مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

امضای نهایی و ابلاغ تشکیل سازمان غذا و داروی ایران

امضای نهایی و ابلاغ تشکیل سازمان غذا و داروی ایران

خبرگزاری پزشکی ایران – ایرمنا- معاون غذا و داروی وزارت بهداشت از تصویب تشکیل سازمان غذا و دارو خبر داد.

دکتر احمد شیبانی گفت: تصویب سازمان غذا و دارو از حدود 15 سال گذشته در وزارت بهداشت مطرح بوده و ضرورت ایجاد این سازمان احساس می‌شد چرا که بیش از 90 درصد کشورهای دنیا بخش غذا و دارویشان به صورت سازمانی است.

وی افزود: موضوع تصویب سازمان غذا و دارو در دولت دهم مجددا پیگیری شد و با هماهنگی‌های انجام شده این موضوع در دولت مطرح و به شورای عالی اداری واگذار شد. پس از آن اوایل سال جاری بحث تشکیل سازمان غذا و دارو تصویب و شرح وظایف سازمانی آن تدوین شد.

شیبانی ادامه داد: نمودار تشکیلاتی سازمان غذا و دارو طی چند ماه اخیر بررسی و چارت سازمانی مناسبی برای آن تدوین شد. در نهایت شب گذشته تشکیل سازمان غذا و دارو به امضای نهایی رسید و ابلاغ شد. طی چند روز آینده نیز وزیر بهداشت ابلاغیه‌های لازم در این زمینه را صادر خواهد کرد و این سازمان به طور رسمی کار جدی خود را زیر نظر وزارت بهداشت آغاز می‌کند.

شیبانی درباره تفاوت سازمان غذا و دارو با معاونت غذا و دارو گفت: از آنجا که مباحث غذا و دارو ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارد تشکیل سازمان غذا و دارو می‌تواند در این زمینه کمک موثری در سلامت مردم داشته باشد چرا که اختیارات و امکانات سازمان غذا و دارو نسبت به معاونت غذا و دارو بسیار وسیعتر است. بر این اساس امکانات مالی و نیروی انسانی کافی متناسب با گستردگی وظایف این سازمان پیش بینی شده است. همچنین ساختمانی مناسب برای محل این سازمان پیش بینی شده است.

وی گفت: در تشکیلات سازمان غذا و دارو رییس این سازمان، معاون وزیر بوده و از سه معاونت دارو، غذا و پشتیبانی تشکیل شده است. فعالیت آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو در سازمان غذا و دارو گسترده‌تر خواهد شد و ساختمان جدیدی نیز برای آن در نظر گرفته می‌شود. متعاقب تشکیل سازمان غذا و دارو، چگونگی ارتباط این سازمان با دانشگاه‌های علوم پزشکی مشخص خواهد شد.



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۹:۳۴ توسط:123 موضوع: نظرات (0)