مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

نعنا و خواص شگفت آور آن

نعنا که با نام علمی Mentha شناخته می شود ، دارای انواع و گونه های مختلفی است . اما آنچه در تمام این گونه ها مشترک است خواص دارویی قابل توجه آنهاست. حتما تا کنون با اشکال مختلف ترکیبات حاوی نعنا در بازار مواجه شده اید .  خمیر دندان ، آدامس ، قرص های برطرف کننده بوی بد دهان، شیرینی ها ، نوشیدنی ها و حتی سیگارهای حاوی عصاره نعنا را در بازار می توان دید.                                                                                                                        

مطلب زیر شما را با تاثیرات شگفت انگیز این گیاه بر سلامت بخشهای مختلف بدن بیشتر آشنا خواهد کرد.  

 بهبود فعالیت دستگاه گوارش : نعنا آشامیدنی خوبی است و و هضم غذا را ارتقاء می دهد زیرا نوعاً معطر است . نعنا در صورت سوء هاضمه ، تورم معده را برطرف و معده را تسکین می دهد .عطر نعنا  غدد بزاقی دهان ما را به خوبی غددی که آنزیم معده را ترشح می کند فعال می کند ، درنتیجه گوارش را آسان می کند بنابراین نعنا درپختنی ها به طور وسیع کار برد دارد .

 

رفع تهوع و سردرد : معطر بودن و نیرو بخشی نعنا یک درمان سریع وعالی برای تهوع است .هرکجا که  احساس تهوع داشتید فقط بوی روغن نعنا یا برگ تازه یا هر فرآورده ای از نعنا که در دسترس باشد احساس تهوع شما را از بین خواهد برد . در حقیقت روغن نعنا یا فرآورده های  آن از بروز حالت تهوع  ، خصوصاً در زمان مسافرت جلوگیری می کند. مرهم نعنا یا روغن ساده نعنا را وقتی که بر روی پیشانی و بینی بمالید سردرد سریعاً تسکین می یابد.  

 

رفع اختلالات تنفسی : عطر قوی وبسیار مؤثر نعنا برای باز کردن  گرفتگی های بینی ، گلو، برونشیت و ریه ها سودمند است و اختلالات تنفسی ناشی از آسم ، سرما خوردگی و غیره را تسکین می دهد . اثرات ضد التهاب آن در رفع احتقان گلو ، بینی و دیگر کانالهای تنفسی موثر است. به علاوه سرفه را نیز آرام  می کند . برخلاف مواد استنشاقی و اسپری های دیگر که دارای ترکیبات شیمیائی هستند، ترکیبات ساخته شده با پایه نعنا بسیار سودمند بوده و موجب تخریب محیط زیست هم نمی شوند.

 

آسم  : استفاده منظم از نعنا برای آسم بسیارسودمند است . نعنا آرام بخش و تسکین دهنده خوبی در احتقان هاست اما باید توجه داشت مقدار بیش از حد آن می تواند آزار دهنده باشد .

 

محافظت از پوست : روغن نعنا  ضدعفونی کننده پوست و تسکین دهنده خارش است. همچنین استفاذه موضعی از عصاره آن در درمان جوش و کورک مفید است . از خواص ضد خارش نعنا می توان برای درمان گزش حشرات نیز استفاده کرد.

 

نعنا و نازایی: برخی می گویند که کاربرد طولانی اسانس یا جوهرنعنا با دخالت در ایجاد تخمک گذاری و کشتن سلولهای جنسی قابل تکثیر باعث نازایی و ناتوانی در باردارشدن است زیرا نعنا خواص میکروب کشی و دفع حشرات را دارد . همچنین شنیده شده که مردانی که سیگار نعنایی می کشند ظاهراًبیشتر از آنهائی که سیگار معمولی مصرف می کنند  دچار ناباروری می شوند. این که آیا تنباکو به تنهایی در این زمینه مقصر است یا نعنا این کار را انجام می دهد هنوز به درستی مشخص نیست.

جالب این که گروهی دیگر از محققین عقیدهدارند عصاره نعنا می تواند در درماننازایی زناننقش موثری داشته باشد.

 

بهداشت دهان و دندان : میکروب کشی حفره دهان و خوش بو و مفرح کردن نفس از جمله معروف ترین خصوصیات نعناست. در واقع جلو گیری از رشد باکتری های مضر داخل دهان و تمیز کردن زبان و دندان ها نقش ارزشمند عصاره نعنا در سلامت دهان و دندانهاست . 

 

پیشگیری از سرطان : تحقیقات اخیر نشان می دهند که برخی آنزیمهای موجود در عصاره نعنا در پیشگیری از سرطان ها و درمان آنها نقش دارند .

 دیگر مزایا :

علاوه بر کاربرد نامحدود صنعتی نعنا در فراورده های غذایی نظیر بستنی ها ، شکلات ها ، آشامیدنیها همچنین در مواد آرایشی ، ترکیبات دارویی و غیره ، از نعنا به عنوان یک چاشنی ظعم دهنده و تزئینی در غذاهای مشهور جهان نیز استفاده شده است .

نعنا یک  گیاه آرامش بخش است .

مصرف آن به هنگام تب ، بدن وادار به تعریق کرده ، درنتیجه تب را معالجه می کند .

عصاره نعنا می تواند در سوختگی ها برای تسریع التیام  و کاهش درد استفاده شود . به علاوه عصاره نعنا کاهش التهاب و درد مفاصل ناشی از بیماری رماتیسم نیز موثر است .



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۵:۲۵ توسط:123 موضوع: نظرات (0)