مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران .

مرکز خرید روغن سوخته و تصفیه روغن سوخته در سراسر کشور ایران

بازیافت روغن های فرسوده و ایجاد محصولات جدید

 بازیافت روغن های فرسوده و ایجاد محصولات جدید

 

بازیافت روغن خودرو شامل بازیافت روغن های فرسوده و ایجاد محصولات جدید از روغن های بازیافتی است و شامل بازیافت روغن موتور و روغن هیدرولیک است. بازیافت روغن همچنین به نفع محیط زیست است: [1] افزایش فرصت برای بازیافت بهترین خریدار روغن سوخته  روغن برای مصرف کنندگان ، احتمال ریخته شدن روغن استفاده شده در زمین ها و آبراه ها را کاهش می دهد. به عنوان مثال ، یک گالن روغن موتور که به آبراهه ها ریخته می شود ، می تواند یک میلیون گالن آب را آلوده کند. 

  • فهرست
  • 1 روغن موتور
  • 1.1 تصفیه مجدد روغن موتور استفاده شده
  • 1.2 REOB
  • 2 همچنین مراجعه کنید
  • 3 منبع
  • 4 لینک خارجی
  • روغن موتور

 

روغن از اتومبیل تخلیه می شود


روغن موتور بازیافت شده را می توان به عنوان سوخت ، معمولاً در دیگهای بخار گیاهان ، بخاری های فضایی یا برنامه های گرمایش صنعتی مانند کوره های بلند و کوره های سیمان ، سوزاند.

هنگامی که  استفاده می شود به عنوان روغن موتور بازیافت شده سوخت می سوزد ، باید در دمای بالا بسوزد تا از آلودگی های گازی جلوگیری شود. متناوباً ، روغن موتور ضایعاتی را می توان در فرآیندی مشابه  ، به سوخت دیزل یا سوخت دریایی تقطیر کرد ، اما بدون فرآیند تصفیه نهایی آب. [نیاز به منبع] خواص روانکاری روغن موتور ، حتی در روغن استفاده شده نیز وجود دارد و آن می تواند به طور نامحدود بازیافت شود. 

تصفیه مجدد روغن موتور استفاده شده


تصفیه مجدد روغن دست دوم به روغن جدید با حذف ناخالصی های شیمیایی ، فلزات سنگین و آلودگی است. [2] روغن صنعتی و اتومبیل دست دوم در پالایشگاه های مجدد بازیافت می شود. روغن مورد استفاده ابتدا برای تعیین مناسب بودن برای تصفیه مجدد آزمایش می شود و پس از آن آبگیری می شود و قبل از انتشار در محیط ، مقطر آب تصفیه می شود.

 

کمبود آب همچنین سوخت سبک باقیمانده را که می تواند برای تأمین انرژی پالایشگاه استفاده شود ، از بین می برد و علاوه بر این اتیلن گلیکول را برای استفاده مجدد در ضد یخ بازیافت شده ضبط می کند.

در مرحله بعد ، سوخت صنعتی از روغن استفاده شده جدا شده و سپس تقطیر با خلا ، برش روغن (یعنی کسری که برای استفاده مجدد به عنوان روغن روان کننده مناسب است) را از بین می برد و یک  حاوی مواد افزودنی روغن استفاده شده و سایر محصولات جانبی مانند مواد افزودنی آسفالت را از بین می برد. .

برش لوب بعدی برای از بین بردن پلیمرهای باقیمانده 

سایر ترکیبات شیمیایی ، هیدروژناسیون کاتالیستی یا هیدروژناسیون کاتالیزوری انجام می شود و برای پایداری بیشتر زنجیره های کربن اشباع شده با هیدروژن را اشباع می کند.

 ، یا تقسیم ، روغن را به سه درجه روغن مختلف تقسیم می کند: روان کننده های ویسکوزیته سبک مناسب برای کاربردهای روان کننده عمومی ، روان کننده های با ویسکوزیته کم برای کاربردهای خودرو و صنعتی و روان کننده های ویسکوزیته بالا برای کاربردهای سنگین. از روغن تولید شده در این مرحله به عنوان روغن پایه تصفیه شده مجدد (RRBL) یاد می شود.

مرحله آخر ترکیب مواد افزودنی در این سه درجه فرآورده های روغنی برای تولید محصولات نهایی با مواد شوینده و ضد اصطکاک مناسب است. سپس هر محصول مجدداً از نظر کیفیت و خلوص قبل از عرضه برای فروش در معرض آزمایش قرار می گیرد. [6] [7] [8]

اما نمی توانید به سادگی این نسبت ها را مقایسه کنید و نتیجه بگیرید که تصفیه از نفت خام بسیار ناکارآمد است. پالایش نفت خام مقدار زیادی سوخت تولید می کند. در زیر مقایسه تصفیه از روغن موتور استفاده شده و پالایش از نفت خام است.

تصفیه مجدد  استفاده شده:

  • 71٪ روغن روان
  • 5٪ سوخت
  • 14٪ آسفالت
  • 10٪ آب
  • تصفیه یک واحد نفت خام:
  • 84٪ سوخت (46٪ بنزین ، 38٪ سوخت دیگر)
  • 9٪ گازها
  • کک 4٪
  • روغن آسفالت و جاده 3٪
  • 3٪ سهام خوراک پتروشیمی
  • روغن روانکاری 1٪ [9]
  • REOB

لجن ("باقیمانده") مربوط به بازیافت روغن موتور ، که در پایین برجهای تقطیر خلاuum تصفیه مجدد جمع می شود ، با نام های مختلفی شناخته می شود ، از جمله "ته روغن روغن موتور تصفیه شده" (به اختصار "REOB" یا "REOBs") ). 

روغن موجود در موتور اتومبیل

 حاوی مواد افزودنی مختلفی برای افزایش عملکرد خودرو است. اینها شامل پلیمرها ، اصلاح کننده های ویسکوزیته ، تثبیت کننده های گرما ، روان کننده های اضافی و مواد افزودنی سایشی هستند. REOB حاوی تمام مواد افزودنی موجود در روغن زائد و همچنین سایش فلزات موتور (به طور عمده آهن و مس) است.

این مواد افزودنی شامل دی الکلدیتیوفسفات روی است که حاوی روی ، گوگرد و فسفر است. فنات کلسیم ، که حاوی کلسیم است. و دی سولفید مولیبدن که حاوی مولیبدن و گوگرد است. 

 

برای روسازی - آشکارا یا مخفیانه - REOB ها را در آسفالت خود گنجانده اند ، برخی از بحث ها و نگرانی ها را در جامعه مهندسی ترافیک ایجاد کرده اند ، به گفته برخی از کارشناسان ، این باعث کاهش دوام سنگفرش حاصل می شود. [10]



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۱:۰۸ توسط:123 موضوع: نظرات (0)