مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

ریزش مو در افراد و علت‌های آن

اگرچه ریزش موها تا حد معینی در طی روز طبیعی است اما ریزش موی بیش از اندازه در برخی افراد می‌تواند عاملی برای سرطان باشد.

به گزارش ایسنا، هر رشته مو در حفره‌های پوستی، غده‌های ترشحی مو نام دارد. در طی دوره‌های رشد مو، غده‌های جدید با سرعت قابل توجهی جایگزین غده‌های ترشحی فرسوده می‌شوند.

به طور تقریبی، رشد مو، هر دو ماه به اندازه یک اینچ است، مدت کوتاهی پایدار می‌ماند و بعد از سه یا چهار هفته فرسوده می‌شود که این عاملی در ریزش مو محسوب می‌شود.

تقریبا 90 درصد از مو، در زمان معینی رشد می‌کند؛ اگرچه ریزش موها تا حد معینی در روز طبیعی است؛ اما در برخی افراد ریزش موی بیش از اندازه می‌تواند عاملی برای سرطان باشد. هر شخصی در طول دوره زندگی خود می‌تواند با علل و دلایل مختلف بر ریزش موی خود اثر بگذارد. افرادی که از طاسی و کچلی رنج می‌برند چرخه زندگیشان مسیرهای متفاوتی را طی می‌کند.

بنابراعلام سایت www.symptomfind.com غده‌های ترشحی مو پس از مدتی کوچک می‌شوند و به سایزهای کوچک‌تر تبدیل می‌شوند؛ به طوری که به موهای جدید اجازه رشد نمی‌دهند. در حالت طبیعی موهای جدید باید رشد کنند و جایگزین موهای فرسوده شوند، اما در مبتلایان به طاسی به موهای جدید اجازه رشد داده نمی‌شود و در نتیجه نمی‌توانند جایگزین موهای فرسوده شوند.

ریزش مو و علت‌های آن

عوامل زیادی موجود است که می‌تواند ریزش مو را تسریع کند.

- تغذیه نامناسب مانند مصرف نامتعادل گوشت، کمبود برخی مواد مغذی مانند پروتئین، آهن، روی، ویتامین ب کمپلکس، ‌ویتامینE و ویتامین A در مدت زمان طولانی می‌تواند بر ریزش مو اثر بگذارد. اختلال در خوردن این مواد باعث ریزش مو می‌شود و استفاده از آنها می‌تواند اثر معکوس داشته باشد.

- عمل جراحی نیز می‌تواند عاملی برای ریزش مو محسوب شود. البته این اثر موقتی است و پس از مدتی از بین می‌رود.

- استفاده از داروهای ضد فشار خون و همچنین داروهای قلبی نیز اثر مخرب بر مو دارد. این داروها عبارتند از: antidepressants- anticoagulants

- بیماری‌های هورمونی، ‌اختلال در غدد، بیماری‌های شاخص مانند دیابت

- عفونت‌های پوست سر یا جمجمه (بیماری‌های قارچی) باعث ریزش مو می‌شوند و درمانشان نیز اثر معکوس بر ریزش مو دارد.

- پیچ خوردگی موها، ابرو و مژگان نیز موجب ریزش مو می‌شود

- تاثیرات روانپزشکی

- کهولت سن نیز می‌تواند بر ریزش مو تاثیرگذار باشد. در افراد جوان نیز پریشانی و اضطراب زیاد می‌تواند عاملی برای ریزش مو باشد. این موضوع ممکن است بر نگرانی‌های فرد بیافزاید؛ چرا که شخص به این فکر می‌کند که طاسی جذابیت وی را از بین می‌برد و در نتیجه باعث کاهش اعتماد به نفس در وی می‌شود. ریزش مو و طاسی حتی ممکن است در برخی افراد افسردگی‌های مزمن را سبب شود.

عوامل موثر بر ریزش مو

- استفاده از داروهای ضد ریزش مو: این حقیقت دارد که داروهایی از جمله minoxidil باعث افزایش گردش خون در اطراف غده‌های رشد مو می‌شود؛ اما هیچ مدرکی برای توضیح این حالت وجود ندارد. در هر صورت طبق طب سنتی این دارو در درمان ریزش مو موثر بوده و تحریک رشد موهای جدید را سبب می‌شود.

- ممکن است ویژگی و خصوصیات ارثی نیز باعث ریزش مو شوند. اما این ژن‌ها ترکیبی از ژن‌های والدین به طور مساوی است. بنابراین به طور مثال نمی‌توان فرض را بر این گذاشت که ریزش مو ارثی از طرف مادر و خانواده مادری باشد.

- مطالعات زیادی در مورد سطح تستسترون در بدن و ارتباط آن با ریزش مو در فرق سر انجام شده است اما ارتباط آنها هنوز مشخص نشده است.

روش‌های درمان ریزش مو

- یک آزمایش کامل از پوست سر برای تشخیص شدت ریزش آن، سودمند است و پزشک متخصص می‌تواند با توجه به نوع ریزش مو، داروی مناسبی را تجویز ‌کند.

- ریزش مویی که بر اثر کمبود مواد غذایی غنی به وجود می‌آید را می‌توان با استفاده از رژیم غذایی مناسب و متعادل پیشگیری کرد.

- ریزش مویی که بر اثر عفونت‌های قارچی به وجود می‌آید نیز با استفاده از شامپوهای دارویی و داروهای خوراکی که توسط پزشک تجویز می‌شود، قابل درمان است.

- طاسی و کچلی میان مردان مشهودتر است که قابل درمان و بهبودی نیست؛ اگرچه داروهایی وجود دارند که از ریزش موهای باقی مانده جلوگیری می‌کنند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۸:۱۹ توسط:123 موضوع: نظرات (0)