مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

کارهای روزمره و بهداشت دستگاه حرکتی:

کارهای روزمره و بهداشت دستگاه حرکتی:

کارهای روزمره و بهداشت دستگاه حرکتی

بسیاری از افراد هنگام انجام کارهای روزمره مثل بلند کردن اجسام یا حمل بارهای سبک و سنگین و همینطور کارهای خانه دچار آسیب های خفیف و گاهی شدید دستگاه حرکتی از جمله درد ستون فقرت می شوند.

خم شدن، برداشتن و بلند کردن اجسام از روی زمین: دستگاه حرکتی انسان دارای عضلات فراوانی است که می بایست برای انجام تمام کارهایی که نیاز به قدرت بدنی است از آنها استفاده کند پس ضمن اینکه می بایست عضلات خود را با ورزش کردن قوی نگه داریم، برای انجام کارهای روزمره هم از آنها بهره بگیریم.

خم شدن و برداشتن چیزی از زمین

برای بلند کردن اجسام هرگز نباید روی کمر خود خم شوید چرا که در این موقع به جای استفاده از عضلات برای بلند کردن اجسام، تمام سنگینی روی مهره و دیسک کمر می افتد و باعث آسیب در این ناحیه می گردد،

خم شدن غلط

بلکه برای بلند کردن اجسام باید ابتدا زانوها را به بدن خود نزدیک کنید و سپس آن جسم را از زمین بلند کنید با این کار مرکز ثقل بدن از ناحیه کمر به آرنج انتقال و کمترین فشار به ستون فقرات تحمیل می‌گردد.

خم شدن صحیح

حمل بار: زمانی که می‌خواهید باری را حمل کنید آنرا به بدن خود نزدیک کنید. در صورتی که مجبورید باری را در یک سمت خود به وسیله دست حمل نمایید سعی کنید چرخش روی ستون فقرات ایجاد نکنید. چون زمانی که سنگینی بر روی ستون فقرات وجود دارد اگر گردش هم داشته باشد دیسک بین مهره ای دچار له شدگی می شود،

حمل صحیح بار

در حمل بار به وسیله دو دست مانند حمل دو کیف بهتر است با چرخش لگن به عقب گودی کمر را کاهش دهید و زانوها کمی خمیده باشد. در حمل بار به وسیله دست و بازو بهتر است بار را روی دوش خود قرار دهید و با دو دست آنرا حفظ کنید.



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۸:۴۸ توسط:123 موضوع: نظرات (0)