مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

فیبروم رحمی چه تاثیری بر باروری دارد؟

رئیس بیمارستان شهید اکبرآبادی گفت: فیبروم رحمی، یک تومور خوش‌خیم است که از سلول‌های غیرطبیعی در دیواره عضلانی رحم تشکیل می‌شود و به ندرت در حامله شدن زنان اختلال به وجود آورد. اما از هر 2 زن یک نفر به این بیماری مبتلاست.

مریم کاشانیان  افزود: فیبرویید رحمی یا همان فیبروم رحمی، یک تومور خوش‌خیم است که از سلول‌های غیرطبیعی در دیواره عضلانی رحم تشکیل شده است و از هر 2 نفر یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود.
وی گفت: رشد این تومور توسط هورمون‌های استروژن تحریک می‌شود و بعد از سن یائسگی چون میزان این هورمون‌ها پایین می‌آید، در نتیجه این تومور کوچک می‌شود و خود به خود از بین می‌رود.
رئیس بیمارستان شهید اکبرآبادی اضافه کرد: هنوز علت قطعی این بیماری مشخص نشده است. خوشبختانه علی‌‌رغم درصد بالای ابتلا، این تومور یک تومور خوش‌خیم محسوب می‌شود.
کاشانیان گفت: این بیماری معمولاً بدون علامت است، ولی به طور کلی علائم بالینی این بیماری را می‌توان خونریزی‌های حجیم و طولانی قاعدگی، کاهش فواصل بین قاعدگی‌ها، احساس فشار روی مثانه، درد و فشار لگنی نام برد و در صورتی که جراحی ضرورت داشته باشد، بیمار بستری می‌شود.
وی افزود: فیبروییدها در صورتی نیاز به جراحی دارند که خونریزی بیش از اندازه باشد، یا ایجاد علائمی کند اما به ندرت در حامله شدن یا حاملگی فرد اختلال به وجود آورد، از آنجایی که این بیماری در بعضی افراد بدون درد است، با یک معاینه سالانه توسط پزشک تشخیص داده می‌شود. فیبرویید با معاینه شکم قابل لمس است و با انجام سونوگرافی، تشخیص کامل می‌شود.
رئیس بیمارستان شهید اکبرآبادی اضافه کرد: درمان با توجه به علائم و نتایج اقدامات تشخیصی مختص هر بیمار انجام خواهد شد و در مواردی که علائم خفیف هستند و اندازه فیبرویید کوچک است، امکان دارد نیازی به درمان وجود نداشته باشد و توصیه شود که بیمار پس از 6 تا 12 ماه مجدداً برای معاینه مراجعه کند و تحت‌نظر پزشک باشد.
وی ادامه داد: در بعضی موارد ممکن است توصیه به جراحی شود. انواع روش‌های مختلف جراحی وجود دارد. اگر جراحی محدود باشد و فقط بخواهند فیبروم را بردارند، با یک برش کوچک زیر ناف و با دستگاهی که داخل شکم می‌رود، عمل انجام می‌شود.  

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۲:۱۶ توسط:123 موضوع: نظرات (0)