مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

خواص گیلاس

میوه ای که سموم بدن را از بین می برد، دستگاه هاضمه را مرتب کرده و اعصاب را تسکین می بخشد
گیلاس ، میوه درخت گیلاس است که در تمام کشورهای جهان آن را می شناسند مخصوصا فصل شکوفه گیلاس در ژاپن شهرت جهانی دارد.
درخت گیلاس در بهار لباس نازک و سفید از گلهای کوچک و ظریف بر تن می کند که رفته رفته گلها می ریزد و از ته آن دانه های کروی شکلی که سبز است نمودار می شود. این دانهای کروی شکل سبز کم کم رنگ گرفته و به رنگ زرد طلایی و یا قرمز در می آید که همان گیلاس است که فعلا از اصفهان بهترین نوع آن به بازار ایران می آید و بعد که تمام شد از خراسان ، گیلاس ‍ مخصوص آن ناحیه که خیلی درشت و پرگوشت و کمی هم سفید است پیدا می شود.

گیلاس خراسان را در جاهای دیگری کاشته و محصول آن را به بازار می آورند.
مشخصات و خواص گیلاس
گیلاس از میوه های کوچک هسته دار است که شکل آن تقریبا کروی است و دارای دمی بلند و یا کوتاه است . گوشت میوه گیلاس یا خیلی لطیف و یا سفت و آبدار و شیرین به رنگ زرد سفید و یا زرد قرمز یا سیاه می باشد و گیلاس سرشار از املاح معدنی است : دارای کلسیم ، فسفر، پتاسیم ، کلر، سدیم ، منیزیم ، گوگرد و مقدار قابل توجه آهن است .
گیلاس دارای کوبالت ، مس ، منگنز، و روی می باشد.
قندی که گیلاس دارد از نوع ((لوولوز)) است .
گیلاس دارای ویتامینهای ث و ب 2 و پ پ و مقدار زیادی ویتامین آ می باشد. که برای چشم فوق العاده مفید است .
از خوردن گیلاس اثرات مهمی در بدن ما پیدا می شود که از زمانهای قدیم آن را توصیف و تشریح کرده اند چنان که طرفداران مکتب سالرن درباره گیلاس این طور گفته اند:
((اگر گیلاس بخوری مزایای زیادی برای تو فراهم خواهد شد.))
((شکم تو پاک خواهد شد و تمام خون بدنت بهتر گردش کرده و مواد غذایی لازم را به دست خواهد آورد.))
در قرن هجدهم دکتر ((له مری )) معروف درباره گیلاس نوشته است :
((گیلاس برای قلب ، برای معده و روده مفید است اشتها را زیاد کرده و بدبویی را به خوشبویی تبدیل می کند.)) در عصر حاضر بر اثر بررسیهایی که در روی گیلاس به عمل آورده شده است گفته های پزشکان قدیمی درباره این میوه به ثبوت رسیده است .
و اکنون با آزمایشهای علمی ما می دانیم که گیلاس از میوه هایی است که سموم بدن را بر طرف کرده و خون را تصفیه می کند، قوه دماغی بدن را تقویت کرده و کمبود املاح معدنی بدن ما را برطرف ساخته و دستگاه هاضمه را منظم می کند، اعصاب را تسکین داده و ادرار آور است .
هر صد گرم گیلاس دارای دویست و پنجاه میلی گرم پوتاس است و چنانکه می دانید پوتاس تاءثیر زیادی بر افزایش ادرار دارد. کسانی که ورم مفصل و یا رماتیسم یا نقرس دارند بالنتیجه برای معالجه خود باید غذایی بخورند که ادرار زیاد کند، با گیلاس رژیم می گیرند. رژیم گیلاس برای کسانی که سنگ کلیه و یا سنگ صفرا و یا مثانه دارند نیز بسیار مفید و موثر است . کسانی که تصلب شراین دارند و یا از کبد می نالند و یا به یبوست مبتلا شده اند و یا در روده های آنها گاز جمع می شود و غذا تخمیر می گردد و هم چنین کسانی که املاح معدنی بدن آنها کم شده و یا بچه هایی که دیر رشد می کنند باید گیلاس بخورند و رژیم گیلاس بگیرند چون قند میوه گیلاس از نوع قند لوولوز می باشد. مصرف گیلاس به کسانی که بیماری دیابت دارند توصیه می شود.
ترکیباتی که در گیلاس وجود دارد تعدیل کننده پ هاش خون است زیرا خون باید به مقدار 4/7 قلیایی باشد.
مصرف گوشت و مواد گوشتی خون را اسیدی می کند و بهترین تعدیل کننده آن میوه ها از جمله گیلاس است .
گیلاس را باید قبل از غذا خورد تا با آن جلوی زیادی اشتها را بگیرد. کسانی که برای کم خوردن و لاغری متوسل به قرصهای شیمیایی می شوند می توانند از گیلاس که یک میوه طبیعی است و مصرف آن اندام را متناسب می کند کمک بگیرند، زیرا قرصهای شیمیایی برای کم کردن اشتها اشخاص ‍ را لاغر می کنند و برای سیستم اعصاب و دستگاه عروق و شریانها مضر و خطرناک است و اعصاب را تحریک کرده و بی خوابی می آورد. کسانی که می خواهند از گیلاس برای لاغری و تناسب اندام خود کمک بگیرند باید در ابتدای غذای خود دویست و پنجاه تا سیصد و پنجاه گرم گیلاس بخورند و بعد منوی غذای آنها نباید دارای مواد نشاسته ای مثل نان ماکارونی ، برنج ، حبوبات و نان شیرینی باشد.
رژیم گیلاس برای دفع سموم بدن
برای رژیم دفع سموم باید صبح ناشتا نخست صد گرم گیلاس بخورید و بعد آن را تا پانصد گرم افزایش دهید



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۳:۱۵ توسط:123 موضوع: نظرات (0)