مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

بطری پلاستیکی برای سلامتی مضر است

این ماده شیمیایی در ساخت بطری های پلاستیکی پلی کربنات که برای نگهداری نوشیدنی ها و شیر کودکان مورد استفاده قرار می گیرد، بکار می رود.

محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد دریافتند میزان ماده شیمیایی BPA در ادرار داوطلبانی که به مدت یک هفته اقدام به نوشیدنی مایعات از بطری های پلی کربنات می کردند، به میزان دو سوم افزایش یافت.

این نخستین بار است که یک پژوهش نشان می دهد، مصرف نوشیدنی از بطری های پلی کربنات، میزان BPA را در ادرار افزایش می دهد و بطری های ساخته شده از BPA، این ماده شیمیایی را در مایع محتوی خود آزاد می کنند.

این دانشمندان دریافتند نوشیدن مایعات سرد از بطری های پلی کربنات آن هم فقط به مدت یک هفته، مقدار BPAادرار را به میزان دو سوم افزایش می دهد.

محققان می گویند درصورتی که این بطری ها گرم شوند (که در مورد بطری های شیر کودکان این اتفاق می افتد) انتظار می رود این ماده به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

“کارین ب. میشلز” استادیار همه گیرشناسی دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد می گوید: این موضوع می تواند نگران کننده باشد چرا که کودکان به ویژه در برابر قابلیت این ماده شیمیایی در ایجاد اختلال در غدد درون ریز، آسیب پذیرترند.



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۶:۴۴ توسط:123 موضوع: نظرات (0)