مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

هنگام تماشای فوتبال در مغز تماشاگران چه می‌گذرد؟

دانشمند‌ان واکنش‌های نورولوژیکی را که به هنگام تماشای فردی در حال مسابقه در انسان ایجاد می‌شوند، شناسایی کردند.
محققان واکنش‌های متفاوتی را در تماشاچیان خنثی کشف کرده و آنها را با واکنش‌های افرادی که مایل بودند، تیمی در مسابقه ببازد و یا ببرد مورد مقایسه قرار دادند.
محققان دو دانشگاه آلمانی و اسپانیایی در این تحقیق آزمایشاتی را روی تماشاچیان مسابقات بحث برانگیز انجام دادند.
برای برخی از تماشاچیان نتایج مسابقات فرقی نداشت، اما برخی دیگر در صورت برنده یا بازنده شدن یک بازیکن پول از دست می دادند و یا به دست می آورند.
به گزارش به شبکه خبری ان بی سی، محققان دریافتند که واکنش‌های مرتبط با حوادث در واقع تغییرات در فعالیت الکتریکی مغز هستند که در پی یک محرک خاص به وجود می آیند و این محرک در مورد برنده یا بازنده شدن یک بازیکن است.
محققان می‌گویند: تجربه وضعیت خنثی نشان داد که تماشای صرف بازنده شدن یک فرد دیگر سبب ایجاد واکنش نورولوژیک در ناظر می‌شود، حتی اگر هیچ حضور یا نفع مستقیمی در مسابقه یا ارتباطی با فرد عامل یا بازیکن نداشته باشد.
به علاوه در هر سه حالت خنثی، برنده یا بازنده، مشاهده فردی که در حال انجام کاری یا مسابقه‌ای باشد، دو فرایند ارزیابی مختلف را در مغز فعال می‌کند که یکی نتیجه کار بازیکن را دریافت کرده و به احساس همدردی مرتبط می‌شود و دیگری پیامدهای نتیجه کار را در مورد خود تماشاگر ارزیابی می‌کند.  

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۴:۱۲ توسط:123 موضوع: نظرات (0)