مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

.:: غذاهای تاثیرگذار بر روی شیر مادر ::.

دکتر سید‌ضیاءالدین مظهری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: دل درد، نا آرامی و کولیت که برخی از شیرخواران دچار آن می ‌شوند، می ‌تواند بر اثر غذایی که مادر خورده است، به وجود آمده باشد. همچنین بو و طعم مواد غذایی وارد شده در شیر مادر ممکن است، شیرخوار را نسبت به خوردن شیر بی‌ میل کند.

وی گفت: البته می ‌توان گفت که چنین رخدادهایی به طور دقیق قابل پیش ‌بینی و پیشگیری نیستند اما این مادران با توجه به نوع مواد غذایی مصرفی و عکس‌العمل فرزند شان، می ‌توانند تصمیم بگیرند که کدام ماده غذایی را حذف کنند یا از میزان مصرف‌ شان بکاهند.

دکتر مظهری خاطرنشان کرد: برخی از مواد غذایی می‌ تواند طعم و بوی شیر مادر را تغییر دهد که می ‌توان به سیر، پیاز، کلم، شلغم، لوبیای سبز، حبوبات، ریواس و زردآلو اشاره کرد و احتمال دل‌ دردهای ۲۴ ساعته شیرخوار را به وجود ‌آورد. در ضمن مصرف زیاد هندوانه، خربزه، هلو و دیگر میوه‌ های نوبرانه، نرسیده و کال در ایجاد اسهال و دل ‌درد کودکان تأثیر می ‌گذارند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: در بعضی خانواده ‌ها مصرف برخی مواد غذایی توسط مادر در فرزند شیرخوارشان ایجاد حساسیت و آلرژی می ‌کند که می ‌توان به شیر گاو، تخم‌ مرغ، فرآورده‌ های گوشتی، بادام ‌زمینی و فرآورده ‌های سویا اشاره کرد که بهتر است از برنامه غذایی حذف شوند.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: به ‌طور تجربی مشخص شده مصرف برخی خوراکی‌ ها افزایش‌ دهنده ی شیر مادر است، ولی دلایل علمی درباره آن ها و عملکردشان در چرخه‌ های زیست- ‌شیمیایی و پروسه تولید شیر ارائه نشده است و جمعی از پژوهشگران بر این باورند که شاید یک عقیده دیرپا و ریشه‌ دار در مورد مصرف آن ها باعث آرامش خیال و اعتماد به نفس بیشتر در مادران می ‌شود.

وی در ادامه افزود: گسترده‌ ترین و اثرگذارترین مواد غذایی که باعث افزایش شیرمادر می ‌شوند، عبارت هستند از شبدر، بادام، کنجد، شاهدانه، دم‌ کرده رازیانه، شیر، ماست و دوغ، ماءالشعیر، ماهی، کاهو و غلات پرک شده مخصوصاً جوی‌ پرک شده که توصیه می ‌شود به ‌صورت تلفیق ‌شده در کنار هم مصرف شوند.
 



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۶:۲۹ توسط:123 موضوع: نظرات (0)