فنجان=484 موز 1 متوسط=422 شیر بدون چربی یک فنجان=382 گرمک 4/1 متوسط=368 آب پرتقال 4/3 فنجان=355

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۲:۰۷ توسط:123 موضوع: نظرات (0)