مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

چرا سکته می کنیم؟

فشار خون بالا، سیگار کشیدن، چاقی شکمی، رژیم غذایی ناسالم، کمبود تحرک بدنی، مقادیر بالای کلسترول‌های بد، دیابت، نوشیدن مشروبات الکلی، استرس، افسردگی و ناهنجاری‌های قلبی عامل 90 درصد تمام سکته‌ها هستند. این تحقیقات که توسط تیمی در دانشگاه اونتاریو در کانادا انجام شده است سعی کرده است که کامل‌ترین بررسی را در مورد عوامل بروز سکته داشته باشد.
کلیدی‌ترین عامل در این میان فشار خون بالا بود که تقریبا خطر سکته را دو برابر می‌کرد. هر سال نزدیک به 150 هزار نفر در بریتانیا سکته می‌کنند و 67 هزار نفر دیگر نیز به همین دلیل فوت می‌کنند. سکته مهم‌ترین عامل فلج شدن نیز به حساب می‌آید. این تحقیقات که در لانست منتشر شده است بر روی 3 هزار نفر که دچار سکته شده بودند و 3 هزار نفر دیگر انجام شد که تا کنون سکته نکرده بودند. در این تحقیقات از این افراد پرسیده شد که آیا مشروبات الکلی مصرف می‌کنند، چه میزان ورزش می‌کنند و رژیم غذایی آن‌ها چگونه است. در این تحقیقات افرادی که قدم می‌زدند، دوچرخه سواری می‌کنند، باغداری می‌کنند یا فوتبال یا شنا کردن را در زندگی خود گنجانده اند و به طور کلی 4 ساعت در هفته فعالیت بدنی دارند جزء گروه‌های فعال از لحاظ بدنی قرار می‌گرفتند. این یافته‌ها نشان داد سیگار کشیدن تا دو برابر، رژیم غذایی ناسالم 35 درصد، مشروبات الکلی 50 درصد، استرس 30 درصد و افسردگی تا 35 درصد خطر سکته را افزایش می‌دهد. مارتین او دونل محقق ارشد در این باره گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد 10 فاکتور خطر عامل 90 درصد از سکته‌ها هستند. بنابراین کاهش فشار خون بالا، ترک سیگار کشیدن، افزایش فعالیت بدنی و داشتن رژیم غذایی مناسب می‌توانند کمک بسیار موثری به کاهش خطر سکته کنند. بهترین راه پیشگیری از بروز سکته قلبی

یک متخصص قلب و عروق گفت: علاوه بر فاکتورهای ارثی، حوادث و عوامل اکتسابی مثل کشیدن سیگار، بالا بودن  فشار و چربی خون، دیابت و استرس زیاد از مهمترین عوامل بروز سکته قلبی که بعد از تصادفات دومین عامل مرگ در ایران است محسوب می‌شوند.

دکتر منوچهر قارونی، متخصص قلب و عروق و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار ایسنا منطقه ی علوم پزشکی تهران، تصلب شرایین را سختی و تنگی عروق به طور مثال رگهای تغذیه کننده قلب تعریف کرد و افزود: تصلب شرایین از بدو تولد در بدن فرد ایجاد می‌شود و وقتی این تنگی به 75 درصد رسید سکته قلبی را ایجاد می‌کند.


وی در ادامه با اشاره به این نکته که سکته قلبی در افرادی که سابقه خانوادگی سکته دارند 3 برابر بیشتر از افراد عادی است گفت: هورمون‌های جنسی زنان تا 50 سالگی به عنوان یک عامل حفاظتی  در برابر سکته قلبی عمل می‌کنند طوری که در برابر 4 سکته‌ی قلبی مرد یک زن سکته قلبی می‌کند.


این متخصص قلب و عروق احساس فشار و سنگینی در قفسه سینه و احساس درد در معده، درد شدید در دست، تعریق زیاد و احساس بغض در گردن را شایعترین علائم سکته قلبی دانست و تصریح کرد: تا وقتی که تنگی رگ‌ها به 75 درصد نرسد هیچ علامت خاص کلینیکی حاکی از بروز سکته قلبی وجود ندارد.


دکتر قارونی داشتن یک شناسنامه ی خانوادگی پزشکی برای هر فرد را مهمترین راه پیشگیری از بروز سکته قلبی دانست و افزود: تغذیه مناسب، به حداقل رساندن استرس و هیجان، مصرف کم نمک، استفاده از میوه‌های تازه و نکشیدن سیگار از راه‌های دیگر پیشگیری از این بیماری است.


این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص عوارض سکته قلبی گفت: خطر مرگ ناگهانی، فلج اعضای بدن، نارسایی قلب بر اثر پر کاری سلول‌های سالم و ورم پا از عوارض سکته قلبی بر اثر بی توجهی به راه‌های پیشگیری است.


وی در ادامه پیشگیری را بهتر از درمان دانست و افزود: سکته قلبی را می‌توان با استفاده از امکانات و تجهیزات پزشکی مثل استفاده از شوک و CCU تا حدودی درمان کرد ولی بیمار باید تا آخر عمر زیر نظر پزشک باشد.

دکتر قارونی در پایان توصیه کرد: رسانه‌ها بخصوص صدا و سیما باید تلاش کنند که الگوی صحیح زندگی، تغذیه مناسب و راه‌های به حداقل رساندن استرس و هیجان را به مردم بیاموزند تا بتوانیم میزان سکته قلبی را به حداقل برسانیم.

  هشدار درباره حملات قلبی خاموش

متخصصان بیماری‌های قلبی هشدار دادند: امکان بروز «حمله قلبی خاموش» بسیار شایع‌تر از پیش بینی‌ها و تصورات قبلی است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا،‌ محققان آمریکایی تاکید کردند: در پژوهش اخیر که با استفاده از یک فناوری تصویربرداری نوین انجام گرفته معلوم شد: حملات قلبی خاموش و بدون علائم ظاهری بسیار شایع‌تر و کشنده‌تر از آن است که تصور می‌شد. در پاره‌ای از تحقیقات تخمین زده شده بود که این قبیل حملات قلبی بدون درد، سالانه 200 هزار نفر را در آمریکا گرفتار می‌کند.

اما دکتر هان کیم محقق دانشگاه دوک در نورت کارولینا حدس زد که شمار مبتلایان باید بسیار بیشتر از آمار ثبت شده باشد. از این رو بررسی‌های دقیق‌تری را در این زمینه انجام داد.

وی می‌گوید: هیچ کس به طور کامل درک نکرده است که این حملات قلبی چه تعداد دفعاتی رخ می‌دهد و به لحاظ تشخیص چه مفهومی دارند. نتایج این بررسی‌ها در مجله علمی «پلوس مدیسین» منتشر خواهد شد.

در این تحقیقات 185 بیمار مبتلا به امراض عروق کرونری که البته سابقه سکته قلبی نداشتند، آزمایش شدند.

وی دریافت: برخی از این بیماران بدون علائم ظاهری دچار حمله قلبی خاموش می‌شوند و احتمال مرگ و میر آنها نیز به مراتب بیشتر است.  رابطه ریزش مو و حملات قلبی! رابطه ریزش مو و حملات قلبی!

به گفته محققان، ریزش‌مو علل زیادی از جمله استرس شدید، رعایت رژیم و کاهش وزن، بیماری‌های همراه با تب شدید با فاصله زمانی معمولا سه ماهه، زایمان، کمبود آهن و روی، مصرف برخی داروها، مشکلات تیروئید، بیماری‌های رماتیسمی، بیماری‌های پوستی و همچنین دلایل ارثی و هورمونی دارد.

همچنین استرس، آلودگی هوا و محیط، رژیم‌های غذایی غلط و غیرعلمی، شت‌وشوی زیاد مو و استفاده زیاد از سشوار، رنگ مو و بیگودی عواملی هستند که می‌تواند موجب ریزش مو شده یا آن را تشدید کند.

ریزش مو در افراد روزانه رخ می‌دهد که میزان آن با توجه به عواملی چون کم پشت یا پر پشت بودن موی افراد متفاوت است؛ به‌طور میانگین ریزش روزانه 100 تار مو  طبیعی است. محققان می‌گویند: ریزش موی ارثی در مردان سخت‌تر است و منجر به طاسی می‌شود که درمان قطعی ندارد ولی می‌توان با درمان‌ تا حدودی آنها را به تاخیر انداخت.

همچنین مشکلات هورمونی تخمدان‌ها و غدد فوق کلیه سبب ریزش مو می‌شود. نتایج حاصل از مطالعه‌ای که در یکی از دانشگاه‌های آمریکا انجام شد، نشان می‌دهد که ریزش مو در قسمت بالای سر مردان، احتمال ابتلا به حملات قلبی را افزایش می‌دهد و هر چه میزان ریزش بیشتر باشد، این احتمال افزایش می‌یابد.

نتایج اولیه تحقیقات پژوهشگران آلمانی نیز نشان می‌دهد که مصرف موضعی کافئین می‌تواند با مهار عوامل اصلی ریزش مو یعنی هورمون دی هیدروتسترون و آنزیم فسفودی استراز از ریزش موها جلوگیری کند.       

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۳:۳۷ توسط:123 موضوع: نظرات (0)