مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

چگونه کلسیم لازم را تأمین کنیم؟

چگونه کلسیم لازم را تأمین کنیم؟ کلسیم در باغ های پرتقال تولید نمی شود، اما در پرتقال به میزان فراوانی یافت می شود. در مارگارین، صبحانه های حاوی غلات، کیک و مواد انرژی زا وجود دارد. تولید کنندگان موادغذایی، 119 محصول دارای کلسیم را معرفی کرده اند که این میزان سه برابر آن چیزی است که در سال 1998 عرضه شده است.

بخش قابل توجهی از مردم هنوز کلسیم را بسیار کمتر از آنچه که برای داشتن استخوان ها و دندان های محکم لازم است، دریافت می کنند. فقط 10 درصد از زنان 80 ساله و جوان تر 1000 میلی گرم کلسیم تجویز شده و کمتر از یک سوم نوجوانان 1300 میلی گرم را که برای رشد استخوان هایشان لازم دارند، بطور روزانه مصرف می کنند(بدن در دوران نوجوانی نیمی از استخوان ها را می سازد).

مسئله اینجاست افرادی که قصد دارند کمبود کلسیم نداشته باشند، ممکن است با مصرف غذاهای غنی شده از کلسیم، بیش از حد نیاز این ماده مغذی را دریافت کنند. در این صورت ممکن است بدن قادر به هماهنگ شدن با آن نباشد.

در اینجا به راه هایی اشاره می کنیم تا بتوانید نیاز بدن خود را به کلسیم تأمین کنید و کمبود و مازاد آن را تشخیص دهید.

کلسیم پنجمین عنصر فراوان در زمین است. مواد غذایی بهترین منبع برای تامین کلسیم هستند، زیرا علاوه بر آن، مواد مغذی دیگری هم دارند؛ برای مثال، در یک لیوان شیر، پروتئین، ریبوفلاوین و ویتامین D به همراه 300 گرم کلسیم وجود دارد.

سرمایه گذاران با تبلیغ نوشابه های صنعتی باعث شده اند که استفاده از شیر کم شود. در حال حاضر بطور متوسط نوجوانان دو برابر شیر، نوشابه می نوشند. غذاهای غنی شده و مکمل می توانند این خلا را پُر کنند. این غذاها موجب می شوند مردم بدون اینکه رژیم غذایی خود را کنار بگذارند، به مقدار لازم از کلسیم بهره مند شوند.

فراوان ترین نوع کلسیم، کلسیم کربنات است که از سنگ آهن و صدف خوراکی گرفته می شود. این نوع که در بیشتر قرص ها وجود دارد، در صورتی که به مقدار 500 میلی گرم یا کمتر و در ترکیب با غذا و ویتامین D استفاده شود، بهترین تأثیر را دارد.

کلسیم سیتریت که در بسیاری از آب میوه های غنی شده وجود دارد، به غذا یا ویتامین D نیاز ندارد و کمی بهتر جذب می شود.

صرف نظر از نوع آن، کلسیم با مصرف مقادیر زیاد سدیم، پروتئین یا کافئین از بدن دفع می شود. در ازای هر 500 میلی گرم سدیمی که مصرف می کنید، 100 میلی گرم کلسیم از دست می دهید و هر گرم از پروتئین برای بدن ارزشی به اندازه 1 تا 5/1 میلی گرم کلسیم دارد. افرادی که بدنسازی می کنند، با کاهش روزانه 130 گرم پروتئین روبرو شده یعنی تقریبا 50 میلی گرم کلسیم از دست می دهند.

مضرات مصرف بیش از حد کلسیم:

دریافت مقادیر زیاد کلسیم از طریق منابع غذایی دشوار است، اما مکمل ها به راحتی می توانند نیازهای بدن افراد یا حتی فراتر از آن را تأمین کنند.

وجود بیش از 2500 میلی گرم کلسیم در غذاها ممکن است باعث مشکلاتی برای بدن به خصوص زنگ آهن شود.

استفاده بیش از حد کلسیم نیز می تواند مشکلاتی مثل سنگ کلیه ایجاد کند.

تحقیقات نشان می دهد مردانی که کلسیم زیادی مصرف می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند.

ممکن است کلسیم یک ماده معدنی جادویی باشد، اما حتی در مورد مواد جادویی هم باید میانه روی و تعادل را رعایت کرد



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۹:۱۰ توسط:123 موضوع: نظرات (0)