مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

چرا برخی افراد به بادمجان حساسیت دارند؟

بنابراین بهتر است در زمان پخت بادمجان سولانین آن را کم کنیم و به حداقل برسانیم .
بهترین روش پخت بادمجان به این ترتیب است که ابتدا بادمجان را پوست کند ,سپس ورقه ورقه کرد و لابلای آن نمک پاشید و گذاشت(حداقل نیم ساعت) تا آب زرد رنگ آن که محتوی سولانین است خارج شود.سر آخر آنرا شسته ,خشک کرد و پخت.
انجام چنین پروسه ای موجب می شود که میزان جذب روغن بادمجان در روش پخت از طریق سرخ کردن بسیار کم شود.
در خرید بادمجان باید دقت کنیم بادمجان کاملا رسیده , گوشتالو و دارای پوست شفاف و کشیده باشد اثر ضرب خوردگی نداشته باشد و میزان تخم آن حتی الامکان کم باشد و اگر می توان در زمان مصرف تخم های آن را کم کرد.
بادمجان کم کالری ولی دارای ویتامین و مواد معدنی بسیاری است و به علت داشتن آهن در رفع کم خونی موثر است منتها باید دقت کرد که برای آسم و برونشیت تحریک کننده است
بادمجان را با پوست مصرف کنید؟!

بادمجان را با پوست مصرف کنید؟!

بادمجان را با پوست مصرف کنید؟!دانشمندان اخیرا دریافته‌اند پوست سیاه بادمجان به مبارزه با عوارض پیری کمک می‌کند.تحقیقات جدید پزشکی نشان می‌دهد پوست سیاه بادمجان حاوی ترکیبات مفید آنتی اکسیدان است که به بدن کمک می‌کند با عوارض پیری مبارزه کند.
براساس تحقیقاتی که اخیرا در یکی از دانشگاه‌های میشیگان در آمریکا انجام شده است،بادمجان نقش مهمی در حفظ دیواره سلول‌ها دارد و علاوه برآن به تولید هورمون‌های مردانه و زنانه کمک می‌کند.بادمجان از طریق پاکسازی دستگاه گوارش و از بین بردن میکروب‌ها به درمان اسهال نیزکمک می‌کند.

خواص درمانی بادمجان

مرتضی صفوی گفت: بادمجان حاوی فیبر بالایی است و برای درمان یبوست و کاهش کلسترول مفید است و به دلیل داشتن پتاسیم بالا و سدیم پایین، برای کاهش فشار خون بسیار سودمند است.

وی گفت: بادمجان بازکننده عروق خونی و تقویت‌کننده معده و ادرارآور است. خوردن بادمجان بوی عرق را در بدن از بین می‌برد و خاکستر بادمجان نیز به صورت مخلوط با سرکه برای معالجه زخم‌های جلدی موثر است.

این متخصص تغذیه افزود: بادمجان به علت داشتن یک ماده سمی به نام سولانین برای اشخاصی که سابقه حساسیت دارند، مفید نیست.

صفوی اضافه کرد: مهمترین خاصیت آن کم‌کالری بودن آن است، به همین علت غذای بسیار خوبی برای کسانی است که می‌خواهند وزن کم کنند؛ زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی نیز است.

وی گفت: بادمجان را حتما باید به حالت کاملا رسیده مصرف کرد؛ زیرا خام آن طعم تلخ دارد و در کسانی که آسم و برونشیت دارند، باعث تحریک این بیماری‌ها می‌شود.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: بادمجان اثر نرم‌کننده، برطرف‌کننده یبوست، ادارآور دارد و به علت دارا بودن آهن در رفع کم‌خونی بسیار مفید است. همچنین ریشه بادمجان، شاخه‌های خشک شده و برگ‌های آن اثر بند آورنده خون دارد.

همچنین بادمجان پادزهر خوبی برای مسمومیت‌های حاصل از خوردن قارچ سمی است. مصرف بادمجان، گرفتگی رگ‌ها را باز می‌کند و افراد را از خطر سکته قلبی حفظ می‌کند.

وی افزود: برگ‌ها و پوست سیاه بادمجان را اگر بجوشانند، این جوشانده درمان اسهال خونی است. جوشانده ریشه بادمجان برای درمان بیماری آسم مفید است.

صفوی گفت: آب زردرنگی که در موقع نمک زدن و گذاشتن بادمجان از آن خارج می‌شود نیز برای خشک کردن عرق دست و پا، بهترین دارو است و اشخاصی که دست و پایشان مرتب عرق می‌کند و باید دست و پای خود را با آن چند بار در روز بشویند، مفید است.

بهترین روش پخت بادمجان، آب‌پز کردن و پختن در فر است؛ زیرا سرخ شده آن سنگین شده و برای معده‌های ضعیف مناسب نیست.

وی افزود: افرادی که بواسیر و درد چشم دارند، نباید از بادمجان استفاده کنند؛ زیرا بیماری آنها را تشدید می‌کند. این گونه اشخاص اگر می‌خواهند بادمجان بخورند، بهتر است آن را با گوشت و روغن یا سرکه بپزند و بخورند.  

 سبزی ضد صرع و سکته قلبی

اما هیچ می‌دانستید بادمجان گیاهی ضد بیماری صرع هم هست.متخصصان تعذیه می‌گویند بادمجان دارای ماده‌ای ضد‌تشنج است و برای درمان بیماران مصروع اثر شفابخش دارد.
از این گذشته بادمجان مدر و ضد یبوست است و به خاطر دارا بودن آهن برای درمان کم‌خونی نیز موثر است.این سبزی همچنین رگ‌های گرفته را باز و خطر سکته‌ قلبی را برطرف می‌کند.بادمجان به دلیل کالری کم،خوراک خوبی برای کسانی است که می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند، البته به شرط این‌که آن را در روغن سرخ نکنند.
آب زرد رنگی که هنگام نمک زدن بادمجان به‌ دست می‌آید،داروی خوبی برای کسانی است که دستشان زیاد عرق می‌کند.آنها می‌توانند دست خود را روزی دو بار با آب بادمجان بشویند

 



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۴:۳۲ توسط:123 موضوع: نظرات (0)