مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

تلفن همراه و آثار آن بر سلامت

منبع: سایت سازمان بهداشت جهانی

· تخمین زده می شود که در سراسر جهان در حدود 4 میلیارد و 600 میلیون نفر  از تلفن همراه  استفاده می کنند.

· تا به امروز هیچ عارضه جانبی در استفاده کنندگان تلفن همراه گزارش نشده است.

· تحقیقات برای ارزیابی تاثیرات طولانی مدت موبایل ادامه دارد.

·مطالعات  نشان از افزایش تصادفات جاده ای را در زمانی که رانندگان  از این وسیله  استفاده می کنند  نشان می دهد.

تلفن همراه  یکی از اجزای  اصلی ارتباطات در دنیای  مدرن است.  در بسیاری از کشورها بیش از  نیمی  از جمعیت  از این وسیله  استفاده کرده و خرید و فروش این نوع سیستم به سرعت در حال افزایش می باشد . تخمین زده می شود که در پایان سال 2009  در حدود 4 میلیارد و 600 میلیون  نفر در سراسر  جهان  از این وسیله  استفاده کرده اند.  در بسیاری از مناطق دنیا تلفن همراه  تنها نوع تلفن  در دسترس بوده و یا از سیستم تلفن ثابت قابل  اعتمادتر می باشد . ارتباط  به وسیله  تلفن همراه از طریق ارسال امواج رادیویی انجام شده  که این انتقال  از راه آنتنها ی شبکه ای یا ثبت امواج رادیویی  در عرضه الکترونیک می باشد. امواج رادیویی نظیر امواج یونی و اشعه گاما نبوده  و نمی توانند  پیوندهای شیمیایی را شکسته و یا  باعث یونیزاسیون در بدن انسان شود.

سطح مواجهه

تلفن های موبایل  انتقال دهنده های  کم قدرتند که تواتر آن بین 45 تا 2700 مگا هدتز بوده و اوج قدرتشان  بین 1/0 تا 2  وات می باشد. تلفنهای موبایل  فقط زمانی  که روشن هستند امواج را منتقل می کنند.  میزان امواج  زمانی که فاصله افزایش می یابد  به سرعت  کاهش می یابد .  فردی که از موبایل  استفاده می کند و تلفن را به فاصله 30-40CM   در بدنش  نگه می دارد ( مثلا زمانی  که پیامک می فرستد یا از اینترنت  استفاده می کند  و یا از  Hands free استفاده  می کند ) کمتر در معرض امواج قرار می گیرد و در مقایسه با  کسی که  از Hands free  استفاده نمی کند و تلفن را در کنار سرش قرار می دهد  بعلاوه  استفاده از Hands free در زمان  مکالمه  تلفنی باعث می شود  که تعداد و طول تماس های تلفنی کم  شود .  استفاده  از موبایل در مکان های که آنتن دهی  مطلوب دارد  انتقال امواج را کاهش می دهد. تا به حال  ثابت نشده که نوع خاصی از تلفن های همراه در کاهش امواج  ارسالی موثر بوده باشند .

استفاده از تلفن  همراه در بیمارستان ها و هواپیماها  ممنوع می باشد،  ظاهرا امواج رادیویی  ارسالی  است که ممکن است  با عملکرد وسایل  پزشکی – الکترونیکی  تداخل کرده  و یا سیستم حمل و نقل را مختل نمایند.

آیا تلفن همراه  تاثیری بر سلامتی دارد؟

در دو دهه  اخیر  تعداد زیادی تحقیق بر روی  عملکرد  تلفن های همراه و احتمال آثار منفی روی سلامتی انجام شده  است  تا به امروز هیچ  اثر سوئی  به تلفن های همراه  نسبت داده نشده است.

آثار کوتاه مدت :

تعامل  اصلی  بین انرژی  رادیویی و بدن  انسان  باعث  گرمای بافتی می شود  زمانی که  به طور مکرر  از این وسیله  استفاده می شود  قسمت اعظم  انرژی توسط  پوست و سایر بافت های سطحی بدن  جذب شده  که نتیجه  آن افزایش دمای مغز و سایر ارگان هاست  که البته  این افزایش ها قابل چشم پوشی است. تعدادی از تحقیقات  بر آثار  امواج رادیویی  بر فعالیت  الکتریکی  مغر  ، عملکرد شناختی  ، تعداد ضربان قلب و فشار خون  بر روی داوطلبین  انجام شده است . تا به امروز هیچ پزوهشی تاثیرات منفی دائمی بر روی سلامت  را اثبات  نکرده است.

تحقیقات بیشتر نتوانستند  ارتباط بین امواج  رادیویی و علائمی را که بیماران خودشان گزارش کرده اند را ثابت کنند.

به عکس تحقیقات  به طور واضح  نشان داده اند که میزان  تصادفات  جاده ای در رانندگانی که  در هنگام رانندگی  از تلفن همراه به صورت Hands free یا معمولی  استفاده می کنند  افزایش می یابد .  در بسیاری از کشورها رانندگان کلیه وسایل  نقلیه از استفاده  تلفن همراه در زمان رانندگی منع شده اند.

آثار طوانی مدت :

مطالعات  اپیدمیولوژی احتمال  خطرات  طولانی مدت  قرار گرفتن در موج امواج  رادیویی در اثر استفاده از تلفن همراه و تومورهای مغزی را مطرح کرده اند. به هر حال  چون بسیاری از سرطانها  تا زمانی  که به تومور تبدیل  شوند قابل تشخیص  نیستند و تلفن موبایل  تا اوایل دهه 1990  به طور گسترده  استفاده  نشده است ، در حال حاضر  فقط می توان احتمال وجود  سرطان هایی را که در اثر  استفاده کوتاه مدت  از موبایل به وجود آیند  ارزیابی کرد . نتایج  تحقیقاتی  که روی حیوانات انجام شده  نشان می دهد که در معرض امواج رادیویی قرار گرفتن  به طور طولانی مدت  خطر ایجاد  سرطان را افزایش نمی دهد.

تعداد زیادی  مطالعات بزرگ چند ملیتی  که تکمیل شده و یا در حال انجام است،  تا به حال هیچ  کدام از این تحقیقات مدرک محکمی جهت  ارتباط احتمالی  بین امواج رادیویی و اثرات منفی  سلامت را ارائه نکرده اند . اگر چه این  مطالعات  محدودیت های زیادی داشته اند.

یک مطالعه  مورد شاهدی گذشته نگر که روی بزرگسالان  با همکاری  اینترفون و آژانس  بین المللی تحقیقات بر روی سرطان  انجام شده است. این مطالعه  جهت بررسی ارتباط  احتمالی بین استفاده  از تلفن همراه و  سرطان های سرو گردن  در بزرگسالان  طراحی گردید. داده ها  از 13 کشور  که در این مطالعه شرکت کرده بودند  جمع گردید و تحلیل داده ها هیچ  افزایشی را در خطر  پیدایش گلیوما و مننژیوما ( هر دو  از تومورهای مغزی هستند – مترجم ) در آنهایی که بیش از 10 سال است  از تلفن  همراه استفاده  می کنند نشان نداد



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۴:۲۶ توسط:123 موضوع: نظرات (0)