مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

توصیه هایی دربارۀ دستگاه سنجش فشار خون

سنجش فشار خون در منزل، یکی از مهم ترین اصولی است که به کمک یک دستگاه سنجش فشار خون امکان پذیر است، شما این دستگاه را می‌توانید در هر داروخانه یا حتی اینترنت بیابید و خریداری کنید اما آنچه اهمیت دارد این است که چگونه می‌توان یک دستگاه فشار خون را به درستی انتخاب کرد و چگونه به اعدادی که نمایش می‌دهد اعتماد کنیم تا با استفاده از آن فشار خون مان را کنترل کنیم؟

توصیه های عملی

چگونه یک دستگاه سنجش فشار خون انتخاب کنیم؟
پرفشاری خون یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد بیماری های قلبی عروقی است. بنابراین کنترل دقیق فشار خون اهمیت ویژه ای دارد. سنجش فشار خون در مطب پزشک همیشه دقیق و قابل اعتماد نیست (به خاطر تأثیر روپوش سفید) و باید با سنجش در خانه تکمیل گردد. یک پنجم فرانسوی ها مبتلا به پرفشاری خون هستند و یک سوم آنها در خانه فشار خون شان را اندازه می‌گیرند.

در بازار دستگاه های متعدد با برندهای متفاوتی وجود دارند که می‌توان آنها را به تشخیص خودمان یا توصیۀ پزشک خریداری کنیم. این بازار مدام توسط آژانس فرانسوی امنیت سلامتی و محصولات سلامت تحت مراقبت قرار دارد، این آژانس به طور منظم، روزانه لیست دستگاه هایی که تحت استاندارد CE قرار دارند و قابلیت های آنها را چک می‌کند.

بنابراین توصیه می‌شود که دستگاه مورد نظرتان را از این لیست انتخاب و خریداری کنید، ممکن است این دستگاه از نوع مچی (مدل رادیال) یا از نوع بازوبند (نوع ساعدی) باشد که باید روی بازو گذاشته شود باشد.

توصیه های عملی
اگر از نوع بازوبندی استفاده می‌کنید، بازوی تان باید برهنه باشد.

طی مدتی که فشار خون تان را اندازه می‌گیرند، نه تکان بخورید و نه حرف بزنید.

برای ارزشیابی فشار خون، حداقل باید 18 بار، در سه نوبت فشار خون تان اندازه گیری شود: 3 روز متوالی، 3 بار قبل از صبحانه و قبل از خوردن دارو و 3 بار شب قبل از خوابیدن!

بین هر بار سنجش فشار خون، یک تا دو دقیقه فاصله بیندازید.

اعداد به دست آمده را به دقت یادداشت کنید، چه فشار سیستولیک و چه فشار دیاستولیک.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۸:۰۴ توسط:123 موضوع: نظرات (0)