مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

روی شکم نخوابید

یک متخصص پزشکی ـ ورزشی استفاده از تشک نرم و خوابیدن روی شکم را از علل کمردرد عنوان کرد.

دکتر بهزاد حیدرپور درباره علل کمردرد و با تاکید بر این‌که در حالت ایستاده نباید قوز کرد، افزود: بهترین روش آن است که افراد همواره حین نشستن یا ایستادن خود را در وضعیت طبیعی نگه دارند. یعنی صاف نشسته و در این وضعیت بدن به جلو خم نشده باشد.

وی توضیح داد: اضافه وزن می‌تواند یک مشکل بزرگ باشد چرا که هر چه وزن بیشتر باشد، هنگام خم شدن فشار بیشتری به کمر تحمیل خواهد شد و شکم برآمده فشار وارد بر کمر را افزایش می‌دهد.

وی گفت: استرس و کشش زیاد عضلات کمر یکی دیگر از دلایل کمردرد است. ماهیچه‌های تحت کشش و فشار بیشتر مستعد اسپاسم ( گرفتگی) و رگ به رگ شدن و به تبع آن درد کمر هستند.

حیدرپور تاکید کرد: لازم است افراد، محدودیت‌ها و توانایی‌های جسمانی خود را بشناسند. بلندکردن اجسام سنگین به طور مکرر در طول دوره‌ای از زمان سبب استهلاک دیسک کمر و خوردگی مهره و ایجاد آرتروز کمر می‌شود.

وی گفت: آشنایی با روش صحیح بلندکردن و انتقال اجسام از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از درد کمر است.

 از سوی دیگر اگر فرد مجبور باشد برای مدت طولانی در حالت خمیده قرار گیرد، این حالت به مرور زمان سبب استئوآرتریت (آرتروز کمر) می‌شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۹:۳۳ توسط:123 موضوع: نظرات (0)